AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #1 Skrevet 20. desember 2018 Hvordan egenskaper jobber du mot og utvikle, eller ikke utvikle? Anonymkode: f2e31...93b
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #2 Skrevet 20. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan egenskaper jobber du mot og utvikle, eller ikke utvikle? Anonymkode: f2e31...93b Jobber med å bli flinkere til å lytte og ikke avbryte i de mer overfladiske/lette samtalene, og å bli mer avslappet med smalltalk. Jobber med å ikke la meg dra ned i stemningsleie, eller gi sinnet for mye utløp, bli mer jevn og balansert i min framtreden mot barna. Jobber med å bli mer disiplinert med tid, penger, helse, slik at jeg kan få mer ro og ressurser å dele. Jobber med å gi ros, anerkjenne andre, huske på å faktisk uttrykke de fine tankene jeg tenker om dem. Jobber med å være raus, tenke det beste om mennesker. Og å være god. Føler jeg har kommet lengst med de to siste. Jeg er over femti år. It never ends Anonymkode: 22b84...cb3 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #3 Skrevet 20. desember 2018 Er man ikke alltid på det å bli en bedre seg selv? Det jeg gjør for å bli en bedre meg selv er å være til å stole på for mine nærmeste. Det er også viktig for meg å ikke være dømmende for deres valg. Ellers jobber jeg faktisk veldig med å bli flinkere til å sette grenser for meg selv. Det er viktig for alle andre å bli flinkere til å lytte føler jeg, men for meg er det at jeg må bli flinkere på å ikke være "flink-pike." 😜 Anonymkode: 2bbbc...524
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #4 Skrevet 20. desember 2018 Bli flinkere til å si hva jeg føler og ikke være redd for å ikke være god nok. Anonymkode: 958be...4ec 2
Gjest hind Skrevet 20. desember 2018 #5 Skrevet 20. desember 2018 Ja, det er alltid rom for forbedringer, for når jeg har fått skikk på én ting sklir det ut et annet sted. Jeg er visst ikke en sånn som bare kan bli perfekt en gang for alle.
Cata Skrevet 20. desember 2018 #6 Skrevet 20. desember 2018 Nei, det var sånt som jeg drev med da jeg var yngre. Nå er jeg kommet fram til at jeg er god nok. Absolutt ikke perfekt, men god nok. Jeg får være som jeg er til noen spar meg ned. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #7 Skrevet 21. desember 2018 20 timer siden, Cata skrev: Nei, det var sånt som jeg drev med da jeg var yngre. Nå er jeg kommet fram til at jeg er god nok. Absolutt ikke perfekt, men god nok. Jeg får være som jeg er til noen spar meg ned. Du er vel opptatt av å utvikle deg i jobbsammenheng? Anonymkode: f2e31...93b
Cata Skrevet 21. desember 2018 #8 Skrevet 21. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er vel opptatt av å utvikle deg i jobbsammenheng? Anonymkode: f2e31...93b Joda, men det ser jeg mer på som faglig utvikling. Tror ikke jeg blir noe særlig bedre menneske om om jeg får flere ferdigheter på jobb.
Gjest SVK Skrevet 21. desember 2018 #9 Skrevet 21. desember 2018 (endret) Hadde som mål å være flinkere til å besøke familiemedlemmer i år og det har jeg klart. Endret 21. desember 2018 av SVK
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #10 Skrevet 22. desember 2018 På 20.12.2018 den 12.22, AnonymBruker skrev: Jobber med å bli flinkere til å lytte og ikke avbryte i de mer overfladiske/lette samtalene, og å bli mer avslappet med smalltalk. Jobber med å ikke la meg dra ned i stemningsleie, eller gi sinnet for mye utløp, bli mer jevn og balansert i min framtreden mot barna. Jobber med å bli mer disiplinert med tid, penger, helse, slik at jeg kan få mer ro og ressurser å dele. Jobber med å gi ros, anerkjenne andre, huske på å faktisk uttrykke de fine tankene jeg tenker om dem. Jobber med å være raus, tenke det beste om mennesker. Og å være god. Føler jeg har kommet lengst med de to siste. Jeg er over femti år. It never ends Anonymkode: 22b84...cb3 For en fin liste. Vitner om selvinnsikt. du har nok kommet lenger enn du tror:-) Anonymkode: d24df...8d1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #11 Skrevet 22. desember 2018 Jobber ikke mot det, nei. Liker meg selv som jeg er og har ingen planer om å forandre på noe for å tekkes andre. Anonymkode: 50fcb...94f
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #12 Skrevet 22. desember 2018 Bli mer sosial Bli mer trygg Bli mer glad Bli mer utadvent Bli mer til heøvete med hele greia. Jeg vil ligge på sofaen og eta! Gjør mer av hva jeg vil og drite i forventinger. Anonymkode: 4f930...533
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 22. desember 2018 #14 Skrevet 22. desember 2018 Jobber med å lære og sette grenser for meg selv. Med å ta hensyn til egne følelser og behov. Med å si hva jeg mener uten å tro at alle blir såret av alt jeg foretar meg. Jobber for å bli frisk av en psykisk lidelse ved å gå i behandling
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #15 Skrevet 26. desember 2018 On 12/20/2018 at 12:22 PM, AnonymBruker said: Jobber med å bli flinkere til å lytte og ikke avbryte i de mer overfladiske/lette samtalene, og å bli mer avslappet med smalltalk. Jobber med å ikke la meg dra ned i stemningsleie, eller gi sinnet for mye utløp, bli mer jevn og balansert i min framtreden mot barna. Jobber med å bli mer disiplinert med tid, penger, helse, slik at jeg kan få mer ro og ressurser å dele. Jobber med å gi ros, anerkjenne andre, huske på å faktisk uttrykke de fine tankene jeg tenker om dem. Jobber med å være raus, tenke det beste om mennesker. Og å være god. Føler jeg har kommet lengst med de to siste. Jeg er over femti år. It never ends Anonymkode: 22b84...cb3 Dette. + å være flinkere til å sette de grensene jeg selv trenger. Grensesetting overfor folk som ikke har vært vant til å bli satt grenser for kan være vanskelig, og de kan bli sure de første gangene, men det får de tåle. "Jeg forstår du ønsker å tilbringe tid med oss, men det passer ikke i dag. Kanskje i neste uke?" Viser empati + setter grenser + innbydelse. Ingen forklaring, bare gjenta "det passer ikke". Hakk i platen, som psykologen klokt sier. Man trenger også å sette grenser for å få overskudd til å ha noe å gi til andre. + å kunne ha tro på at en selv er god nok samtidig som man har selvinnsikt nok til å se at noe ved en selv kan finpusses litt på. Mann 40+ Anonymkode: c5e24...47e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå