Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kollega av meg sa i dag frivillig ja til å komme på jobb i halvannen time og stenge butikken. 

Arbeidsgiver ville egentlig ha henne inn tidligere, men fordi hun var på en annen jobb kunne hun ikke det. Altså var det hennes eget "valg" å jobbe halvannen time, og ikke noe arbeidsgiver krevde. 

Jeg begynte 2 timer tidligere enn jeg skulle og jobbet til stenging sammen med henne i tilfelle noen lurer på hvorfor jeg ikke stilte opp. 

Mener å ha hørt at minste arbeidsgiver kan kreve er at du stiller opp i 2 timer. 

Så har hun krav på betalt for 2 timer hvis hun frivillig jobber halvannen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, The Kitten said:

Så har hun krav på betalt for 2 timer hvis hun frivillig jobber halvannen?

Hvis man er på jobb har man krav på betalt for det ene minuttet man var der. 2 timer = 120 minutter.

Skammer du deg ikke over å jobbe hos en så utrolig useriøs arbeidsgiver?

Anonymkode: dde12...739

Skrevet
5 minutter siden, The Kitten said:

halvannen?

Forrsten betyr halvannen 1 1/2.

Skrevet

På vakter under 3 timer har man krav på lønn for 3 timer, med mindre annet er avtalt ved kontrakt. 

Hos oss har de ansatte skrevet under på At det er okei for dem å få kortere vakter, så om de jobber 2 timer, får de betalt for to timer. 

Butikken har korte åpningstider, og de ansatte rekker ofte ikke mer en to timersvakter etter skole. Vi skulle gjerne gitt de lengre vakter, men siden de ikke kan begynne tidligere er det ikke mulig

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man er på jobb har man krav på betalt for det ene minuttet man var der. 2 timer = 120 minutter.

Skammer du deg ikke over å jobbe hos en så utrolig useriøs arbeidsgiver?

Jeg vet hvor mange minutter 2 timer er...

Hva er useriøst med dette? Hun kom inn helt frivilig. Arbeidsgiver påla henne ikke å komme inn. 

Lønnen for vakten har ikke blitt sendt inn enda .

Skrevet

Er det tre timer som gjelder nå? Jeg fikk betalt for to timer for en jobb som tok 45 minutter, det var en ikke lov å betale for mindre enn en to timer visstnok. Oppmøte=2 timer. (Kanske 3 nå) 

Anonymkode: 37894...58c

Skrevet
13 minutter siden, Pitofinaa skrev:

På vakter under 3 timer har man krav på lønn for 3 timer, med mindre annet er avtalt ved kontrakt. 

Hos oss har de ansatte skrevet under på At det er okei for dem å få kortere vakter, så om de jobber 2 timer, får de betalt for to timer. 

Butikken har korte åpningstider, og de ansatte rekker ofte ikke mer en to timersvakter etter skole. Vi skulle gjerne gitt de lengre vakter, men siden de ikke kan begynne tidligere er det ikke mulig

Takk for svar :)

Vi har ulike kontrakter, så vet ikke hva hennes sier eller hva stillingsprosenten hennes er. 

Bare så det er sagt, så har vi aldri hatt problemer med at vi ikke har fått betat for den tiden i faktisk er på jobb. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...