Gå til innhold

Counter Manager eller Assisterende butikksjef?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg jobber for tiden som assisterende butikksjef. Og har fått tilbud av konkurrenten om stillingen som Counter Manager for et varemerke hvor det kun er jeg og en annen Counter Manager som sammen jobber i den avdelingen, og kun én freelancer i ny og ne. 

Per dags dato blir jeg fungerende butikksjef når vedkommende ikke er til stede. Og har et team med mange ansatte og ledelsen å forholde meg til. 

Jeg lurer da på om det er lurt på lang sikt å jobbe kun med én partner + ledelsen istedet for å forholde seg til mange ansatte + ledelsen. 

Men det er klart at det blir enda rikere erfaring og sikkert bedre betalt om jeg takker ja til tilbudet. 

Bør jeg takke ja til den stillingen? Hvorfor/hvorfor ikke ? 

Anonymkode: 12e58...efa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skriver alt for lite til å vite om det er riktig for deg. Du tror du tjener mer? Det må du jo selvfølgelig spørre om før du sier ja. I tillegg må du vite hva stillingen innebærer av ansvar og oppgaver. Du må vite at det er en oppgradering. I tillegg er det jo viktig med arbeidstider, hvor jobben befinner seg ifht hvor du bor, om den ene eller andre jobben har goder den andre ikke har. Counter manager høres ut som en glorifisert kassemedarbeider forresten, vær helt sikker på at du ikke har blitt forespeilet en annen jobb enn du egentlig skal gjøre. 

Sånn på stående fot vil jeg tro at personalansvar i dagens jobb ser bedre ut på cven enn at du bare jobber med én kollega. 

Anonymkode: 76ac1...5d2

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver alt for lite til å vite om det er riktig for deg. Du tror du tjener mer? Det må du jo selvfølgelig spørre om før du sier ja. I tillegg må du vite hva stillingen innebærer av ansvar og oppgaver. Du må vite at det er en oppgradering. I tillegg er det jo viktig med arbeidstider, hvor jobben befinner seg ifht hvor du bor, om den ene eller andre jobben har goder den andre ikke har. Counter manager høres ut som en glorifisert kassemedarbeider forresten, vær helt sikker på at du ikke har blitt forespeilet en annen jobb enn du egentlig skal gjøre. 

Sånn på stående fot vil jeg tro at personalansvar i dagens jobb ser bedre ut på cven enn at du bare jobber med én kollega. 

Anonymkode: 76ac1...5d2

Takk for god tilbakemelding. 

Skal oppgi litt mer info haha :P 

Per dags dato jobber jeg som assisterende butikksjef kosmetikk bransjen hvor de ikke følger tariff. Timelønnen er bare på 165kr når jeg vet at andre konkurrenter som Kicks (f.eks freelancere for Estee Lauder tjener mer, 175kr - 190kr) 

I dagens firma er det mange tilleggsoppgaver vi gjør som jeg synes er litt too much og unødvendig ovenfor kunden. Til sammenlikning med konkurrenten har de ikke disse oppgavene. Per idag forholder jeg meg til mange ansatte, butikksjefen, og salgsdirektøren. I den nye jobben må jeg forholde meg til min partner, salgssjefen, selve merkevaren jeg er counter ansvarlig for oog selve arbeidsgiver (altså den store kjeden som samarbeider med merker som MAC, ect)

Så jeg vet ikke om disse to partene her følger tariff for eksempel.. 

Oppgavene jeg har i dag er selvfølgelig mangfoldige og spennende. Jeg får gå på kurs ect. Men jeg syns at systemet og informasjonsflyten er kaotisk lagt opp. I forhold til hva man får betalt blir det mer stress og overtid enn godt betalt. Spesielt også med tanke på butikksjefsstillingen og ansatte med stort fravær så man selv må jobbe mer enn 9t daglig til tider. 

Fremtidsutsiktene i dagens jobb er dog litt begrenset. Jeg ser flere muligheter som butikksjef i enda flere nyåpnede butikker på vei. Men få muligheter på hovedkontoret. Da mye er overlatt til Sverige samt at det er altfor få og omfattende stillinger som utlyses i Norge. 

Counter Manager stillingen er ikke en glorifisering nei. Det varemerket jeg da kommer til å jobbe for er en bitteliten counter/avdeling i en stooor butikk hvor vi har våre hyller, våre produkter i et hjørne . Jeg og den andre counter manageren bilda sammen stå for salget av disse produktene og at vi sammen skal kjempe for å klare budsjettet... og rapportere til de tre partene.. delta på kurs ect. 

Fremtidsutsikten i den nye jobben virker dog mye større. Om jeg ikke skulle trives som counter manager har jeg tro om at det vil utlyses flere stillinger i andre varemerker som kjeden samarbeider med. Det vil også være større muligheter for å jobbe på hovedkontoret med spennende oppgaver innen personal ect. 

Det eneste jeg bekymrer meg over er tanken om at vi kun er 2 stk. Hva skjer om noen av oss blir syke? Om vi ikke klarer budsjett? Kravene blir at vi står ansvarlige for merket som representanter. Vi får dra på kurs. Men hvem tar over oss i butikken da vi bare er to?! Da er det mer rettferdig at jeg som ny ansatt får gått på kurs før enn den eksisterende.

Hvilke andre oppgaver har jeg? Hvilke andre utfordringer får jeg nytte av enn å bare stå og selge produktene og være ansvarlig for resultatene? 

En fordel kan være det å være "egen sjef" sammen med sin partner, og slippe å forholde seg til en gjeng ungdommer som bare jobber for å tjene penger ved siden av skole. Som ikke følger retningslinjene. Og i verste fall havne på én som har litt for sterk personlighet og ha et personlig hat ovenfor sjefen fordi vi er der og passer på og prøver å lede alle i samme retning.

Er jo litt greit å ha en jobb hvor man får godt betalt, man gjør jobben sin, og har kun voksne ledere å samarbeide med. Mindre unødvendige tilleggsoppgaver ift dagens jobb ect. 

Så får man se hva fremtiden bringer i konsernet :)

håper dette ga litt mer kjøtt på benet :) hva er dine tanker nå? :) ^^

Skrevet

Vet ikke om jeg har noen innspill TS men jeg syntes lønnen din var skremmende lav, faktisk er det graverende.

Du har 311.000 i året, hvordan går det egentlig rundt?:ohmy: Jeg tror du kommer til å gå opp kraftig i lønn, men om det ikke er motivasjonen din så vet jeg ikke hvilken jobb som er best for deg i det lange løp. Håper du finner ut av det:hug:

Anonymkode: 05121...5b8

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om jeg har noen innspill TS men jeg syntes lønnen din var skremmende lav, faktisk er det graverende.

Du har 311.000 i året, hvordan går det egentlig rundt?:ohmy: Jeg tror du kommer til å gå opp kraftig i lønn, men om det ikke er motivasjonen din så vet jeg ikke hvilken jobb som er best for deg i det lange løp. Håper du finner ut av det:hug:

Anonymkode: 05121...5b8

HERLIGHET, hvem tror du at du er? 😂 for det første tjener jeg nærmere 360 000 i året og det er helt innafor. For det andre bor jeg hjemme. For det tredje tjener du sikkert halvparten av det jeg gjør, og lever av potetgull, har runde briller og er frekk bak dataskjermen men skikkelig noob i real life. 

Hvordan får JEG det til å gå rundt? Vel. I’m blessed woman wanting more. ;) 

lykke til 😘

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

HERLIGHET, hvem tror du at du er? 😂 for det første tjener jeg nærmere 360 000 i året og det er helt innafor. For det andre bor jeg hjemme. For det tredje tjener du sikkert halvparten av det jeg gjør, og lever av potetgull, har runde briller og er frekk bak dataskjermen men skikkelig noob i real life. 

Hvordan får JEG det til å gå rundt? Vel. I’m blessed woman wanting more. ;)

lykke til 😘

Hjelp, går det greit eller? Tror ikke hun/han mente noe vondt med kommentaren:ohmy: Forøvrig har hun(?) rett, 165 kr timen tilsvarer 311.000 i året. 

Et lite vennligsinnet tips: Ikke opprett en tråd hvis du ikke tåler andres synspunkter uten at det trigger en såpass sterk reaksjon hos deg. Ut i fra din siste kommentar tror jeg at det er best at du logger av litt.

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...