Gå til innhold

hva er vitsen med sånne monster telefoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja? sånne mobiltelefoner som er så store at man må bruke to hender. Samsung s9+ f.eks. Broren min har en, fy faen den er jo gedigen! nesten et nettbrett. Hvor store blir de til slutt? kan vi ikke like gjerne begynne å fly rundt med nettbrett da? :P 
Folk får ha hva de vil, men jeg ser ikke hvordan det kan være praktisk. Husker da jeg fikk min iphone 4, og syntes da den hadde helt grei størrelse. nå virker den bare knøttliten. 

Anonymkode: b0209...20e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vitsen er vel først og fremst at det er bedre å se film på de

Skrevet
1 minutt siden, Jonencloud skrev:

Vitsen er vel først og fremst at det er bedre å se film på de

Har aldri skjønt meg på folk som ser film på mobil...

• Liker 1
Skrevet

Du får kjøpe deg en mindre telefon da, vet du

• Liker 2
Skrevet

Jeg har iPhone 8 plus, jeg bruker telefonen hele tiden. Har flere iPad’er, Mac, iPod. Jeg bruker faktiskt iPod masse, men mest telefonen. Jeg bruker iPad når telefonen lader, eller til film/serier på reiser. 

Skrevet (endret)
13 timer siden, abc123detvardet skrev:

Har aldri skjønt meg på folk som ser film på mobil...

Det går faktisk overraskende bra! Jeg trodde aldri jeg ville bruke min til det, men det gjør jeg altså :jepp:

Endret av Rumle
  • Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, IommI skrev:

Jeg har iPhone 8 plus, jeg bruker telefonen hele tiden. Har flere iPad’er, Mac, iPod. Jeg bruker faktiskt iPod masse, men mest telefonen. Jeg bruker iPad når telefonen lader, eller til film/serier på reiser. 

Du er nok den siste som fortsatt bruker iPod hahaha 😂😂

Anonymkode: 4d4cc...0a8

Skrevet
18 minutter siden, Honey Dew said:

Iphone 4 hadde 3,5" skjerm. I dag er det minste man kan få 4,5" hvis man skal ha en oppdatert Android (uten kjente sikkerhetsfeil). Det finnes faktisk bare 4 telefoner på Prisjakt.no som har oppdatert Android og mindre enn 5".

Anonymkode: 94bdd...072

Skrevet
På 19.12.2018 den 20.51, AnonymBruker skrev:

Folk får ha hva de vil, men jeg ser ikke hvordan det kan være praktisk. Husker da jeg fikk min iphone 4, og syntes da den hadde helt grei størrelse. nå virker den bare knøttliten.

Helt enig, skjønner heller ikke greia. Men så lenge det faktisk lages noen mobiler i fornuftig lommestørrelse så er det greit for meg. Da får andre bare kjøpe "brettfonene" sine ;)

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, Honey Dew skrev:

Hvorfor er dere så dummeste her inne? Har ikke stor tlf. Men det er mulig å se at andre har det. Sånn, da lærte en tonefall at man kan se hva andre har uten å eie det selv. 

• Liker 1
Skrevet

Større skjerm har sine fordeler, - gjør det lettere å lese, se på bilder og film.

Om du ønsker en lommevennlig så er det fortsatt mulig. Jeg har en Motorola på 5,5" og den går greit i jakkelomme + at jeg kan ha den i veska da.

Anonymkode: e0a1b...73f

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er dere så dummeste her inne? Har ikke stor tlf. Men det er mulig å se at andre har det. Sånn, da lærte en tonefall at man kan se hva andre har uten å eie det selv. 

:klo:

• Liker 1
Skrevet

Det er bare en vanesak. Hadde du brukt en S9+ i to uker ville du ikke tenkt noe mer over det. Suverent med stor skjerm hvis du skal gjøre noe mer enn å sende meldinger eller ringe med mobilen. 

Dere jenter bruker jo veske også, så det er ikke noe stress å ha med seg telefonen heller. Verre for oss gutta som må presse den ned i lomma! 😂

Skrevet
På 20.12.2018 den 14.39, AnonymBruker skrev:

Du er nok den siste som fortsatt bruker iPod hahaha 😂😂

Anonymkode: 4d4cc...0a8

De er jo geniale til trening. Tar jo ingen plass. 

Anonymkode: 78daa...5b2

Skrevet

Jeg husker også at iPhone 4 var helt perfekt da jeg hadde den. Men utviklingen har gått raskt i retning av mer strømming på telefonen, både priser for mobildata og ytelse på datanettet har gått kraftig opp, så nå er jeg fornøyd med iPhone XR. Den store skjermen gjør at jeg kan surfe mer og streame video, noe som var både dyrt og upraktisk på iPhone 4 grunnet kapasitet og pris på mobildata i 2011. 🙂 

Da jeg hadde iPhone 4 tok jeg oftes med laptop eller nettbrett hvis jeg skulle reise, for å ha muligheten til å se på film eller surfe mens jeg var borte, mens nå oppleves det som helt unødvendig. Jeg har fortatt et eldre nettbrett, men bruker det aldri lengre da mobilen har overtatt alle funksjoner.

Anonymkode: e533f...d46

Skrevet

To grunner

Skremme unna tyver

Få deg til å le.

Anonymkode: 329b7...126

Skrevet
På 21.12.2018 den 10.32, Cata skrev:

Helt enig, skjønner heller ikke greia. Men så lenge det faktisk lages noen mobiler i fornuftig lommestørrelse så er det greit for meg. Da får andre bare kjøpe "brettfonene" sine ;)

På 19.12.2018 den 20.51, AnonymBruker skrev:

ja? sånne mobiltelefoner som er så store at man må bruke to hender. Samsung s9+ f.eks. Broren min har en, fy faen den er jo gedigen! nesten et nettbrett. Hvor store blir de til slutt? kan vi ikke like gjerne begynne å fly rundt med nettbrett da? :P 

Nei, man kan jo alltids stille seg forskjellige spørsmål; hva er vitsen med en mobiltelefon som kan brukes til annet enn å ringes med?.. Hva er vitsen med stort hus, når man faktisk kan klare seg med campingvogn? Hva er vitsen med BMW, når man kan klare seg med Lada? Hva er vitsen med å utdanne seg, når man også kan tjene penger påannet vis? Hva er vitsen med å velge suite, når man kan klare seg med vandrerhjem? Folk er forskjellig! Respekter at vi er forskjellige, har forskjellige ønsker osv. Jeg går aldri tilbake til mindre størrelse, fordi JEG liker denne størrelsen. De fleste har ikke behov, men lyster! La folk ha lystene sine, uten at de som velger annet må kritisere. 

Anonymkode: 92d23...7fd

Skrevet
På 21.12.2018 den 14.29, AnonymBruker skrev:

Større skjerm har sine fordeler, - gjør det lettere å lese, se på bilder og film.

Om du ønsker en lommevennlig så er det fortsatt mulig. Jeg har en Motorola på 5,5" og den går greit i jakkelomme + at jeg kan ha den i veska da.

Anonymkode: e0a1b...73f

Man trenger ikke lese på en telefon i dag. De fleste kan lese opp til deg. Siri og talesyntesen er oppfunnet.

Anonymkode: d480d...ff7

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke lese på en telefon i dag. De fleste kan lese opp til deg. Siri og talesyntesen er oppfunnet.

Meningsløst med store mobiltelefoner, jeg bruker telefonen til akkurat det den er beregnet for, ringe med :) Lese litt epost, snappe litt, og ta noen bildet. Alt annet driver jeg på med på min 14 " pc eller tv når jeg skal se film. Bare en veldig sjelden gang ser jeg tv på mobilen, det er når jeg er ute og reiser, og må bare få med en begivenhet. Men se film på mobilen?????

Skrevet

Jeg har iphone 8 +. Siden jeg ofte er hjemmefra ,bruker jeg telefonen til MYE mer enn det å ringe med. Bruker telefonen til å se film og serier,nyhetssendinger,lese aviser,podcast,musikk samt også til epost og ulike sosiale medier.

Har godt syn og opplever det ikke som problematisk i det hele tatt. For meg hadde det vært mer pes å dra rundt på en pc eller et nettbrett. 

Synes det er supert at det finnes ulike alternativer for folk :)

Anonymkode: 78a14...9f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...