AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #1 Skrevet 19. desember 2018 Jeg bestillete en pakke fra amazon som annom i dag. Var ikke klar over at det var DHL som skulle levere og ble midt sagt sjokkert når noen ringte på døren. Jeg hadde jo tenkt at det ble disse ~150kr i fortollingsbegyr som posten tar, men ... ble ikke betalt noe nå når jeg fikk pakken, og etter å ha lest litt kan jeg nok forvente meg en skikkelig regning i posten i romjula 😕 Lurer på om noen vet hvor mye og hva DHL tar? Varen selv kostet ~1300kr, ble lagt til ~300kr i importavgift (dette ble gjort i «kassen» hos amazon). Så totalt 1600kr. Hadde jo regna med +150kr til posten, men etter det jeg har lest må jeg bare for vente en regning på minst 500kr i posten 😬 Fortsatt verdt det (får ikke tak i dette i Norge, ellers skulle jeg spart meg for importeringen), men litt kjipt men en slik overraskelse. Anonymkode: 660c7...c11
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #2 Skrevet 19. desember 2018 Ja, DHL er vel noen av de dyreste (av de store selskapene). Får som regel brev med krav ettersendt. DHL har også en utrolig uoversiktlig side, så det er jo tilnærmet umulig å kunne beregne / estimere hva en får. Må bare vente. Anonymkode: 3a8aa...78e 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #3 Skrevet 19. desember 2018 Jeg har bestilt masse fra amazon. Amazon fortoller varene for deg i kassen, dvs at det gebyret du har betalt er alt, og det kommer ikke mer. Derfor slipper du det gebyret til posten også. Men noen selgere gjør ikke det, men det høres ut som om du har betalt ferdig. Hvis ikke får du krav i posten, som regel på ca det samme som posten ville ha krevd mener jeg å huske når jeg fikk. Anonymkode: af1fb...049
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #4 Skrevet 19. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, DHL er vel noen av de dyreste (av de store selskapene). Får som regel brev med krav ettersendt. DHL har også en utrolig uoversiktlig side, så det er jo tilnærmet umulig å kunne beregne / estimere hva en får. Må bare vente. Anonymkode: 3a8aa...78e Jeg valgte det kanskje ubevist selv 😅 bestillte pakken på søndag, skulle virkelig hatt det før jul så valgte Amazon global priority shipping. DHL er sikker svindyre men veldig raske, den ble sendt på mandag og var i Norge på onsdag (estimert dato torsdag). Mens med vanlig levering var estimert dato midt i januar 😵 He skjønt fra litt andre innlegg (dog litt gamle innlegg) at de ikke er de beste å ha med å gjøre da 😕 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bestilt masse fra amazon. Amazon fortoller varene for deg i kassen, dvs at det gebyret du har betalt er alt, og det kommer ikke mer. Derfor slipper du det gebyret til posten også. Men noen selgere gjør ikke det, men det høres ut som om du har betalt ferdig. Hvis ikke får du krav i posten, som regel på ca det samme som posten ville ha krevd mener jeg å huske når jeg fikk. Anonymkode: af1fb...049 Tror selve mva er betalt, men usikker på dette fortollingsgebyret... spesielt med DHL inne i bildet 😬 Har bare lest litt på at DHL melker deg for penger. Selv varer som ikke skal fortolles, får man regning på dette gebyret (de har et litt annet navn enn «fortollingsgebyr» som posten har). Litt at de har jo faktisk gjort jobben så da må du betale for den, uavhengig av hva de kanskje skulle gjort 😕 Men stålsetter meg for en regning på 500-1000kr så håper jeg og krysser fingrene for at jeg gjorde opp alt i kassen hos amazon. Importkalkulatoren sa det kom til å bli ~1600kr inkl. fortollingsgebyr (men denne regner med posten som leverandør). Så jeg kan håpe at alt er gjort. Leste noe om at DHL «betaler» for deg, så må du betale dem tilbake etterpå, men om jeg allerede har forhånd betalt for alt 🤞🏻🤞🏻 Leste alt fra 1-6 uker kan jeg måtte gå rundt å vente på en regning 😅😵 Anonymkode: 660c7...c11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå