Gå til innhold

Vernepleierstudent som er redd for å få praksis hos ond stemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ut i praksis etter jul, vi har ikke fått plassene tildelt enda, men jeg er veldig nervøs. Den ene praksisplassen er med min stemor som veileder for studentene. Jeg blir nødt til å treffe henne på høyskolen når alle praksisveilderne og studentene samles rundt møte angående praksisen, og det er krevende nok. 

Jeg tør ikke fortelle høyskolen at jeg ikke kan ha praksis hos henne, vi har ett veldig anspent forhold og veldig lite kontakt siste årene.

Hva gjør jeg om jeg får praksis hos henne?! Jeg vet at hun ikke kommer til å si til høyskolen at vi er familie, men vet at hun kommer til å gjøre alt for å ødelegge praksisen min om jeg får praksis hos henne.

Anonymkode: 9077f...b95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er regler for sånt på høyskolen. Jeg fikk bytte praksisplass fordi min mor jobbet der. Når din stemor skal være veileder blir det for tette bånd. Gi beskjed til høyskolen. DE vil jo tenke at stemor vil favorisere deg, ikke ødelegge fordeg. Veileder skal være nøytral. Si ifra! 

Anonymkode: f948c...a64

• Liker 20
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er regler for sånt på høyskolen. Jeg fikk bytte praksisplass fordi min mor jobbet der. Når din stemor skal være veileder blir det for tette bånd. Gi beskjed til høyskolen. DE vil jo tenke at stemor vil favorisere deg, ikke ødelegge fordeg. Veileder skal være nøytral. Si ifra! 

Anonymkode: f948c...a64

Jeg er redd for ett forklarings problem, og at de tenker det er MEG. 

Skrevet

Du kan jo bare si at din stemor jobber der og forholdet deres er komplisert. Ikke noe rart med det, tviler på at de kommer til å gjøre seg opp så mange tanker om hvordan du er som person. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke forklare noe som helst annet enn at hun er stemoren din. Man skal ikke ha praksis, eller jobbe for den del, på samme avdeling som nær familie i det offentlige. 

Anonymkode: 3e9f6...038

• Liker 13
Skrevet

Kanskje jeg må si ifra , men jeg er redd de skal tenke at jeg har samarbeidsproblemer, eller det er noe de bør undersøke. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er inhabil fordi at dere har familiebånd og skal ikke veilede deg. Du trenger ikke si mer enn at det er damen som er gift med din far og du ønsker deg en nøytral veileder. Dette er et ikke-problem. 

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg må si ifra , men jeg er redd de skal tenke at jeg har samarbeidsproblemer, eller det er noe de bør undersøke. 

Du overdriver helt vilt. 

• Liker 19
Skrevet

Jeg har opplevd at folk i min klasse har fått problemer når de har hatt ett behov for tilrettelegging. 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd at folk i min klasse har fått problemer når de har hatt ett behov for tilrettelegging. 

Også? Poenget ditt er....? At klassekameratene dine har måtte ha stemødrene sine som veileder når de har sagt i fra at de ønsker seg en veileder som de ikke er i familie med? Isåfall så har du veldig mange klassekamerater med familiebånd til skolen. 

Er det noe annet som gjelder for dine klassekamerater når du skriver tilrettelegging så er det ikke relevant og helt uforståelig for meg om hvorfor du gidder å bruke det som et argument.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Dette trenger du ikke å bekymre deg for i det hele tatt. Si at hun er stemoren din så blir du plassert et annet sted. Uten spørsmål. Hun har egentlig ansvar for å si ifra selv, fordi hun er inhabil. (Og hun skal kjenne til reglene)

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 5
Skrevet

'Jeg kan ikke ha praksis på x-sted, det er stemoren min som er studentveileder der.' Intet mer, intet mindre. Hun er inhabil. Det er ulovlig å veilede/la seg veilede av nær familie i en sånn situasjon. Så enkelt. 

Anonymkode: e0a59...7df

• Liker 8
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke tilrettelegging. 

• Liker 7
Skrevet

Du skal ikke i praksis hvor familien din jobber, du må nok bare si ifra. Du har alt å vinne på å gjøre nettopp det.

Skrevet
På 20.12.2018 den 9.34, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ut i praksis etter jul, vi har ikke fått plassene tildelt enda, men jeg er veldig nervøs. Den ene praksisplassen er med min stemor som veileder for studentene. Jeg blir nødt til å treffe henne på høyskolen når alle praksisveilderne og studentene samles rundt møte angående praksisen, og det er krevende nok. 

Jeg tør ikke fortelle høyskolen at jeg ikke kan ha praksis hos henne, vi har ett veldig anspent forhold og veldig lite kontakt siste årene.

Hva gjør jeg om jeg får praksis hos henne?! Jeg vet at hun ikke kommer til å si til høyskolen at vi er familie, men vet at hun kommer til å gjøre alt for å ødelegge praksisen min om jeg får praksis hos henne.

Du gir beskjed i morgen på mail til skolen om relasjonen til din stemor. Uten å snakke din stemor ned slik du gjør i tråden.

Man skal ikke ha "familiemedlemmer" i praksis.

Anonymkode: 4759b...525

• Liker 1
Skrevet

Enig med de andre. Du trenger ikke si et ord om forholdet deres, bare si at du ikke kan ha praksis på et sted hvor x er veileder, fordi hun er din stemor. 

Anonymkode: 40cef...2bf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...