lilja Skrevet 1. april 2005 #1 Skrevet 1. april 2005 Jeg var innom en blomsterbutikk idag for å sjekke litt priser o.l. Og ble positivt overrasket! hun mente jeg iallefall måtte regne med noen hundrelapper, (imotsetning til de andre stedene jeg har vært som har sagt jeg må regne med tusenlapper...). Men hun sa jeg trengte ikke å binde opp buketten som vanlig. hun sa det blir billigere uten, og det er jo i juni bryllupet er, så da kunne vi bare sette buketten i vann på bordet foran oss. Er det noen som har noe erfaring med dette? jeg kan jo ikke noe om slike ting... Tenker på holdbarheten, hva som lønner seg osv osv.. Har ikke tenkt å legge på veldig mye i buketten fordi det er kostnader nok ellers den dagen, og jeg vil gjerne ha en ganske enkel og dus bukett. Noen synspunkter?
Gjest Lille smurf i.i Skrevet 1. april 2005 #2 Skrevet 1. april 2005 Noen hunderelapper???? :o i alle dager...Billigste jeg har hørt på lenge!!!!!!!!!'' Hvor var det???
Gjest Madam Felle Skrevet 1. april 2005 #3 Skrevet 1. april 2005 Skal du ha en vanlig bukett, koster det nok ikke mer enn noen hundrelapper. Da er det jo bare til å bruke 5-10 min å sette den sammen, fort og greit. Men jeg ønsker meg ikke en sånn bukett, for jeg gifter meg bare en gang og da vil jeg ha en skikkelig oppbunden bukett.
lilja Skrevet 1. april 2005 Forfatter #4 Skrevet 1. april 2005 I vestby i Akershus... Ja, jeg stusset litt over det selv. Kan nok hende det er mange hundrelapper hun mente, men uansett ikke så mye som over tusen tror jeg. Andre steder jeg har vært har det ikke vært lett å få det enkleste enkle til under minst 1500 kr. Og det er mye. Og når hun sier jeg må nok regne med noen hundrelapper tolker jeg det som at det er under 1000.(håper jeg ) Nei, det virket som det var billig der. (kommer jo sikkert an på type blomst også...)
Nellie Cortado Skrevet 1. april 2005 #5 Skrevet 1. april 2005 Jeg syns det hørtes altfor billig ut. :o Men hvis den skal være litt enkel så blir det kansje ikke mer. Jeg gruer meg litt til jeg får blomster regninga mi! Har en følelse av at jeg ble litt revet med da jeg bestilte. Men skal det være, så skal det være!
lilja Skrevet 1. april 2005 Forfatter #6 Skrevet 1. april 2005 Må bare legge til at det er kun buketten det var snakk om da... Knapphullsblomstene var det ca 100 kr for.
Gjest Madam Felle Skrevet 1. april 2005 #7 Skrevet 1. april 2005 Går jo fint å bestille bukett, uten å fortelle at det skal være til et bryllup. Da blir de billigere
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #8 Skrevet 1. april 2005 Går jo fint å bestille bukett' date=' uten å fortelle at det skal være til et bryllup. Da blir de billigere [/quote'] LURINGEN
Minerva Grey Skrevet 1. april 2005 #9 Skrevet 1. april 2005 Har også hørt dette - men noen av de jeg har snakket med trakk frem kalkulator for å regne rose-priser, så da antar jeg at de ikke har 'bruderose-priser' og 'andre-roser-priser'... Billigste jeg har funnet sa rundt 400,- for selve buketten - men da skal jeg ha liten rosebukett med buntroser (2. sortering) som kun skal bindes, ikke 'stiftes' og slikt som mer forseggjorte buketter. Vil nemlig ikke ha fokus for mye på blomstene, mer på meg og kjolen. I tillegg skal jeg tross alt kaste buketten etterpå - til de ugifte kvinnene - så det er veldig klare grenser for hvor mye jeg har tenkt å legge på dette! Så en liten, rund bukett med små roser, enten i hvitt eller mørkerødt, blir nok min greie - selv om jeg falt litt for en hvit-og-grønn bukett noen her inne hadde bilde av. Skal spørre damen hva en slik kommer på - er den billig, så kanskje - ellers blir det rosebuketten min. NB. I følge gammel overtro skal ikke brudebuketten settes i vann!
Martha Stewart Skrevet 1. april 2005 #10 Skrevet 1. april 2005 Min bukett skal håndbindes og blir derfor mye billigere enn en bukett som stiftes. Men den blir ikke noe "simplere" for det, jeg får drømmebuketten min og ville hatt den fasongen uansett! :-)
lilja Skrevet 1. april 2005 Forfatter #11 Skrevet 1. april 2005 Men hvis blomstene kun bindes, er det det samme som en vanlig bukett? Aner ikke hva det stiftegreiene er jeg eller noe...
TeddyToria Skrevet 1. april 2005 #12 Skrevet 1. april 2005 Har også hørt dette - men noen av de jeg har snakket med trakk frem kalkulator for å regne rose-priser' date=' så da antar jeg at de ikke har 'bruderose-priser' og 'andre-roser-priser'... [/quote'] Nja! Ei venninne av meg kjøpte bare en vanlig rosebukett, og den ble billigere fordi den ikke ble kalt brudebukett, enda det ville vært like mange roser og det hele! Det er veldig sleipt akkurat den greia der tror jeg, og har full tro på disse "bruderose-prisene" - dessverre!
Tosca Skrevet 2. april 2005 #13 Skrevet 2. april 2005 Jeg betalte kun kr 750 for min bukett. Den ble rimelig fordi blomstene ble festet i en oasisholder i stedet for at den ble bundet slik som brudebuketter vanligvis blir laget. Nå var min bukett liten og rund, så det gikk helt fint. Vet ikke hvor stor du skal ha, men det kan altså bli en flott brudebukett fordi om det gjøres enkelt.
Kali- Skrevet 2. april 2005 #14 Skrevet 2. april 2005 Jeg skal snakke med moren til forloveren min om hun kan lage til meg.. Hun har laget endel dråpeformede brudebuketter tidligere, så da slipper jeg unna med å bare betale for blomstene. Og det kan jeg jo leve med, tenker jeg. Jeg har lyst på en med dyprøde roser på en seng av grønne blader. Også vil jeg at det skal henge litt grønt nedover og så kanskje ha noe lilla og gull dilldall
Gjest Betty Boop Skrevet 2. april 2005 #15 Skrevet 2. april 2005 Jeg skal ha en rund, bundet bukett med peoner og endel grønt, og noen andre rosa, har vist henne dette bildet. Den kommer på ca. 500 kr (£40). Knappehullsblomster er 50-60 kr per stk.
Harry's kvinne Skrevet 2. april 2005 #16 Skrevet 2. april 2005 Min bukett skal håndbindes og blir derfor mye billigere enn en bukett som stiftes. Men den blir ikke noe "simplere" for det' date=' jeg får drømmebuketten min og ville hatt den fasongen uansett! :-)[/quote'] Hm, nå ble jeg også usikker. Hva er forskjellen på en bukett som håndbindes og en som stiftes? Jeg vil gjerne ha en avlang bukett, gjerne noe "gullnetting" med orkideer, fresia og calla, det blir vel en stiftet, det da, eller.... :o ???? :o Har noen sett noe slikt som de kan tipse meg om?
Martha Stewart Skrevet 2. april 2005 #17 Skrevet 2. april 2005 Men hvis blomstene kun bindes' date=' er det det samme som en vanlig bukett? Aner ikke hva det stiftegreiene er jeg eller noe... [/quote'] Absolutt! :-) Her ser du eksempel på en håndbundet bukett. (Slik vil jeg også ha min, med stilker som synes og satinbånd surret rundt. Bare at jeg skal ha liljer, ikke roser). En klassisk dråpeformet bukett må stiftes, såvidt jeg vet, og det er mer arbeid. Også en slik type bukett - som jeg har inntrykk av er veldig populær for tiden, krever nok også en del mer arbeid enn en håndbundet bukett. Hvilken type og antall blomster du skal ha, og tilgjengeligheten for disse ift sesongen, vil selvsagt også avgjøre prisen. F.eks er både orkideer og liljekonvaller ganske dyre, mens f.eks liljer er billigere blomster som er tilgjengelige stort sett hele året.
Martha Stewart Skrevet 2. april 2005 #18 Skrevet 2. april 2005 Harrys kvinne: Da er det kanskje en slik type bukett - som jeg nettopp linket til over - du vil ha? Eller noe á la denne?
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2005 #19 Skrevet 3. april 2005 Hei. Jeg giftet meg i fjor, og er enig i at brudebuketter som regel er fryktelig dyre. Da jeg begynte å snakke med en blomsterdekoratør sa hun først at hun ville ha 2000 for buketten og tre knapphullsblomster. Etterhvert fikk jeg prisen ned i 1600. Det er klart at det kan virke litt mye for en blomsterbukett, men det ble da også en helt vidunderlig bukett, som det var lagt en del arbeid i. Alle kunne se på den at den ikke var laget på ti minutter. Og blomstene var en veldig viktig del av bryllupet for meg.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 3. april 2005 #20 Skrevet 3. april 2005 En veldig stor forskjell på "bruderoser" og andre roser er at det som regel er fullstendig krise hvis rosene kommer i en bittelitt annen nyanse enn det man så på bildet når det er til bryllup... derfor må ting spesialbestilles, og DET koster penger! Men det som koster mest, er arbeidet. En blomsterdekoratør kan stå en hel dag med én bukett hvis den er litt komplisert. (Forresten, alle brudebuketter er håndbundne (bundet for hånd), men forskjellen er om man behøver å stifte (sette ståltråd i hver enkelt blomst, utroooooolig tidkrevende pirkarbeid) eller bare kan rundbinde buketten på vanlig måte, som når man setter opp en annen bukett.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå