AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #1 Skrevet 20. desember 2018 Litt usikker på om jeg skal velge sykepleie eller vernepleie. Hva ville du valgt og hvorfor ? Anonymkode: 0321f...6dd
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #2 Skrevet 20. desember 2018 Jeg sto i samme tankeboks som deg for et år siden. Fikk meg en jobb i helsevesenet for å finne litt mer ut av hva jeg likte. Trodde jeg kom til å velge vernepleien men viste seg at jeg synes somatikken er mye mer spennende. Valgte sykepleien og er nettopp ferdig med første semester. Stortrives! Anonymkode: 7e103...901 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #3 Skrevet 20. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sto i samme tankeboks som deg for et år siden. Fikk meg en jobb i helsevesenet for å finne litt mer ut av hva jeg likte. Trodde jeg kom til å velge vernepleien men viste seg at jeg synes somatikken er mye mer spennende. Valgte sykepleien og er nettopp ferdig med første semester. Stortrives! Anonymkode: 7e103...901 Somatikken er spennene, med det er og det psykiske.... Anonymkode: 0321f...6dd
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #4 Skrevet 20. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Somatikken er spennene, med det er og det psykiske.... Anonymkode: 0321f...6dd Som jeg ser det kan du jobbe i psykiatrien som sykepleier også, men ikke i somatikken som vernepleier. Man må nesten bare føle litt selv på hva man liker best! Jeg trodde også jeg ville inn i psykiatrien, men etter å ha vært borti endel psykiatri i jobben min nå, så har jeg visst ombestemt meg. Anonymkode: 7e103...901 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #5 Skrevet 20. desember 2018 Jeg står over det samme valget selv. Der er vanskelig. Har fått høre fra flere sykepleiere at jeg burde velge vernepleie. Men sykepleien er det som frister mest per nå. Anonymkode: 95a5c...f5d 1
Serafin Skrevet 20. desember 2018 #6 Skrevet 20. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt usikker på om jeg skal velge sykepleie eller vernepleie. Hva ville du valgt og hvorfor ? Anonymkode: 0321f...6dd Helt klart sykepleie. Sykepleiere kan velge mellom å jobbe innen både somatikk eller i psykiatrien. Det samme gjelder ikke for vernepleiere 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #7 Skrevet 20. desember 2018 Jeg ville lett valgt sykepleie! Ønsker du å jobbe innen psykisk helsevern, kan du jo bare ta videreutdanning for å bli psykiatrisk sykepleier. Anonymkode: 565a1...ddf 2
Thyroidea Skrevet 23. desember 2018 #8 Skrevet 23. desember 2018 Sykepleie 👍😊 typen min går vernepleie og det eneste de gjør er å skrive oppgaver nesten, veldig lite praksis og tredje året er det som å studere jus og alt er på systemnivå, ikke på brukernivå. Norges lover er pensum blant annet. Det er nok mye spennende og bra der og, tror han liker å klage. selv går jeg sykepleie og føler det er kjempe spennende. Hadde anatomi nå som jeg alltid har grudd meg til, men det gikk utrolig bra. 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #9 Skrevet 24. desember 2018 8 timer siden, Thyroidea skrev: Sykepleie 👍😊 typen min går vernepleie og det eneste de gjør er å skrive oppgaver nesten, veldig lite praksis og tredje året er det som å studere jus og alt er på systemnivå, ikke på brukernivå. Norges lover er pensum blant annet. Det er nok mye spennende og bra der og, tror han liker å klage. selv går jeg sykepleie og føler det er kjempe spennende. Hadde anatomi nå som jeg alltid har grudd meg til, men det gikk utrolig bra. Hvor studerer han? Jeg går vernepleie på Oslo Met og vi har 4 praksisperioder. Vernepleie er lagt opp helt forskjell på de ulike skolene. Oslo Met har for eks fokus på atferdsanalyse i motsetning til de andre skolene. Anonymkode: 20e48...7d3 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #10 Skrevet 24. desember 2018 Jeg sto med samme valg for 10 år siden. Valgte sykepleie siden jeg da kan jobbe med alt som begge yrkesgruppene jobber med. Har ikke angret Anonymkode: 237cf...6bc 1
Hjärtat Skrevet 24. desember 2018 #11 Skrevet 24. desember 2018 Jeg hadde også valgt sykepleie, på samme grunnlag som flere av de over. Jeg jobber på et typisk «vernepleiersted» nå, og trives, men vet at jeg også kunne fått jobb der som sykepleier. Synes også somatikken er mer spennende enn noen av vernepleiefagene:)
Kvalitet Skrevet 24. desember 2018 #12 Skrevet 24. desember 2018 9 timer siden, Thyroidea skrev: Sykepleie 👍😊 typen min går vernepleie og det eneste de gjør er å skrive oppgaver nesten, veldig lite praksis og tredje året er det som å studere jus og alt er på systemnivå, ikke på brukernivå. Norges lover er pensum blant annet. Det er nok mye spennende og bra der og, tror han liker å klage. selv går jeg sykepleie og føler det er kjempe spennende. Hadde anatomi nå som jeg alltid har grudd meg til, men det gikk utrolig bra. Når du viser til at vernepleier skriver mange oppgaver tenker du nok på mappeeksamen som er stedet for skoleeksamen som det er mest av på sykepleien. Ellers gjelder det også for sykepleiestudiet at de skriver mye oppgaver og at deler av pensum er på systemnivå. Jeg ville valgt sykepleien av samme grunner som er beskrevet over. Du har flere valgmuligheten enn vernepleie. Er selv sykepleier og har søsken som er vernepleier.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #13 Skrevet 24. desember 2018 Jeg tror du har flere og mer spennende muligheter til videreutdanning som sykepleier. Psykiatri, rus, jordmor, helsesøster, anestesi, operasjon, barnesykepleie, geriatri, palliasjon, akuttsykepleie m.fl. Ville helt klart valgt sykepleie. Anonymkode: 30749...e20
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #14 Skrevet 24. desember 2018 Ta sykepleien. Jeg jobber i den andre bransjen og det blir du fort lei. Det skjer også mye med bemanningen i boliger nå. Vi opplever også å ha mange ansatte som overholde ikke er interessert i det de driver med. Pårørende er også til tider veldig forlangende, selv med voksne psykisk utviklingshemmede barn/ søsken. Derfor hadde jeg aldri valgt vernepleien i dag. Anonymkode: 35f79...6d2 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #15 Skrevet 24. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta sykepleien. Jeg jobber i den andre bransjen og det blir du fort lei. Det skjer også mye med bemanningen i boliger nå. Vi opplever også å ha mange ansatte som overholde ikke er interessert i det de driver med. Pårørende er også til tider veldig forlangende, selv med voksne psykisk utviklingshemmede barn/ søsken. Derfor hadde jeg aldri valgt vernepleien i dag. Anonymkode: 35f79...6d2 Hva skjer med bemanningen? Anonymkode: 20e48...7d3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #16 Skrevet 24. desember 2018 Det spørs jo hva du vil jobbe med i fremtiden. Jeg var selv i tvil. Valgte vernepleier da somatisk sykehus ikke fristet. Jeg jobbet mine 10 første år som vernepleier på steder det også er sykepleiere: bolig for utviklingshemmede (2 år) , psykiatrisk sykehus (halvt år), barnebolig (5 år) og avlastningsbolig (2,5 år). Etter 10 år hadde jeg fått nok av turnuslivet. Nå jobber jeg som miljøterapeut på barneskole. Verdens beste jobb. Hadde aldri fått den stillingen jeg har nå hadde jeg vært sykepleier. Anonymkode: 868d8...582 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå