Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen vår krabber i full fart hele tiden 😄 Det "kjedelige" (men selvfølgelig uungåelige) er at det blir hull i alle klærne hans på 1-2-3. Kjøpte f.eks 2 pysjer på kappahl og det tok knappe 2 uker før det var hull på knærne på den ene. Strømpebuksenes levetid har maks noen uker de også.

Hva gjør dere med disse klærne? Lapper dem sammen? Kjøper mer klær "hele tiden"? Kaster de med hull i? Fretex reparerer vel ikke klær? Lar de gå rundt med klær som har hull på knærne? 

Anonymkode: 5e992...a3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kaster klær med flekker og hull. Også trur jeg du må få gjort noe med gulv eller terskel 

• Liker 3
Skrevet

Vi lapper der det er mulig, når det bare er hull på knær men mye god bruk igjen. 

Våre sliter også hull på knær uten at plagget har slitasje ellers. 

Anonymkode: 1c649...12e

• Liker 2
Skrevet

Klærne fra kappahl, cubus osv er av elendig kvalitet og sydd av folk som knapt får lønn av det. Jeg har begynt å krype til korset og kjøpe dyrere klær som varer lengre. Har heller litt færre dyrere plagg som tåler å brukes og vaskes:) og så vet jeg at de som har lagd dem har fått lønn og leve av. 

Anonymkode: 3bc7f...5c0

• Liker 6
Skrevet

Har ikke vært plaget med det når mine krabbet. Vi har stortsett bare klær fra kappahl og lindex

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøpte krabbestrømpebukse på sparkjøp. De har padding på knærne. Funket helt ok i den korte perioden før han begynte å gå.

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, Pillow of Dragon skrev:

Kaster klær med flekker og hull. Også trur jeg du må få gjort noe med gulv eller terskel 

Hva mener du? 😊

Anonymkode: 5e992...a3f

Skrevet

Jeg kjenner problemet...

Kjøpte akkurat bukser fra name it til 300 kr pr stk. Fikk hull på knærne med en gang!

• Liker 1
Skrevet

Du kan lappe og sy sammen klærne som brukes hjemme. Så tar du på noe annet som brukes når dere er ute på besøk. 😊

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du kan sy på lapper på knær før bruk. Da tåler de ekstra slitasje, og knærne får også litt ekstra padding.

Og det finnes så mange kule lapper at det ikke trenger å se ut som en reperasjonsjobb;)

Endret av Hverdagsfrue
  • Liker 3
Skrevet

Jeg har aldri hatt det problemet. Og mi begynte ikke å gå før hu var 14 mnd. Og hun krøyp ganske mye. 

Skrevet

Jeg kjøpte billige joggebukser, gjerne de som var litt tykkere. Da tok det litt lenger tid før det ble hull i de.

Anonymkode: ec70e...9d9

• Liker 1
Skrevet

Vi arvet "knebeskyttere" med antiskli til vår da hun begynte å krabbe. Hadde aldri det problemet her, så vi skjønte ikke vitsen, men ser at flere bruker det. De er i litt tykkere stretchstoff som man bare trer utenpå buksen. Finnes i alle farger. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Rucula skrev:

Jeg kjenner problemet...

Kjøpte akkurat bukser fra name it til 300 kr pr stk. Fikk hull på knærne med en gang!

Name IT dongeribukse :fart2:

holdt under en mnd før det var digre hull på knærne. Hadde kjøpt 4 buksepar på en gang, alle ble ødelagt. (1 klassing) Har ikke hatt det problemet med andre merker.

Skrevet

Tror det går an å få kjøpt en form for knebeskyttere. 

Dere som kaster klær, jeg håper dere gir det til fretex o.l. De tar imot alt av tekstiler for sortering og gjenvinning. 

Anonymkode: f4ce5...4b3

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

holdt under en mnd før det var digre hull på knærne. Hadde kjøpt 4 buksepar på en gang, alle ble ødelagt. (1 klassing) Har ikke hatt det problemet med andre merker.

Dette var ull bukser 

Skrevet (endret)

Sy lapper på knærne før buksene tas i bruk :) eller lappe etterpå. Funker jo like fint (eller bedre) med ekstra forsterkning/polstring

Freyex tar imot alt av tekstiler, det skal ikke i søpla. Men de veldig hullete plaggene kan også klippes opp og brukes som lapper til de andre!

Endret av mangolassie
Skrevet

Du får be den lære seg å gå. Quite enkelt. 

Anonymkode: 914d1...8b0

• Liker 2
Skrevet

Har en som først dro seg bortover gulvet, før han krabbet som en rakett både inne og ute, men han har aldri hatt et eneste hull på klærne. Ikke synlig slitarar, en gang. Prøver å tenke hvorfor, men klarer ikke helt å koble. Kan det være gulvet som skraper opp? Vi brukte vel mest strømpebukser, skjer det samme med dem? Hadde noen krabbestrømpebukser med antiskli, de var ganske gode.

Anonymkode: c88d1...bbb

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da må barnet ditt bruke klærne røft. Min 3 åring har brukt samme name it dongri bukse i over ett år, ser like fin ut. Buksene han hadde som baby har lillesøster arvet, gode som nye. Dette er klær sol vlir flittig brukt. Aker de på fjell/ berg, sklir på klærne osv blir det hull, de er ikke laget for slikt bruk.

Anonymkode: 804be...333

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...