AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #21 Skrevet 19. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg styrer dagen 100% som jeg vil. Er meget spontan. Vil jeg sove, gjør jeg det. Vil jeg gå en fjelltur, gjør jeg det. For meg er det aldri en dårlig dag. Valgfriheten er enorm når man kan gjøre som man vil. Ingen ansvar, ingen lenker, total frihet:-). Det er slik livet skal være, ikke fanges i a4-fellen eller lignende. Frihet betyr ALT:-) Anonymkode: 9b929...693 Men hvordan kjenner du at du vil noe da? For jeg VIL ingenting. Alt jeg gjør er drevet av ytre faktorer for å si det sånn. Hva er lurt, riktig, bra osv. Anonymkode: f195f...8a6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #22 Skrevet 19. desember 2018 2 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev: Herregud, oppsøk psykopat!! Jeg tror ikke livet blir mer meningsfylt av å plages av en psykopat i tillegg til alt annet. Hvis du mente psykolog så går jeg dit to ganger i uka allerede. Men av en eller annen grunn fant jeg litt mening i å skrive denne tråden. Anonymkode: f195f...8a6 1
Jegern Puahate Skrevet 19. desember 2018 #23 Skrevet 19. desember 2018 Selvmord er en sølete affære.. Dessuten, en har vært ufødt en evighet og skal være død i en evighet. Kun når smerten med å leve overvinner overlevelsesinnstinktet vil det være aktuelt å ta livet sitt, sånn sett er aktiv dødshjelp en selvfølge i siviliserte samfunn. Når det gjelder livets mening så er det ingen som har fasiten for alle, det er uendelig muligheter fra sjelløs materialisme til organisert religion. Nå skal en del psykedeliske stoffer være et godt hjelpemiddel en kan prøve, om man har psyken til det. 1
Missy77 Skrevet 19. desember 2018 #24 Skrevet 19. desember 2018 Jeg fyller livet mitt med barn, jobb, venner, trening, dating. Elsker å leve! 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #25 Skrevet 19. desember 2018 Jeg tenkte slik før. Men det endret seg når jeg fikk byttet jobb. Jeg måtte ta et valg - fortsette å tjene masse penger uten energi til å bruke de på noe fornuftig, eller bytte yrke og gå ned mye i lønn. For meg var valget egentlig ganske enkelt, man får ikke med seg planker til himmelen, og trivsel er mye viktigere enn pengene så lenge man har nok til at det går rundt. Så, hovedinteressen min er hund, de gir meg så ufattelig mye glede! Nå jobber jeg med hund, og så har jeg egne hunder i tillegg. Jeg får være mye ute, og jeg koser meg i hverdagen! Så det gjelder vel å finne det som gir deg glede og så gå for det! Og så driter jeg i hva andre måtte mene om meg, samtidig som jeg er veldig lite materialistisk av meg. Det er enkelt for meg å leve enkelt. Anonymkode: b1730...c7c 1
BMW 5-serie 535D Skrevet 19. desember 2018 #26 Skrevet 19. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke livet blir mer meningsfylt av å plages av en psykopat i tillegg til alt annet. Hvis du mente psykolog så går jeg dit to ganger i uka allerede. Men av en eller annen grunn fant jeg litt mening i å skrive denne tråden. Anonymkode: f195f...8a6 Dæven, ja såklart jeg mente psykolog 😂😂 er litt trøtt nå merker jeg 😂
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #27 Skrevet 19. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men hvordan kjenner du at du vil noe da? For jeg VIL ingenting. Alt jeg gjør er drevet av ytre faktorer for å si det sånn. Hva er lurt, riktig, bra osv. Anonymkode: f195f...8a6 Jeg bare...gjør det:-). I og med at jeg kan gjøre hva jeg vil når jeg vil, har jeg ingen tanker om det egentlig. Kan godt sitte rett opp og ned i 2 timer før jeg plutselig finner ut jeg skal ut å handle. På vei til butikken får jeg mulig lyst ned på havna og se på båtene. På vei dit treffer jeg en bekjent og det blir kaffe. Denne personen forteller meg kanskje noe jeg umiddelbart må sjekke ut. På vei for å sjekke det ut, kommer jeg på at jeg ikke har handlet ennå...