Gå til innhold

Stopper du strømpebukser eller kjøper du nye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier. Stoppet du igjen hullene på strømpebuksene i familien eller kjøper du nye? Hvis ja: Er det du som stopper strømpebuksene til barna og mannen din. Eller er han faktisk med på jobben?

Nå snakker jeg om varme strømpebulser og ikke feststrømpebukser. Synes selv det er ille å kaste noen. Spessielt om det er noen vi liker godt bare for et lite hull. Bruker stoppesopp sammen med et godt tv-program. 

Anonymkode: aaadc...719

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går i de helt til hullene blir for store, da kaster jeg de. Men går lenge i de etter små hull begynner

• Liker 1
Skrevet

Kaster. Skulle ønske jeg kunne si at jeg stoppet de. 🤦‍♀️

Skrevet

Ullstillongser (og andre varme stillongser) med små hull reparerer jeg gjerne. Det er jo dyre ting, og de er fullt brukbare selv om de har fått et lite hull.

Må legge til at vi er to voksne og ingen barn i familien, men jeg ville nok gjort det om vi hadde hatt barn også. Det er jeg som reparerer hullete klær hos oss. Han, på sin side, syr knapper i skjorter og bluser hvis de har falt ut. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg stopper tykke strømpebukser. Har ikke barn og samboeren bruker ikke strømpebukser, men jeg lapper sammen andre plagg han sliter hull i :) Jeg er ikke flink med håndarbeid, men han er enda verre så da blir det min jobb. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som tittelen sier. Stoppet du igjen hullene på strømpebuksene i familien eller kjøper du nye? Hvis ja: Er det du som stopper strømpebuksene til barna og mannen din. Eller er han faktisk med på jobben?

Nå snakker jeg om varme strømpebulser og ikke feststrømpebukser. Synes selv det er ille å kaste noen. Spessielt om det er noen vi liker godt bare for et lite hull. Bruker stoppesopp sammen med et godt tv-program. 

Anonymkode: aaadc...719

Har aldri stoppet strømpebukser. Bruker av og til neglelakk til å stoppe egne nylonstrømpebukser - det funker faktisk bra. Det har vel hendt jeg har stoppet hull i ullundertøy.

Mannen min bruker ikke strømpebukser 😂. Ikke barna heller, har gutter som bestandig har brukt ullbukser/stillongs - da kan bare bytte (og kaste) sokkene når det blir hull. Skikkelig upraktisk med strømpebukser til barn, de blir jo fort enten fravokst eller hullete.

Endret av Kritt
Skrevet

Arver.

Anonymkode: 54c3e...0ac

Gjest Geirfuglen
Skrevet

Jeg er ikke god på håndarbeid, men akkurat hull pleier jeg å reparere, og spesielt i ullundertøy som man gjerne har under annet tøy.

Skrevet

Bruker lim eller neglelakk på små hull slik at de ikke rakner og blir større. Er det store hull kaster jeg strømpebuksene. 

Skrevet

Jeg sliter veldig sjelden hull på sokker og strømpebukser. Bruker alltid sokker i bomull over strømpebuksene så eventuelle hull synes ikke. 

Anonymkode: 6d751...8eb

Skrevet

Eg stoppar ullstrømpebukser, men nylonstrømpebukser har eg hittil ikkje klart å få det pent på. Om det er så høgt opp på låret at det er under eit skjørt, så stoppar eg nylonstrømpebukser også, men erfaringa mi er at dei som oftast ryk på dei delane som er eksponert. Ikkje så rart, eigentleg!

Skrevet

Unnskyld meg, men bruker mannfolk strømpebukser? 😯🤭🙈

Anonymkode: 49aed...d4d

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg, men bruker mannfolk strømpebukser? 😯🤭🙈

Anonymkode: 49aed...d4d

Det er visst vanlig her på KG....

Anonymkode: 791d9...c9a

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg reparerer det som repareres kan, men ungene får ofte hull på knærne og der er det vanskelig reparere fordi stoffet ofte også er tynnslitt og stoppingen bare blir slitt opp igjen. Jeg skulle ønske mer barneklær kom med forsterkninger på knærne...

Anonymkode: 77b68...041

Skrevet

Kjøper nytt.

Anonymkode: 84374...8c8

Gjest UncommonSense
Skrevet

Reparerer det som repareres kan. Det har jeg lært av mormor.

Skrevet

Mamma gjør det for meg, men ja, vi stopper. 😂

Skrevet (endret)

Reparerer det som repareres kan, men mannen min bruker definitivt ikke strømpebukser:fnise:

Endret av Jolene
Skrevet

Stopper de som kan stoppes, resten kastes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...