AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #1 Skrevet 20. desember 2018 Når venner/bekjente ikke svarer på melding, i en slags samtale, iallefall en utveksling; lar dere det bare ligge da? Eller prøver dere å få et svar etter en stund, en dag eller to? Synes det oftere og oftere er folk som lar være å åpne/svare på meldinger, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere det. Er ganske usikker person og føler meg både litt avvist og ikke av særlig betydning når konkrete spørsmål og forespørsler ikke blir besvart. Sitter ikke vakt ved mobilen jeg heller, men alt innen rimelig tid liksom. Har litt med normal høflighet å gjøre synes jeg. Er det greit å skrive f.eks at "Jeg hadde satt pris på en respons", spørre direkte om det er noen grunn for at det ikke svares, eller blir det oppfattet needy og klengete? Anonymkode: e47c5...127 2
Sylveon Skrevet 20. desember 2018 #2 Skrevet 20. desember 2018 Jeg hater tekstmeldinger. Noen dager så går det så fort og hektisk at noen går bare rett i glemmeboka. Setter pris på en purring om det er noe viktig evt. så får personen ringe. Jeg ringer bare selv og purrer gjerne om personen ikke ringer tilbake. 2
Gjest padawan Skrevet 20. desember 2018 #3 Skrevet 20. desember 2018 Jeg synes også sms er så 2016. Generelt kutter jeg ut folk som ikke gidder å svare når jeg skriver meldinger direkte til de på sosiale medium.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #4 Skrevet 20. desember 2018 2 minutter siden, padawan skrev: Jeg synes også sms er så 2016. Generelt kutter jeg ut folk som ikke gidder å svare når jeg skriver meldinger direkte til de på sosiale medium. 1996 mener du vel? 😏 Anonymkode: 0aa7d...674 1
Sirah Skrevet 20. desember 2018 #5 Skrevet 20. desember 2018 Så lenge meldingen ikke "krever noe svar" så reagerer jeg heller ikke. Jeg kan være sløv til å svare på sms selv, men det ligger aldri noe vondt bak det. Kanskje leser jeg en melding, får en telefon og glemmer vekk hele meldingen etterpå. Om jeg f.eks sender melding til noen hvor det står: "Passer det klokken 17 fredag?" så forventer jeg så klart et svar. Denne meldingen kan jeg finne på å purre på. Om jeg derimot sender: "Jeg har hentet genseren selv, så ikke tenk på det" så forventer jeg heller ikke svar. 2
Anim92 Skrevet 20. desember 2018 #6 Skrevet 20. desember 2018 Som sagt over her- er det et spørsmål om sted og klokkeslett svarer jeg som regel med en gang. Er det mer en slags dialog om hvordan man har det osv, ser jeg gjerne meldingen i en travel hverdag, og tenker at dette fortjener et bedre og gjennomtenkt svar. Og plutselig har jeg glemt det en dag eller to. Jeg er også generelt dårlig på å holde kontakt med venner, men jeg er veldig glad i de likevel, og mener ikke å avvise noen.. 3
Gjest thestranger Skrevet 20. desember 2018 #7 Skrevet 20. desember 2018 Bryr meg ikke så mye om det, men synes det er høflig å svare.
Gjest floram Skrevet 20. desember 2018 #8 Skrevet 20. desember 2018 Nei, det bryr jeg meg ikke om. Trenger jeg et svar på noe raskt ringer jeg. Du kan absolutt be om respons TS, slik at du får slappet av litt. Vi har blitt sløve hele gjengen, så det kan noen ganger være på sin plass å purre på svar.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #9 Skrevet 20. desember 2018 Jeg gjør ingenting og bryr meg lite om det er snakk om én gang i blant. Men de som er notorisk på det der, faser jeg ut. Gidder ikke bruke tid på folk som er så selvsentrert at de ikke engang forstår at de kaster bort andres tid, skuffer folk og gjør andre lei seg, med å ikke svare. Anonymkode: f07b1...3b8
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #10 Skrevet 20. desember 2018 Får sikkert noen utrivelige kommentarer nå, men jeg tar igjen med samme mynt. Anonymkode: c15d0...c7e
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #11 Skrevet 20. desember 2018 Nja, det spørs. Hvis jeg sender en melding om tid og sted eller et viktig spørsmål, og ikke får respons ville jeg nok ha blitt litt furten om jeg ikke hadde fått svar. Selv svarer jeg ganske fort da, men jeg orker ikke å svare på lange dialoger om bare tull. SoMe er ikke livet mitt. Foretrekker helst å prate med personen ansikt til ansikt. Anonymkode: 55bfc...873