😂 F-eks:-) Anonymkode: 9b929...693 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #28 Skrevet 19. desember 2018 Akkurat nå, Missy77 skrev: Jeg fyller livet mitt med barn, jobb, venner, trening, dating. Elsker å leve! La meg spørre deg et spørsmål, tror du at hvis jeg fylte livet mitt med 100% jobb, 2 barn og møtte venner 2 ganger i måneden og trente 2 ganger i uka at meningsløsheten ville drukne bort bak alt dette fyllet? For noen ganger tenker jeg at grunnen til at alt er så kjipt er fordi livet mitt har for lite meningsfulle ting i seg. Men så er jeg så opphengt i denne håpløse tomheten at jeg ikke er i stand til å oppsøke mennesker og jobb og alt sånt, og det mest meningsfulle jeg gjør er å snakke med psykologen min to ganger i uka. Men han er jo ikke interessert i å adoptere meg akkurat... Anonymkode: f195f...8a6 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #29 Skrevet 19. desember 2018 ... fordi jeg er modig og tør å leve Anonymkode: 71a70...722 1
studerende Skrevet 19. desember 2018 #30 Skrevet 19. desember 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men HVA nyter du? Jeg nyter overhodet ingenting som helst. Alt er bare meningsløst fra ende til annen. Anonymkode: f195f...8a6 I kveld er det øl og en bedre middag. Aner ikke hva det blir i morgen. 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #31 Skrevet 19. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg bare...gjør det:-). I og med at jeg kan gjøre hva jeg vil når jeg vil, har jeg ingen tanker om det egentlig. Kan godt sitte rett opp og ned i 2 timer før jeg plutselig finner ut jeg skal ut å handle. På vei til butikken får jeg mulig lyst ned på havna og se på båtene. På vei dit treffer jeg en bekjent og det blir kaffe. Denne personen forteller meg kanskje noe jeg umiddelbart må sjekke ut. På vei for å sjekke det ut, kommer jeg på at jeg ikke har handlet ennå...😂 F-eks:-) Anonymkode: 9b929...693 Jeg forstår ikke: du sitter rett opp og ned? Du gjør INGENTING? Helt ærlig? Tror en del av problemet mitt er at jeg flykter fra meg selv, så jeg rekker aldri å kjenne etter hva jeg vil, for jeg er så opptatt av å flykte. Hvis jeg får en pustepause så begynner jeg automatisk å scrolle for å unngå meg selv og egne tanker. Anonymkode: f195f...8a6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #32 Skrevet 19. desember 2018 https://www.youtube.com/watch?v=MBRqu0YOH14 Anonymkode: a768f...aec
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #33 Skrevet 19. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke: du sitter rett opp og ned? Du gjør INGENTING? Helt ærlig? Tror en del av problemet mitt er at jeg flykter fra meg selv, så jeg rekker aldri å kjenne etter hva jeg vil, for jeg er så opptatt av å flykte. Hvis jeg får en pustepause så begynner jeg automatisk å scrolle for å unngå meg selv og egne tanker. Anonymkode: f195f...8a6 Altså sitte rett opp og ned og surfe, game, se tv, se serier😂, Men kan også sitte i sofaen og gruble på hverdagslige ting uten å gjøre noe fysisk, ja:-) Anonymkode: 9b929...693
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #34 Skrevet 19. desember 2018 Men du skjønner vel at din vurdering av livet er farget av depresjonen din? Livet i seg selv er objektivt, uten "mening" om man vil. Men hos mennesker som ikke har psykiske problemer, eller hvor signalstoffene i hjernen er i balanse, så oppleves ikke livet som "meningsløst". Anonymkode: 1531a...7c6 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #35 Skrevet 19. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte slik før. Men det endret seg når jeg fikk byttet jobb. Jeg måtte ta et valg - fortsette å tjene masse penger uten energi til å bruke de på noe fornuftig, eller bytte yrke og gå ned mye i lønn. For meg var valget egentlig ganske enkelt, man får ikke med seg planker til himmelen, og trivsel er mye viktigere enn pengene så lenge man har nok til at det går rundt. Så, hovedinteressen min er hund, de gir meg så ufattelig mye glede! Nå jobber jeg med hund, og så har jeg egne hunder i tillegg. Jeg får være mye ute, og jeg koser meg i hverdagen! Så det gjelder vel å finne det som gir deg glede og så gå for det! Og så driter jeg i hva andre måtte mene om meg, samtidig som jeg er veldig lite materialistisk av meg. Det er enkelt for meg å leve enkelt. Anonymkode: b1730...c7c Å finne det som gir meg glede er lettere sagt enn gjort. Jeg føler at ingenting gir meg glede ... Jeg burde fått meg hund vøtt, men er dumt å få det når livssituasjonen er så ustabil. Men det høres veldig fint og godt ut det du skriver. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: ... fordi jeg er modig og tør å leve Anonymkode: 71a70...722 Jess! Nå ble jeg rørt. Det er helt sant, du er modig! Anonymkode: f195f...8a6
Missy77 Skrevet 19. desember 2018 #36 Skrevet 19. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: La meg spørre deg et spørsmål, tror du at hvis jeg fylte livet mitt med 100% jobb, 2 barn og møtte venner 2 ganger i måneden og trente 2 ganger i uka at meningsløsheten ville drukne bort bak alt dette fyllet? For noen ganger tenker jeg at grunnen til at alt er så kjipt er fordi livet mitt har for lite meningsfulle ting i seg. Men så er jeg så opphengt i denne håpløse tomheten at jeg ikke er i stand til å oppsøke mennesker og jobb og alt sånt, og det mest meningsfulle jeg gjør er å snakke med psykologen min to ganger i uka. Men han er jo ikke interessert i å adoptere meg akkurat... Anonymkode: f195f...8a6 Har du venner? Familie? Du høres egentlig deprimert ut. Prøvd antidepressiva? Jeg lever jo et veldig A4-liv. Noen vil ikke trives med det og ønsker frihet til å reise og gjøre hva man vil. Jeg finner gleden i de små ting og lever veldig Her og Nå. Jeg har opplevd noen kjipe ting i livet, så vet at så lenge jeg har helsa og familien min i behold så er det alt som betyr noe. Håper virkelig du kan finne en mening med livet, eller i hvert fall kose deg mens du er her. 😊 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #37 Skrevet 19. desember 2018 Tråden er rapportert Anonymkode: bcdcc...83d 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #38 Skrevet 19. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men du skjønner vel at din vurdering av livet er farget av depresjonen din? Livet i seg selv er objektivt, uten "mening" om man vil. Men hos mennesker som ikke har psykiske problemer, eller hvor signalstoffene i hjernen er i balanse, så oppleves ikke livet som "meningsløst". Anonymkode: 1531a...7c6 Men jeg er ikke deprimert lenger skjønner du. Det er det som er så fortvilende. Da jeg var deprimert fylte jeg dagene med mer enn det jeg gjør nå. Nå er jeg ikke deprimert, men livet mitt er tomt, og uten meningsfulle ting. Og siden jeg ikke vet hvor jeg kjenner etter hva jeg vil, får jeg ikke til å fylle det med saker og ting heller. Men jeg jobber med å få meg en jobb, og synes det er et godt sted å begynne, og på fredag har jeg invitert noen venner på besøk. Så jeg gjør ting, men på kvelder som denne blir jeg fanget av den håpløse meningsløsheten igjen. Men selv om jeg ikke er deprimert lenger sliter jeg fortsatt med psykiske problemer, en del angst, tvangstanker og spiseforstyrrelse. Men ikke depresjon, kanskje bare en mild en. Men mener du helt ærlig at om man blir frisk vil den eksistensielle følelsen av meningsløshet forsvinne? Tror du det er mulig å bli bra igjen fra disse problemene mine? Jeg har gått fra å være fullstendig uten funksjon til å greie ganske mye, så det kan jo være mulig å komme enda lenger. Anonymkode: f195f...8a6
Honey Dew Skrevet 19. desember 2018 #39 Skrevet 19. desember 2018 Ikke pokker om jeg begår selvmord fordi at andre synes livet er meningsløst. 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #40 Skrevet 19. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tråden er rapportert Anonymkode: bcdcc...83d Pga? Anonymkode: 9b929...693 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå