Pipaluk Skrevet 19. desember 2018 #1 Skrevet 19. desember 2018 https://www.nrk.no/hordaland/moren-til-ida-marie-_16_-dode-av-kreft-_-faren-tar-oppgjor-med-mobberne-1.14346988 jeg husker saken i Valdres hvor en gutt med downs ble hetset i et anonymt brev til familien. Her er det en ung jente som har blitt grovt hetset i flere år. Det finnes tydeligvis ingen grenser for hva man kan uttrykke så lenge man klarer å ivareta anonymiteten. saken i Valdres ble henlagt. Jeg håper ikke politiet kommer til kort her også. Hvor vanskelig kan det være å finne mobberen/mobberene?
Vox_populi Skrevet 20. desember 2018 #2 Skrevet 20. desember 2018 Det ironiske er at det er et barn som er skyldig, så om hun (ja, det er helt sikkert ei jente!) blir tatt, blir det ingen straff for henne i silkehanskelandet. Men som Norge reder, slik ligger det. Pga. meningssensuren på KG kan jeg ikke røpe hva jeg synes burde gjøres i denne anledning. 1
solmåneogstjerner Skrevet 20. desember 2018 #3 Skrevet 20. desember 2018 Det er vel egentlig ikke så veldig vanskelig, med en kombinasjon av digital og taktisk etterforskning. Men det blir ikke prioritert. Ikke ville de fått noen særlig straff heller. 1
Pipaluk Skrevet 20. desember 2018 Forfatter #4 Skrevet 20. desember 2018 1 time siden, solmåneogstjerner skrev: Det er vel egentlig ikke så veldig vanskelig, med en kombinasjon av digital og taktisk etterforskning. Men det blir ikke prioritert. Ikke ville de fått noen særlig straff heller. Hva om fornærmede er utenlandsk og hetsen bygger på rasisme? Ville de da ha prioritert saken?
solmåneogstjerner Skrevet 20. desember 2018 #5 Skrevet 20. desember 2018 9 minutter siden, Pipaluk skrev: Hva om fornærmede er utenlandsk og hetsen bygger på rasisme? Ville de da ha prioritert saken? Vet ikke, tror det blir det samme? Eller? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå