Gå til innhold

blomsterbukett

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor mye koster det valigvis per stykk for hvite roser da? I tilleg til brudebuketten, som skal bestå av bare hvite roser, har jeg bestilt 50 vanlige hvite roser utenom.

Skal forresten brudens far ha knappehullsblomst?

:blomst_opp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvor mye koster det valigvis per stykk for hvite roser da? I tilleg til brudebuketten, som skal bestå av bare hvite roser, har jeg bestilt 50 vanlige hvite roser utenom.

Skal forresten brudens far ha knappehullsblomst?

:blomst_opp:

Jeg vet ikke pris og slikt, men det jeg fikk vite av dekoratøren var at hvite roser i butkett lett blir dyre fordi de må være så veldig forsiktige med dem. Hvis et blad blir brukket aldri så lite så blir den raskt en brun strek på blomsten. Men jeg aner ikke om dette stemmer eller hva.

Jeg vil tro du må ut med ca 40-50 kr stykket jeg da... Men det er gjetting!

Og ja, brudens far skal ha knapphullsblomst! :D

Skrevet

Når brudgommen har bunad skal han jo ikke ha knapphullsblomst. Skal forlover og min far da ha knapphullsblomst når de har svart dress? Noen som vet? Blir litt rart, blir det ikke?

(Litt på siden av selve tråden dette her, men det var nå en gang kommet inn på knapphullsblomster...)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg vet ikke pris og slikt, men det jeg fikk vite av dekoratøren var at hvite roser i butkett lett blir dyre fordi de må være så veldig forsiktige med dem. Hvis et blad blir brukket aldri så lite så blir den raskt en brun strek på blomsten. Men jeg aner ikke om dette stemmer eller hva.

Jeg vil tro du må ut med ca 40-50 kr stykket jeg da... Men det er gjetting!

Og ja, brudens far skal ha knapphullsblomst! :D

Det stemmer at hvite blomster generelt blir fort stygge og har lettere for å få berøringsskader/mekaniske skader enn andre (derfor skal du heller aldri ta på hvite blomster i blomsterbutikken!). Klart det blir dyrere når dekoratøren må bestille inn 30% ekstra roser for å være sikker på at alle rosene i buketten er perfekte.

Hvite snittroser, sånne som du kjøper enkeltvis fra kjølerom, koster vanligvis mellom 40-50 kr pr stk. I bunt blir de billigere, men da er de også veldig, veldig mye mindre i hodet og kortere i stilken. Da varierer fargen også veldig, siden det ikke blir bestilt en spesiell sort.

Skrevet

Takk for svar Magnhild og Bjørnsdatter. :-)

Jeg skal bruke de 50 ekstra rosene som pynt og de fleste skal jeg bare bruke toppen på, skal ha de flytende i skåler med vann.

Må kansje presisere det på blomsterbutikken at de ikke trenger å være langstilkede eller helt identiske da.

Gjest Anonymous
Skrevet

Bor du tilfeldigvis i nærheten av et rosegartneri, er det ofte mulig å kjøpe annensorterings-roser til en rimelig penge (betalte 300 for 100 hvite nivea-roser da jeg pyntet i et bryllup i fjor sommer). Grunnen til at de er annensortert er ofte at de varierer fra standard størrelse eller har krokete stilk, men de er som regel mer enn gode nok til å bruke som bordpynt.

Skrevet

Hvor der det rosegartneri da? Jeg bor i Oslo, er det noen her?

Vet det er en blomsterhall på Økern, men den er visst ikke åpen for privat personer.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Hvor der det rosegartneri da? Jeg bor i Oslo, er det noen her?

Vet det er en blomsterhall på Økern, men den er visst ikke åpen for privat personer.

Du blir geleida pent ut hvis du prøver deg på Økern ja...

Rosegartnerier i Oslo-området har jeg ikke oversikt over, men du kan jo prøve opplysningen?

Gjest Madam Felle
Skrevet
Forresten vil jeg få advare mot http://blomster.veidemand.no/index.html' date= siden de tydeligvis ikke er seriøse nok til å lage sine egne sider, men har kopiert både bilder og tekst fra www.mestergronn.no, og bare lagt på prisene litt...

Det var jo IKKE lite de hadde lagt på heller da :o

Så på ulike, og på enkel bårebukett som koster hos mestergrønn kr 329, koster den samme hos de andre kr 850 :o

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Det var jo IKKE lite de hadde lagt på heller da :o

Så på ulike, og på enkel bårebukett som koster hos mestergrønn kr 329, koster den samme hos de andre kr 850 :o

Frekt? Ja. Ulovlig? Ja. Jeg har gjort MG oppmerksom på saken, og de vil gå videre med det.

For ikke å snakke om hvor frekt det er overfor kundene, som må betale ekstra for noe i hvert fall denne andre butikken påstår er identisk...

Gjest Anonymous
Skrevet
Bor du tilfeldigvis i nærheten av et rosegartneri' date=' er det ofte mulig å kjøpe annensorterings-roser til en rimelig penge (betalte 300 for 100 hvite nivea-roser da jeg pyntet i et bryllup i fjor sommer). Grunnen til at de er annensortert er ofte at de varierer fra standard størrelse eller har krokete stilk, men de er som regel mer enn gode nok til å bruke som bordpynt.[/quote']

Dette rosegartneriet var i Os utenfor Bergen.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Nå har jeg bestilt brudebukett og alt annet, og prisen for alt kommer på ca 3200 kr.

Da er det:

1 brudebukett

1 bukett til brudepike

6 knapphullsblomst

og 8 bordekorasjoner.

Og jeg får de blomstene jeg vil ha + den størrelsen jeg vil ha på buketten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...