Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes ikke livet er meningsløst. Tvert i mot veldig givende, interessant, godt og lærerikt, men også smertefullt, vondt og trist. Kunne aldri tenkt meg å tatt livet litt.

Hilsen ei som har ligget i et mørkt rom med alvorlig ME i to år og som saakte (som i typ 10 år) er på vei tilbake til livet ❤️

Anonymkode: 0671c...e24

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men HVA nyter du? 

Jeg nyter overhodet ingenting som helst. Alt er bare meningsløst fra ende til annen. 

Anonymkode: f195f...8a6

Ikke meg du spurte, men jeg nyter musikk, god mat, fjellturer og naturopplevelser, reiser, sex, filmer og serier. :) 

Anonymkode: a022d...2ef

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du spurte, men jeg nyter musikk, god mat, fjellturer og naturopplevelser, reiser, sex, filmer og serier. :) 

ikke meg du siteter, men serier og filmer er veldig meningsløst egentlig. skjønner meg ikke på folk som ligger i sofaen og ser på netflix. 
god mat er meningsfylt, naturopplevelser likeså, sex og reiser

Anonymkode: 1b17f...2a9

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja. I den terapien jeg går i spør terapeuten sånn "men hva føler du når du tenker på dette?" og svaret mitt er "føler meg dårlig/helt jævlig/tenker at jeg vil dø", og da sier han så enkelt "men velg å ikke tenke på det da". Så det er jo så enkelt, men så vanskelig likevel. 

Anonymkode: f195f...8a6

Men hvorfor vil du dø om livet faktisk var meningsløst? Si at det kun er en tilfeldighet at jorden finnes, at det ikke er en stor mening med din eksistens. Du og alle andre er i det store og hele ganske meningsløse. Hvorfor får dette deg til å ønske å dø?

Hvorfor er det slik at vi mennesker har behov for å føle oss viktige? At vi har en dyp mening for vår eksistens? Kanskje vi er helt tilfeldige bivirkninger av noe ubrukelig et sted langt borte. So what? 

Da kan vi vel velge å nyte tilfeldigheten? Velge å sette pris på banale ting som iskrem, skilpadder, solnedgang, folk som snubler, følelsen av en god latter, sex, sol, nakne føtter i varm sand. 

Vi trenger ikke å sette oss ned og vente på å dø. Vi kan velge å leve det vi kan så lenge vi kan. Og i stede for å lete etter meningen med livet, Finn ut hva som gir deg glede og mening. 

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ikke meg du siteter, men serier og filmer er veldig meningsløst egentlig. skjønner meg ikke på folk som ligger i sofaen og ser på netflix. 

Sa ikke at det var meningsfullt, bare at jeg nyter det. ;) 

• Liker 3
Skrevet

Bra tråd ! :) 

Anonymkode: 05c92...794

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heldigvis, da det er veldig variert hva en bryr seg om skal være meningsfylt:-). Det er også like variert hva folk oppfatter som meningsfylt.

Anonymkode: 9b929...693

• Liker 4
Skrevet

Jeg får angst av å sitte fast på en klode som spinner rundt i et stort intet 🙈🙈🙈🙈

prøver å ikke tenke for mye på det 

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske ignorant å bestemme hva som er meningsløst for andre, og samtidig proklamere hva man selv synes er meningsfylt, som om det er noe bedre 😛 . Gode serier og filmer er én av de tingene som er både koselig og interessant for mange av oss. Forresten, denne forvirringen med sitering kunne vært unngått dersom ikke alle kronisk postet som anonym bruker på dette forumet! Kan skjønne det om det gjelder veldig personlige ting, men dette temaet er det da ikke vits å poste som AB?

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, dr_zhivago skrev:

Det er ganske ignorant å bestemme hva som er meningsløst for andre, og samtidig proklamere hva man selv synes er meningsfylt, som om det er noe bedre 😛 . Gode serier og filmer er én av de tingene som er både koselig og interessant for mange av oss. Forresten, denne forvirringen med sitering kunne vært unngått dersom ikke alle kronisk postet som anonym bruker på dette forumet! Kan skjønne det om det gjelder veldig personlige ting, men dette temaet er det da ikke vits å poste som AB?

Jo, dessverre så er det det. Om jeg skal svare på spørsmål om det jeg skriver, er anonymitet påkrevet.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, dessverre så er det det. Om jeg skal svare på spørsmål om det jeg skriver, er anonymitet påkrevet.

Hva skjer om du poster under avataren din istedetfor anonym bruker på helt vanlige spørsmål som dette?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, dr_zhivago skrev:

Hva skjer om du poster under avataren din istedetfor anonym bruker på helt vanlige spørsmål som dette?

Ikke så mye, men jeg har ikke lov å skrive som både anonym og under nick i samme tråd, vel?

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så mye, men jeg har ikke lov å skrive som både anonym og under nick i samme tråd, vel?

Ok, det var jeg ikke klar over. Men utrolig mange skriver som anonym bruker nesten uansett tema, jeg skjønner bare ikke det helt.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, dr_zhivago skrev:

Ok, det var jeg ikke klar over. Men utrolig mange skriver som anonym bruker nesten uansett tema, jeg skjønner bare ikke det helt.

Meg pga at jeg vil ikke at svar jeg gir i noen tråder om mitt liv og levnet skal knyttes til brukeren min. Får bare pes i etterkant.

Skrevet

Fordi whiskey. Og bacon. 

Mening må du lage sjæl. Om det er fra bånn eller med hjelp fra Toro. Men det er muligens mer komfortabelt å dyrke selvmedlidenheten? 

Anonymkode: cb676...0a9

• Liker 2
Skrevet

For meg er ikke livet meningsløst i det hele tatt, det er veldig meningsfullt! :)

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får angst av å sitte fast på en klode som spinner rundt i et stort intet 🙈🙈🙈🙈

prøver å ikke tenke for mye på det 

Var livredd for det sorte hull når jeg var barn. Nå er det nesten så jeg ønsker at det bare kan komme og ta oss. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke lov? For hvem da?

• Liker 2
Skrevet

Synes absolutt ikke at livet er meningsløst! Livet mitt er rikt.  Jeg har  en interessant jobb,  hvor jeg er viktig for svært mange mennesker.  Jeg er faktisk med på å avgjøre livet til svært mange mennesker,  så derfor må jeg gjøre en god jobb.  

På fritiden har jeg barn og familie som betyr mye for meg,  og som betyr mye for meg. Dyr har jeg også! Og de er selvfølgelig helt avhengige av meg. 

Andre ting jeg fyller livet med er reising! Jeg elsker å reise ! Bare det å planlegge reiser til fjerne reisemål gir meg glede.  Ellers er jeg interessert i samfunnet rundt oss  og er med i diverse organisasjoner her jeg bor.  

Alt dette til sammen gjør livet mitt meningsfullt.  

Anonymkode: 95777...616

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Livet er meningsløst. Med mindre man er religiøs. Det er jeg ikke. Så livet blir smertefullt meningsløst. Og jeg fatter ikke hvorfor ikke alle tar kollektivt selvmord. (Selv om selvsagt skjønner jeg det. Men sånn i prinsippet.) 

Hva gjør at dere holder ut livet? Hva fyller dere det med for å ikke gå hver dag og bli tynget ned av livets meningsløshet?

Hvordan forholder du deg til livets meningsløshet uten å føle at du går til grunne?

Det at jeg har to barn gjør at jeg må holde ut livet.

Når ungene er i seng står jeg og kikker ned fra broen, mentalt sett, til neste morgen.

Anonymkode: 9e8a8...349

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...