AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #1 Skrevet 19. desember 2018 Jobber på et stort lager, i min avdeling har vi en avdelingsleder og en mellomleder, våres nærmeste leder er mellomlederen, men avdelingslederen sitter med alt makta over avdelingen og han misbruker den som faen. Jeg har gitt han opp fordi han er ikke til å diskutere med, det han sier er kun det som blir. Hvis han sier sånn skal det være, så blir det, han er ikke åpen for å høre verken på hva du har å si eller hva du mener. Og han ser grovt ned på oss. Og hvis man sier ifra til han, blir det ikke likt. Så jeg har gitt han opp. Jeg vurderer også å slutte pga han må bare finne meg en annen jobb. Hvordan forholder man seg til en sånn person? Jeg blir sliten psykisk av sånne type folk. Anonymkode: d77fd...e36
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #2 Skrevet 19. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jobber på et stort lager, i min avdeling har vi en avdelingsleder og en mellomleder, våres nærmeste leder er mellomlederen, men avdelingslederen sitter med alt makta over avdelingen og han misbruker den som faen. Jeg har gitt han opp fordi han er ikke til å diskutere med, det han sier er kun det som blir. Hvis han sier sånn skal det være, så blir det, han er ikke åpen for å høre verken på hva du har å si eller hva du mener. Og han ser grovt ned på oss. Og hvis man sier ifra til han, blir det ikke likt. Så jeg har gitt han opp. Jeg vurderer også å slutte pga han må bare finne meg en annen jobb. Hvordan forholder man seg til en sånn person? Jeg blir sliten psykisk av sånne type folk. Anonymkode: d77fd...e36 kan du nevne noe mer spesifikt hva som plager deg? Er han slem i stemmen eller er det noe mer konkret? Anonymkode: 59ddd...5f6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #3 Skrevet 19. desember 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: kan du nevne noe mer spesifikt hva som plager deg? Er han slem i stemmen eller er det noe mer konkret? Anonymkode: 59ddd...5f6 Ja. Altså tonen. Men det aller mest irriterende er at han driter i hva jeg mener. Han er ikke åpen til å diskutere ting som har med jobb. Anonymkode: d77fd...e36
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #4 Skrevet 20. desember 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobber på et stort lager, i min avdeling har vi en avdelingsleder og en mellomleder, våres nærmeste leder er mellomlederen, men avdelingslederen sitter med alt makta over avdelingen og han misbruker den som faen. Jeg har gitt han opp fordi han er ikke til å diskutere med, det han sier er kun det som blir. Hvis han sier sånn skal det være, så blir det, han er ikke åpen for å høre verken på hva du har å si eller hva du mener. Og han ser grovt ned på oss. Og hvis man sier ifra til han, blir det ikke likt. Så jeg har gitt han opp. Jeg vurderer også å slutte pga han må bare finne meg en annen jobb. Hvordan forholder man seg til en sånn person? Jeg blir sliten psykisk av sånne type folk. Anonymkode: d77fd...e36 Der har du fordelen med å være leder... Er jo tydelig at han driter fullstendig i hva du mener og synes. Dessverre så har han mulighet til det.... Blir litt sånn at enten må du bare finne deg i det eller finne deg noe annet 🙂 Anonymkode: 038d6...bdf 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #5 Skrevet 20. desember 2018 Sånne ledere ødelegger for bedriftens vekst og for produksjonen. Å lytte til de som utfører arbeidsoppgavene hver dag er viktig. Anonymkode: 0f00b...b57 8
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #6 Skrevet 20. desember 2018 Sjefen bestemmer. En arbeidsplass er ikke et demokrati. Man har selvsagt lov til å komme med innspill, men det er sjefen som har ansvaret og som bestemmer hvordan ting skal være. Om det ikke er snakk om lovbrudd, gjør du som sjefen vil. Klarer du ikke å avfinne deg med det, vil du slite på enhver arbeidsplass. Anonymkode: 305b2...b62 1
Gjest padawan Skrevet 20. desember 2018 #7 Skrevet 20. desember 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså tonen. Men det aller mest irriterende er at han driter i hva jeg mener. Han er ikke åpen til å diskutere ting som har med jobb. Anonymkode: d77fd...e36 Det er ingenting som tilsier at en leder må høre på en "understått" og følge det underståtten sier. En leder forholder seg til føringene som vedkommende får ovenfra. That's it. Liker du det ikke får du finne deg ny jobb.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #8 Skrevet 20. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sjefen bestemmer. En arbeidsplass er ikke et demokrati. Man har selvsagt lov til å komme med innspill, men det er sjefen som har ansvaret og som bestemmer hvordan ting skal være. Om det ikke er snakk om lovbrudd, gjør du som sjefen vil. Klarer du ikke å avfinne deg med det, vil du slite på enhver arbeidsplass. Anonymkode: 305b2...b62 Alle skal komme med innspill og idéer men leder har siste ord. Dette siste ordet skal tas etter en veloverveid vurdering og med hensyn til de ansatte,bedriften og boligtall. Derfor må beslutningen være god. Det er ikke alltid gode beslutninger blir tatt og det kan også skje at gode beslutninger blir dårlig mottatt, men en god beslutning skal det være. Det handler ikke om å ha "lov" til å komme med innspill,det er medvirkningsplikt. Ansatte skal underrette om problemer i drift som leder bør løse, være seg feil med maskiner/Pc-er, dårlig arbeidsmiljø grunnet krangling eller småkonflikter eller om det så er å skaffe til rette hva de ansatte trenger for å gjøre en god jobb. Leder bestemmer ikke over arbeidsmiljøloven m.a.o 🙂 Leder bør også tenke på at det er plikter å følge, ansvar å ta og ikke bare den sedvanlige "gjør som jeg sier fordi jeg bestemmer".. Anonymkode: 0f00b...b57 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #9 Skrevet 20. desember 2018 2 timer siden, padawan skrev: Det er ingenting som tilsier at en leder må høre på en "understått" og følge det underståtten sier. En leder forholder seg til føringene som vedkommende får ovenfra. That's it. Liker du det ikke får du finne deg ny jobb. Å omtale ansatte som undersåtter viser klart dårlige holdninger. En leder skal lede sin avdeling i riktig retning. Er så lei av alle "gjør som jeg sier"-mennesker. Det er en totalt feil tankegang og ødelegger drift. Les svaret mitt over dette innlegget. Anonymkode: 0f00b...b57 6
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #10 Skrevet 20. desember 2018 Det her dreier seg ikke om en arbeidstaker som ikke vil gjøre som sjefen sier, men om en ansatt som ikke når gjennom ved/ har god dialog til sin overordnede. Flere her som ikke ser forskjellen, ser jeg Anonymkode: 07e8a...e67 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #11 Skrevet 20. desember 2018 Føler med deg, har en likeens leder. Og slike lar seg ikke forandre og det beste er å finne seg en ny jobb. Anonymkode: 05b1e...7e3 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #12 Skrevet 23. desember 2018 Her er det to muligheter. Enten oppfatter nærmeste leder deg som en som "alltid skal blande seg" i enhver avgjørelse, dvs du anses som dritten, eller så er han en forferdelig dårlig leder. Typisk for arbeidssteder med dårlig ledelse er dårlig arbeidsmiljø og mye gjennomtrekk. Å ikke ha respekt for, og lytte til, sine ansatte er det dummeste man gjør. Når en leder ikke lytter vil ikke ansatte gi leder den informasjonen han trenger heller. Ansatte med lav arbeidsmoral som ikke trives på jobb er veien til undergangen. Om du har sett deg selv i speilet, tatt en prat med deg selv om det kan være deg selv som er the pain in the ass, og kommet frem til at det ikke kan stemme, er konklusjonen ganske klar. Du bør bytte jobb. Lederen kommer aldri til å bli en bedre leder. Anonymkode: 07124...7f2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå