AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #1 Skrevet 19. desember 2018 Livet er meningsløst. Med mindre man er religiøs. Det er jeg ikke. Så livet blir smertefullt meningsløst. Og jeg fatter ikke hvorfor ikke alle tar kollektivt selvmord. (Selv om selvsagt skjønner jeg det. Men sånn i prinsippet.) Hva gjør at dere holder ut livet? Hva fyller dere det med for å ikke gå hver dag og bli tynget ned av livets meningsløshet? Hvordan forholder du deg til livets meningsløshet uten å føle at du går til grunne? Anonymkode: f195f...8a6 6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #2 Skrevet 19. desember 2018 Aner ikke hvorfor livet må ha en mening:-). Derfor går det strykende:-) Anonymkode: 9b929...693 14
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #3 Skrevet 19. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Aner ikke hvorfor livet må ha en mening:-). Derfor går det strykende:-) Anonymkode: 9b929...693 Jeg er så enig. Jeg konkluderer med at livet er meningsløst, og at det er frigjørende, okei, hva skal jeg nå gjøre ikke sant. Men jeg kommer alltid tilbake til det samme. Det er meningsløst! Tomt! Hva fyller du livet ditt med? Hvorfor er ikke alle andre så opptatt av denne håpløse meningsløsheten? Anonymkode: f195f...8a6 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #4 Skrevet 19. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Livet er meningsløst. Med mindre man er religiøs. Det er jeg ikke. Så livet blir smertefullt meningsløst. Og jeg fatter ikke hvorfor ikke alle tar kollektivt selvmord. (Selv om selvsagt skjønner jeg det. Men sånn i prinsippet.) Hva gjør at dere holder ut livet? Hva fyller dere det med for å ikke gå hver dag og bli tynget ned av livets meningsløshet? Hvordan forholder du deg til livets meningsløshet uten å føle at du går til grunne? Anonymkode: f195f...8a6 Ser ikke hvorfor alle skal ta selvmord bare fordi du synes livet er meningsløst! Anonymkode: 263cf...62a 9
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #5 Skrevet 19. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er så enig. Jeg konkluderer med at livet er meningsløst, og at det er frigjørende, okei, hva skal jeg nå gjøre ikke sant. Men jeg kommer alltid tilbake til det samme. Det er meningsløst! Tomt! Hva fyller du livet ditt med? Hvorfor er ikke alle andre så opptatt av denne håpløse meningsløsheten? Anonymkode: f195f...8a6 Fordi jeg ikke anser at livet må ha en mening, eksisterer heller ikke meningsløshet hos meg:-) Anonymkode: 9b929...693 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #6 Skrevet 19. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser ikke hvorfor alle skal ta selvmord bare fordi du synes livet er meningsløst! Anonymkode: 263cf...62a Neinei, selvsagt ikke. Det er en tittel litt på kornet! Selvsagt synes jeg ikke at NOEN skal ta livet sitt. Men det jeg spør om er hvorfor folk ikke gjør det hvis de konfronteres med erkjennelsen at livet er grunnleggende meningsløst. Det handler om diskusjon, ikke at jeg faktisk mener det. Håper du ikke tok anstøt! Anonymkode: f195f...8a6 3
studerende Skrevet 19. desember 2018 #7 Skrevet 19. desember 2018 Skal vel dø etter hvert uansett. Har ikke noen hast med det og kan like gjerne nyte turen frem til grava. 15
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #8 Skrevet 19. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg ikke anser at livet må ha en mening, eksisterer heller ikke meningsløshet hos meg:-) Anonymkode: 9b929...693 Jeg forstår ikke dette her. Jeg kan tenke "nei, livet trenger ingen mening", men jeg føler da likevel meningsløsheten, tomheten osv. Men du må da fylle livet med noe likevel? Det er det jeg lurer på, hva folk gjør for å ikke bli fanget av disse håpløse kvernetankene på ting som er fullstendig poengløst å tenke på. Anonymkode: f195f...8a6 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #9 Skrevet 19. desember 2018 Vel, jeg har samme tanker som deg, men ser ikke hvorfor jeg skal ta livet mitt så ung når jeg likevel ble født. Jeg har mye positivt også som mange ikke har. Synes det er spennende og se hvor det leder meg hen..... Men jeg heller ser ikke hvorfor vi bare skal gå på en jobb vi hater, være sliten når vi kommer hjem og miste alt av sosialt liv egentlig. Anonymkode: 1b17f...2a9 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #10 Skrevet 19. desember 2018 Ja, nå når du nevner det... Ok, livet for meg er meningsløst. Tilværelsen er meningsløs. Jeg har 360 dager i året som er tunge, eller "helt ok". Jeg kommer meg opp om morra'n, enn så lenge, for å jobbe i en jobb jeg hater for ei lønn som er skammelig. Hvorfor? Hvor mange tiår har jeg ikke igjen av dette? Likevel, jeg har ikke lyst til å dø. ... men jeg frykter heller ikke å dø. Anonymkode: 94821...293 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #11 Skrevet 19. desember 2018 Akkurat nå, studerende skrev: Skal vel dø etter hvert uansett. Har ikke noen hast med det og kan like gjerne nyte turen frem til grava. Men HVA nyter du? Jeg nyter overhodet ingenting som helst. Alt er bare meningsløst fra ende til annen. Anonymkode: f195f...8a6 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #12 Skrevet 19. desember 2018 Livet i seg selv er magisk! Tenk at en klump med celler kan utvikle seg til å bli et levende, pustende, tenkende, komplekst menneske med en fri vilje og uante muligheter til å skape det livet man ønsker. Anonymkode: 1531a...7c6 11
Trolltunge Skrevet 19. desember 2018 #13 Skrevet 19. desember 2018 Jeg synes faktisk det at mitt lille liv er ganske meningsløst er en stor trøst og trygghet. "Phuu, dette er i det store og hele mindre enn et fnugg i evigheten!" sier jeg til meg selv når jeg føler at ting blir store og vanskelige for meg. Så senker jeg skuldrene, i trygg visshet om at verden ikke går under og ikke kunne brydd seg mindre i forhold til om jeg løser tingene bra og kjapt eller sent og litt på tverke. 13
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #14 Skrevet 19. desember 2018 Jeg tenkte som deg før. Ble bare deprimert av det. Nå synes jeg ikke livet trenger å ha noen mening, annet enn å leve. Gjøre ting som gir meg glede. Spise god mat, lære, utvikle meg, reise, (og ha sex! Det er jo grunn nok til å leve spør du meg) se verden utvikle seg, det er alltid noe nytt som skjer.. nye filmer, serier, ny teknologi, nye interesser, nye bekjentskap osv. Se på den lyse siden, livet kan være ganske artig selv om det er meningsløst. Anonymkode: ebb9c...61e 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #15 Skrevet 19. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg har samme tanker som deg, men ser ikke hvorfor jeg skal ta livet mitt så ung når jeg likevel ble født. Jeg har mye positivt også som mange ikke har. Synes det er spennende og se hvor det leder meg hen..... Men jeg heller ser ikke hvorfor vi bare skal gå på en jobb vi hater, være sliten når vi kommer hjem og miste alt av sosialt liv egentlig. Anonymkode: 1b17f...2a9 Jeg er helt enig med deg. Tenker det samme. Men nå er jeg nå engang født, da får jeg gjøre det beste ut av det osv., men så ofte blir jeg fanget i disse tankene, selv om jeg har tenkt de tusen ganger før, og bestemt meg for å ikke vurdere dem igjen. Og jeg blir på en måte fanget i søken etter mening selv om jeg har konkludert med at det finnes ingen annen mening enn den du skaper selv. Livet mitt er tomt. Jeg har ikke lyst til noe som helst. Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, nå når du nevner det... Ok, livet for meg er meningsløst. Tilværelsen er meningsløs. Jeg har 360 dager i året som er tunge, eller "helt ok". Jeg kommer meg opp om morra'n, enn så lenge, for å jobbe i en jobb jeg hater for ei lønn som er skammelig. Hvorfor? Hvor mange tiår har jeg ikke igjen av dette? Likevel, jeg har ikke lyst til å dø. ... men jeg frykter heller ikke å dø. Anonymkode: 94821...293 Jeg har heller ikke lyst til å dø. Men meningsløsheten virker tidvis altoverskyggende. Hvordan kommer du deg opp om morran? Og hva gjør du de 5 dagene i året som er mer enn helt ok? Hva gjør dem til bedre dager? Jeg blir bare så sliten og lei av å kverne og gruble på noe jeg har kommet til at jeg er ferdig grublet på. Anonymkode: f195f...8a6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #16 Skrevet 19. