Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en samboer som har hatt et veldig vanskelig halvt år, og som nå har lyst til å feire jul alene. Dette var siste året vi skulle feire med hver våre familier før vi får barn neste år, men pga mye familieproblemer så har han ingen i sin egen familie å være med. Jeg har forsøkt å få han med til min familie, men det blir feil for han da han helst vil være med sine egne noe jeg forstår veldig godt. 
Problemet er nå at han kommer til å bli sittende alene i Oslo i en uke uten noen, med både meg, min og hans egen familie 3 timer unna så det er ikke bare en svipptur unna. Jeg er helt sikker på at han kommer til å angre på dette, og er redd for at han kommer til å bruke denne uka på å gjøre seg selv tristere enn han har vært det siste halvåret allerede. 
Jeg har tenkt tanken på om jeg skal bruke min egen jul på å være igjen i Oslo med han, men når jeg har nevnt dette så er det et klart nei på at det vil han ikke. Han vil ikke være med meg, og vil ikke at jeg skal droppe min egen familie til fordel for at han skal slippe å være alene. Får likevel så dårlig samvittighet av å tenke på at han skal sitte her alene, spesielt etter den halvåret han/vi har hatt.. Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre :(

Noen som har feiret jul alene og har hatt det greit? Eller som har andre nære som har vært alene?

Aner ikke om jeg bare skal akseptere at han vil være på egenhånd:(

Anonymkode: 8b201...3cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet ikke hva som ligger bak dere i forhold til at han har det vanskelig, men jeg hadde IKKE reist i fra han... For meg virker det litt skummelt å la han være alene når han er nedfor, og det sier jeg ikke for å skremme. Dere kan ordne deres egen jul og starte tradisjoner sammen ❤️

Anonymkode: 7fac7...d89

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville latt han være alene, men bestilt noe godt levert på døren til han på julaften (frokost). 

Og så ville jeg gjort det klart at jeg gladelig kjører 3 timer i bil for å hente deg, hvis du ombestemmer deg. 

Anonymkode: e96bb...925

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde latt han være alene. Jeg feiret jul alene i fjor for første gang, og det gikk faktisk mye bedre enn jeg trodde. Så i år, har jeg selv valgt å feire jul alene. Jeg er og deprimert. Men synes det da er mye bedre å feire alene, da kan jeg spise hva jeg vil, se på hva jeg vil. Jeg slipper å sitte med familien, og føle at jeg ikke hører til der. Det er faktisk verre. 

Men tilby deg at han kan komme, skulle han ombestemme seg.

Anonymkode: 0043b...45c

Skrevet

Jeg ville blitt igjen med han. Tenk så koselig, eneste året på lenge dere kan være bare dere to. Blir nok med barn og familie i årene som kommer, så prøv å nyt det. Gjør det romantisk og fint med full fokus på bare dere to.

Anonymkode: 5b5ff...abe

• Liker 3
Skrevet
På ‎20‎.‎12‎.‎2018 den 13.14, AnonymBruker skrev:

Jeg har en samboer som har hatt et veldig vanskelig halvt år, og som nå har lyst til å feire jul alene. Dette var siste året vi skulle feire med hver våre familier før vi får barn neste år, men pga mye familieproblemer så har han ingen i sin egen familie å være med. Jeg har forsøkt å få han med til min familie, men det blir feil for han da han helst vil være med sine egne noe jeg forstår veldig godt. 
Problemet er nå at han kommer til å bli sittende alene i Oslo i en uke uten noen, med både meg, min og hans egen familie 3 timer unna så det er ikke bare en svipptur unna. Jeg er helt sikker på at han kommer til å angre på dette, og er redd for at han kommer til å bruke denne uka på å gjøre seg selv tristere enn han har vært det siste halvåret allerede. 
Jeg har tenkt tanken på om jeg skal bruke min egen jul på å være igjen i Oslo med han, men når jeg har nevnt dette så er det et klart nei på at det vil han ikke. Han vil ikke være med meg, og vil ikke at jeg skal droppe min egen familie til fordel for at han skal slippe å være alene. Får likevel så dårlig samvittighet av å tenke på at han skal sitte her alene, spesielt etter den halvåret han/vi har hatt.. Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre :(

Noen som har feiret jul alene og har hatt det greit? Eller som har andre nære som har vært alene?

Aner ikke om jeg bare skal akseptere at han vil være på egenhånd:(

Anonymkode: 8b201...3cb

:klo: Det her må dere ta dere på tak med. For det her er ikke en sunn tilnærming til en familie. Han og ungen er "din familie" nå. Akkurat som du og ungen er hans familie nå. Slekta kan dere besøke når det ikke er krise. Husk hva de sier på fly: egen maske først, andres maske etterpå.

Sånn her og nå så ville jeg avlyst turen hjem til jul. Dra til nyttår. Dra i januar. Få besøk til nyttår - du kan se dem nårsomhelst. Og så bruker du helga på en liten nedvask hjemme. Psykisk. For det er ok å slite i oppoverbakke og greit å være trist og lei. Men på et punkt så må en ta seg på tak og vise ansvar - og det punktet er definitivt kommet etter 6 mnd med tristhet og barn på vei - over nyttår må samboer søke proff hjelp. 

Etabler fakta og gjør avtaler før jul. Så legger dere ting til side og har en koselig friuke. Å feire jul er ikke på noe vis noe som bør være en ambisjon - det kan dere gjøre når ungene kommer. 

Anonymkode: 7014b...3a2

• Liker 1
Skrevet

Hva med at dere to reiser bort sammen i jula? 

Ta inn på ett høyfjellshotell? 

Reist til utlandet? 

Bare dere to 

Anonymkode: 40947...c5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...