Gå til innhold

løs mage-skole idag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 7 år hadde veldig løs mage i morgen men det var bare sånn en gang iløpet av hele dagen.Må jeg holde han hjemme fra skolen i dag da? Det er siste skoledag i dag før juleferien.

Anonymkode: 5ee24...002

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er omgangssyke sesong, vi har fullt kjør nå. Veldig veldig kjedelig hvis det er det og han smitter andre rett før jul.

Anonymkode: 246a9...c75

• Liker 3
Skrevet

Veldig vanskelig å bedømme om det er ett engangstilfelle eller om det er sykdom på gang. Jeg hadde nok holdt han hjemme tilfelle. Ingen ønsker omgangssyke i jula spesielt. 

• Liker 2
Skrevet

Du høres lettere hysterisk ut, TS.

Send gutten på skolen. Så lenge han vasker hendene er dette ikke noe problem.

Anonymkode: 4dda0...4ea

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du høres lettere hysterisk ut, TS.

Send gutten på skolen. Så lenge han vasker hendene er dette ikke noe problem.

Anonymkode: 4dda0...4ea

Ved diare skal barnet ikke på skolen pga smittefare så nei føler ikke at jeg er hysterisk.

• Liker 4
Skrevet

Men blir så usikker på hvor grensen går for når en bør holde barnet hjemme.Han hadde bare løs mage en gang i går men når det er veldig løs mage så kan det jo være noe smittsomt. Hva gjør dere andre? Hvis barnet har løs mage en gang iløpet av dagen holder dere barnet hjemme da? Eller kun hvis det skjer flere ganger iløpet av dagen? Beklager ekkelt tema men dette er mitt første barn å dette ble en ny problemstilling :P

Skrevet

Du må iværtfall lære barnet ditt hygiene over jula.

Anonymkode: d8da1...73c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Løs mage kommer ikke av dårlig hygiene skjerp deg! Han har god hygiene så det er jeg overhodet ikke bekymret for.

• Liker 3
Skrevet

Du merker vel strengt tatt når det er diaré- som en spyleslange i do :)

Anonymkode: c01c1...65e

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at du kan få sykdommer og infeksjoner, selv med svært hygieniske vaner? 

• Liker 1
Skrevet

Hvordan er formen ellers? Kan jo se an i morgen tidlig når han har våknet, om han er slapp eller varmere enn vanlig. Hadde han spist noe som kunne utløst løs mage i går?

Anonymkode: 66cf5...337

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er formen ellers? Kan jo se an i morgen tidlig når han har våknet, om han er slapp eller varmere enn vanlig. Hadde han spist noe som kunne utløst løs mage i går?

Anonymkode: 66cf5...337

Eneste han hadde spist som vi ikke pleier å spise var pizza på utleningsjappe.Med nærmere ettertanke så hadde han samme reaksjon en annen gang vi spiste der også så kanskje hygienen ikke er den beste der.

Ellers var han i fin form,var ikke slapp eller varm.

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ved diare skal barnet ikke på skolen pga smittefare så nei føler ikke at jeg er hysterisk.

Løs avføring én gang er ikke diaré. 

Anonymkode: 1884e...b4a

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Det er forskjell på løs mage og diaree. Et det bare løs mage er det helt innenfor å sende på skolen.

Anonymkode: 49dcb...291

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...