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke dette her. Jeg kan tenke "nei, livet trenger ingen mening", men jeg føler da likevel meningsløsheten, tomheten osv. Men du må da fylle livet med noe likevel? Det er det jeg lurer på, hva folk gjør for å ikke bli fanget av disse håpløse kvernetankene på ting som er fullstendig poengløst å tenke på. Anonymkode: f195f...8a6 Jeg styrer dagen 100% som jeg vil. Er meget spontan. Vil jeg sove, gjør jeg det. Vil jeg gå en fjelltur, gjør jeg det. For meg er det aldri en dårlig dag. Valgfriheten er enorm når man kan gjøre som man vil. Ingen ansvar, ingen lenker, total frihet:-). Det er slik livet skal være, ikke fanges i a4-fellen eller lignende. Frihet betyr ALT:-) Anonymkode: 9b929...693 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #17 Skrevet 19. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte som deg før. Ble bare deprimert av det. Nå synes jeg ikke livet trenger å ha noen mening, annet enn å leve. Gjøre ting som gir meg glede. Spise god mat, lære, utvikle meg, reise, (og ha sex! Det er jo grunn nok til å leve spør du meg) se verden utvikle seg, det er alltid noe nytt som skjer.. nye filmer, serier, ny teknologi, nye interesser, nye bekjentskap osv. Se på den lyse siden, livet kan være ganske artig selv om det er meningsløst. Anonymkode: ebb9c...61e Du har skjønt det:-)! Anonymkode: 9b929...693
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #18 Skrevet 19. desember 2018 Hvis livet er meningsløst så er din uttalelse om at det er det også det. Anonymkode: b00df...291 1
BMW 5-serie 535D Skrevet 19. desember 2018 #19 Skrevet 19. desember 2018 (endret) Herregud, oppsøk psykolog!! Endret 19. desember 2018 av BMW 5-serie 535D 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #20 Skrevet 19. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Livet i seg selv er magisk! Tenk at en klump med celler kan utvikle seg til å bli et levende, pustende, tenkende, komplekst menneske med en fri vilje og uante muligheter til å skape det livet man ønsker. Anonymkode: 1531a...7c6 Men kan man det? Skape det livet man ønsker? Jeg burde ditt, jeg burde datt, men jeg FÅR IKKE TIL å gjøre det. Det virker som mulighetene er lukket for meg. 3 minutter siden, Trolltunge skrev: Jeg synes faktisk det at mitt lille liv er ganske meningsløst er en stor trøst og trygghet. "Phuu, dette er i det store og hele mindre enn et fnugg i evigheten!" sier jeg til meg selv når jeg føler at ting blir store og vanskelige for meg. Så senker jeg skuldrene, i trygg visshet om at verden ikke går under og ikke kunne brydd seg mindre i forhold til om jeg løser tingene bra og kjapt eller sent og litt på tverke. Dette var et spennende perspektiv! For å bruke det på mitt eget liv, med de problemene som er store og vanskelige for meg: jeg synes meningsløsheten er stor og vanskelig, og tomheten, at jeg ikke VIL noe, og alt dette det er bare fnugg i evigheten ... Jeg vet ikke helt om de hjelper på en sånn eksistensiell håpløshet. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte som deg før. Ble bare deprimert av det. Nå synes jeg ikke livet trenger å ha noen mening, annet enn å leve. Gjøre ting som gir meg glede. Spise god mat, lære, utvikle meg, reise, (og ha sex! Det er jo grunn nok til å leve spør du meg) se verden utvikle seg, det er alltid noe nytt som skjer.. nye filmer, serier, ny teknologi, nye interesser, nye bekjentskap osv. Se på den lyse siden, livet kan være ganske artig selv om det er meningsløst. Anonymkode: ebb9c...61e Ja, helt enig, man blir depressiv av det. Jeg tror problemet er at jeg var lenge deprimert. Jeg levde ikke. Men nå når jeg begynner å leve ser jeg hvor tomt mitt livet er (som en konsekvens av langvarig sykdom), og jeg klarer ikke å leve nå heller. Legen sier "Men hallo, du har jo ikke hatt trening i det, vær tålmodig". Men jeg aner ikke hva jeg skal bruke disse dagene på, for å LEVE som du sier. Ingenting gir meg glede? Når jeg leser det du skriver at du bruker tiden på så tenker jeg "Ja, det vil jeg også gjøre!", fordi det høres bra ut i DITT liv, men sånn egentlig vil jeg det ikke i mitt liv. Om det ga mening. Jeg har til og med sluttet å se serier. Sluttet å lese bøker. Sluttet å spille instrumenter. Sluttet å skrive. Anonymkode: f195f...8a6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå