Gå til innhold

Hvilke vin til kalvestek???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke peiling på viner, og lurer på om noen kan komme noen forslag til hvilke vin jeg kan ha ved siden av kalvestek...

Skjønner at det skal være rødvin, men det er ganske så mange viner og velge i

Skrevet

PÅ aperitif.no kan du slå opp forskjellige oppskrifter og få med vinanbefalinger.

Til kalvestek anbefaler de:

Serègo Alighieri Possessioni Rosso 2002, 119,-

Casafrassi Chianti Classico 2001, 149,-

Cantalupo Ghemme Collis Carellae 1999, 275,-

Barbera d'Alba 1998,169,-

Saint Cosme Les Deux Albion 2001, 120,-

Villa Antinori Chianti Classico Riserva 2000, 160,-

Hvis du vil ha mer tips og råd ville jeg gått innom polet, de pleierå være veldig hjelpsomme når det ikke er travelt!

Gjest lillelou
Skrevet

Ser ut som gode anbefalinger. Min første tanke var "en lett, men allikevel smaksrik vin", og da er italienske viner perfekte.

Skrevet

Har sett litt i prislistene, og

J.P. CHENET CABERNET-SYRAH er en vin som kan brukes til kalvestek. Det er den rødvinsflaska med skeiv flaskehals, og den har jeg sett flere har drikki på fester etc.... ser ihvertfall ut til og være en populær vin

Noen som har smakt den????

Skrevet

Godt valg av hovedrett - vi skal også ha kalv! :wink:

Siden vi skal spise på en veldig bra restaurant, lar vi vinspesialistene der velge for oss. Vinen vi har fått anbefalt er Flaccanello della Piere, Fontodi 1999

Gjest Brud2005
Skrevet
Godt valg av hovedrett - vi skal også ha kalv!  :wink:  

Siden vi skal spise på en veldig bra restaurant, lar vi vinspesialistene der velge for oss. Vinen vi har fått anbefalt er Flaccanello della Piere, Fontodi 1999

Godt valg!! :sikle:

Skrevet

Hvis det er sånn at dere skal kjøpe inn vin selv (fra polet??) ville jeg tatt en tur og tatt en prat med noen der. De alle fleste har god peiling på hvilke viner som passer til ulike matretter. Og hvis du skal handle inn på polet er det lurt å få en avtale om at det går an å levere tilbake flasker som ikke er åpnet.

Skrevet
Hvis det er sånn at dere skal kjøpe inn vin selv (fra polet??) ville jeg tatt en tur og tatt en prat med noen der. De alle fleste har god peiling på hvilke viner som passer til ulike matretter.

God idé!

Og hvis du skal handle inn på polet er det lurt å få en avtale om at det går an å levere tilbake flasker som ikke er åpnet.

Jeg vet ikke hvilke regler som gjelder for tilbakelevering av vinflasker, men vinmonopolet tar ihvertfall ikke i mot spritflasker lenger, pga de fæle tilfellene i det siste der folk har blitt skadet eller dødd av smuglersprit.

Gjest Anonymous
Skrevet
Har sett litt i prislistene, og

J.P. CHENET CABERNET-SYRAH er en vin som kan brukes til kalvestek. Det er den rødvinsflaska med skeiv flaskehals, og den har jeg sett flere har drikki på fester etc.... ser ihvertfall ut til og være en populær vin

Noen som har smakt den????

Ja, jeg har smakt den, de har den i 3-liter også. Den er god, men veldig hverdagsvin syns jeg da.

Skrevet

God idé!

Jeg vet ikke hvilke regler som gjelder for tilbakelevering av vinflasker, men vinmonopolet tar ihvertfall ikke i mot spritflasker lenger, pga de fæle tilfellene i det siste der folk har blitt skadet eller dødd av smuglersprit.[/quote

Stort sett tror jeg det går greitt å levere tilbake vin. Det er viktig å avtale dette på forhånd og ta vare på kvitteringen. I tillegg har jeg hørt om noen pol som ikke tar tilbake mer enn maks 30% av flaskene som ble kjøpt.

Skrevet

vi har tenkt og ta oss noen turer til sverige vi da, og kjøpe vin der, billig!!!!

Kjøpte 2 stk pappvin nå i sverige og betalte 370 kr for begge, sjekket prisen på polet her og her tar de 300 for en pappvin :o

Skrevet

Vi hadde "Santagostino" til kalv. Kjempegod!Og rimelig! Har i ettertid sett at den har fått 6`ere på "terningsanmeldelser")

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...