TinyBean Skrevet 20. desember 2018 #12 Skrevet 20. desember 2018 Om jeg bare gir en beskjed eller informasjon, bryr jeg meg ikke om svar. Om jeg stiller et spørsmål eller vi faktisk prater om noe, vil jeg gjerne ha respons. Men det ødelegger ikke dagen min om jeg ikke får svar. På Messenger og slikt kan man uansett se om de har lest meldingen så da vet jeg hvertfall at de har sett den.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #13 Skrevet 20. desember 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Når venner/bekjente ikke svarer på melding, i en slags samtale, iallefall en utveksling; lar dere det bare ligge da? Eller prøver dere å få et svar etter en stund, en dag eller to? Synes det oftere og oftere er folk som lar være å åpne/svare på meldinger, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere det. Er ganske usikker person og føler meg både litt avvist og ikke av særlig betydning når konkrete spørsmål og forespørsler ikke blir besvart. Sitter ikke vakt ved mobilen jeg heller, men alt innen rimelig tid liksom. Har litt med normal høflighet å gjøre synes jeg. Er det greit å skrive f.eks at "Jeg hadde satt pris på en respons", spørre direkte om det er noen grunn for at det ikke svares, eller blir det oppfattet needy og klengete? Anonymkode: e47c5...127 Noen ganger ja, noen ganger nei. Tenker at folk er opptatte, glemmer å svare, etc så jeg bryr meg nok ganske lite. Anonymkode: b2333...a7d
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #14 Skrevet 21. desember 2018 Jeg synes det er trist at noen enten ikke svarer eller ikke åpner meldinger (og da tenker jeg ikke på sms). En venn jeg har på snap bruker som regel 12 - 24 timer på å åpne en snap som kanskje er svar på noe han sendte først. Og da er han kjempe aktiv, og kan til og med se på storyen min uten å åpne personlig snap. Idiot! Samme venn kan gå måneder, uten å lese meldinger på messenger. Så nå når det er nytt år, skal jeg prøve å ikke bry meg, slutte å ta kontakt og la han få slippe mitt vennskap! Anonymkode: cf8f2...c1b
Trampe Skrevet 22. desember 2018 #15 Skrevet 22. desember 2018 Jeg svarer stort sett med en gang hvis jeg får en melding, bortsett fra hvis noen sender en meme eller link til en video eller noe. Tenker at det er høflig jeg da. Det er ikke alle snaps jeg svarer på da. Hvis noen har lakket negler eller har fisk til middag, hva svarer man da liksom? Svigermor bruker SMS, og sender eviglange meldinger der hun forteller om folk hun kjenner (som jeg ikke aner hvem er) og været (jeg bor to min unna, har samme været liksom) og dilldall. Hun blir forferdelig såret hvis hun ikke får svar, hun har jo brukt så mye tid på å skrive meldingen. Så henne passer jeg alltid på å svare, omså bare med en emoji eller noe.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #16 Skrevet 22. desember 2018 Jeg prøver å svare uansett fordi jeg synes det er litt frekt å bare se meldingen og så ikke svare. Selvsagt kan man glemme, men jeg synes det er en uting at folk bare ser meldingen uten å svare. Noen ganger svarer jeg bare med en emoji, men det er i hvert fall en respons på det folk skriver. Sms skriver jeg nesten aldri. Kun med min mor eller far og en venninne som absolutt skal skrive både der og på messenger. Svarer stort sett bare på messenger. Anonymkode: 5f500...4f2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #17 Skrevet 22. desember 2018 TS Jeg forstår at man kan glemme og at meldinger kan forsvinne litt i mengden. Men likevel synes jeg det er litt uhøflig bare å bli borte i en samtale, eller ikke gi noe respons på spørsmål. Nå skiller jeg heller ikke på sms og messenger, det går liksom for det samme for min del. En melding er en melding, og den fortjener ofte et svar eller en form for respons innen en rimelig tid. Snap er noe annet, for der synes jeg folk sender endel uinteressant felles som ikke er å svare på, en formålsløs deling av et eller annet der og da. Er ikke sånn at jeg legger meg ned og gråter, men jeg stusser litt over om det er noen grunn for det, eller om folk bare er blitt litt giddalause. Det har irritert meg mer og mer, og gjør at jeg blir litt usikker på noen av de jeg er venner med. Men får vel bare finne meg i at verden har endret normene litt Anonymkode: e47c5...127
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #18 Skrevet 22. desember 2018 Jeg blir litt skuffa eller oppgitt når jeg ikke får svar på konkrete spørsmål, men enkelte vet jeg jo at er kronisk vanskelige å få et svar ut av. Det er egentlig mest irriterende med de som aldri svarer innen rimelig tid, men likevel later som at de hadde tenkt å gjøre det ved å skrive «sorry, så ikke denne» eller noe sånt. De som vanligvis klarer å svare og unnskylder seg tror jeg på, ikke den andre gjengen. Anonymkode: 328c7...530
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #19 Skrevet 22. desember 2018 Ja jeg bryr meg tydeligvis om det. Har en venn jeg har sett lite dette året, fordi vi begge har vært veldig opptatt på hver vår side. Slik er det i perioder av livet, men nå har jeg sendt to meldinger og ikke fått svar. Det synes jeg er sårt, og lurer på om han ikke vil ha kontakt lenger. Noe som er litt rart, da ene melding jeg skrev var i forbindelse med at han ba meg sette av dato for når han skal gifte seg. (Fellesmelding fra ham til alle venner.) Nå lurer jeg litt på om han egentlig mente å få med meg på sett av datoen - meldingen, for rart om jeg er invitert på bryllupet, mens han ellers ikke virker å ville ha kontakt lenger. Anonymkode: fc8bb...e62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå