AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #1 Skrevet 20. desember 2018 Sitte i en uke å smile falskt til familie og late som vi har det sååå fint sammen. gruer meg så fælt at jeg ikke får sove om natta, svetten renner, har angst.. æsj, jeg hater virkelig familien min. Anonymkode: afc37...bf7 5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #2 Skrevet 20. desember 2018 Så la være å feire jul med dem. Kos deg alene. Anonymkode: 0f2dd...ede 14
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #3 Skrevet 20. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sitte i en uke å smile falskt til familie og late som vi har det sååå fint sammen. gruer meg så fælt at jeg ikke får sove om natta, svetten renner, har angst.. æsj, jeg hater virkelig familien min. Anonymkode: afc37...bf7 Hvorfor lar du dem ikke få være i fred hvis du hater familien din. Tipper de greier seg fint uten å ha hatere som snylter på de i jula 🤣 Anonymkode: 4c254...260 5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #4 Skrevet 20. desember 2018 Lær deg å si nei! Julefeiringen min er akkurat sånn jeg vil ha den. Sosial nok til at jeg ikke føler meg ensom, ensom nok til at jeg ikke får angst. Sier nei til mye forskjellig hvert år og folk ser like rart på meg, men vet du hva? Jeg gir faen. Ingenting er verdt den angsten. Anonymkode: 22d5b...521 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #5 Skrevet 20. desember 2018 Hvorfor må du være sammen med de i jula? Anonymkode: c8bdb...154 7
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #6 Skrevet 20. desember 2018 Enig. Likte jula før. Etter å ha fått unger er jula ett helvette! Kommer fra en litt avsappa familie selv, hvor jula handla om å kose seg. Samboer liker å samle flest mulig av sin familie på julaften. Og der skal det være stivt. Hver en krok og ting skal vaskes. Hver jul ender med storkjefting her. Ikke meg men min samboer klikker for alt mulig som ikke er gjort i tide. Samboer er selvfølgelig dame. Anonymkode: bdac2...6e4 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #7 Skrevet 20. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor lar du dem ikke få være i fred hvis du hater familien din. Tipper de greier seg fint uten å ha hatere som snylter på de i jula 🤣 Anonymkode: 4c254...260 🖖 Anonymkode: afc37...bf7
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #8 Skrevet 20. desember 2018 Til dere andre. Ja 2019 er året for forandring. Men må komme meg over denne jula først.. men gruer meg som et helvete gjør jeg. Men godt at det er flere som hater å «feire» jul med familien. Ts Anonymkode: afc37...bf7
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #9 Skrevet 20. desember 2018 Jeg skjønner ikke hvorfor du utsetter deg for det hvis det er så fælt. Anonymkode: 0f2dd...ede 1
Millimani Skrevet 20. desember 2018 #10 Skrevet 20. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Til dere andre. Ja 2019 er året for forandring. Men må komme meg over denne jula først.. men gruer meg som et helvete gjør jeg. Men godt at det er flere som hater å «feire» jul med familien. Ts Anonymkode: afc37...bf7 Det er fortsatt ikke for sent å si nei i år.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #11 Skrevet 20. desember 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til dere andre. Ja 2019 er året for forandring. Men må komme meg over denne jula først.. men gruer meg som et helvete gjør jeg. Men godt at det er flere som hater å «feire» jul med familien. Ts Anonymkode: afc37...bf7 Hvorfor må du være med familien hvis det er så ille. Jeg klarer ikke synes synd på folk som ikke står opp og gjør noe med situasjonen. Selv har verken jeg eller samboer spesielt gode minner fra julen, men har jobbet med å lage vår egen jul. Jeg har barn, men ikke han. Har veldig nært forhold til mitt barn. Begge har minimalt med familie. Da vi begge alltid har jobbet hardt, har vi i dag god økonomi og kan gjøre det vi ønsker. (Vi har egentlig ikke noen lang utdannelse noen av oss). Jeg mener bare vi alle kan reise oss og gjøre noe med situasjonen. Gode relasjoner og god økonomi kommer ikke av seg selv, men andre kan også klare det hvis man virkelig vil oppnå det. God jul. Anonymkode: de30f...a81 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #12 Skrevet 20. desember 2018 Det blir ikke noe lettere å si nei i 2019. Fake influensa da vel? Var en annen tråd her for noen dager siden som handlet om at man må vite å sette sine egne behov først for å bli lykkelig. Dette er et tydelig eksempel på det. Hadde dratt en hvit løgn denne jula, og så forberedt meg bedre på hvordan jeg skal si nei senere år. Anonymkode: 22d5b...521 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #13 Skrevet 20. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Til dere andre. Ja 2019 er året for forandring. Men må komme meg over denne jula først.. men gruer meg som et helvete gjør jeg. Men godt at det er flere som hater å «feire» jul med familien. Ts Anonymkode: afc37...bf7 Hva er så fælt da? Anonymkode: 5c666...c32 1
dr_zhivago Skrevet 20. desember 2018 #14 Skrevet 20. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Sitte i en uke å smile falskt til familie og late som vi har det sååå fint sammen. gruer meg så fælt at jeg ikke får sove om natta, svetten renner, har angst.. æsj, jeg hater virkelig familien min. Anonymkode: afc37...bf7 Gjør som så mange andre; drikk tett hele jula igjennom! 1
Million Skrevet 20. desember 2018 #15 Skrevet 20. desember 2018 Jeg skjønner ærlig talt ikke hva du klager for, TS. Det er bare å si fra at du ikke kommer, og så holde deg hjemme. Med mindre du bor hjemme hos foreldrene dine fremdeles da, og derfor ikke "kommer deg unna"? Bor du for deg selv, kan du bare enten si sannheten, at du vil ha en rolig jul alene hjemme, eller fake en sykdom. Velg selv.
Elán Skrevet 20. desember 2018 #16 Skrevet 20. desember 2018 Jeg kan skjønne tankegangen din, TS. Vet ikke grunnlaget til det, men julen er ikke for alle. Jeg hater jul. Det er tiden av året jeg føler meg mest ensom. Å se "venner" på facebook og Instagram legge ut bilde etter bilde med familien og vennene de er så glad i, så sitter du der ensom. Men du kan velge å ikke dra til noen og heller feire for deg selv. Det ER faktisk lov å sitte i kosebuksa på stua og se på film og spise grandiosa. Skjønner dilemmaet med dårlig samvittighet ol du sliter med det. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #17 Skrevet 20. desember 2018 Det er ikke alltid man har rom for å gi uttrykk for at man ikke syns det er så jævla gjevt å være sammen med familien. Kan hende man føler det slik, men at det ville blitt ramaskrik om man ga uttrykk for det. Familie i et nøtteskall. Anonymkode: d42ad...9bc 1
borifrankrike Skrevet 21. desember 2018 #18 Skrevet 21. desember 2018 Som mange har nevnt, kan du feire jul alene, eller du kan feire sammen med andre enn familien. Eller være med å hjelpe til på et frivillig arrangement? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå