Gå til innhold

Kun én av oss som ikke fikk gave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en onkel som ikke er særlig begeistret over min bror på 17. Han er en skikkelig idiot, usmakelig, frekk og jævlig. Så jeg skjønner litt at han ikke får gave, de har ikke noe forhold egentlig. Jeg, min samboer og min søster har alle fått gaver i år.

Mamma er dritforbanna og mener at vi skal levere tilbake disse gavene siden det er urettferdig ovenfor han. Jeg sier jeg ikke har tenkt å levere de tilbake fordi jeg skjønner at han ikke får gave, de er jo «uvenner». Mamma er nå dritsur, snakker ikke med meg osv.. der skal vi liksom være i jula MED broren min. Bare dårlig stemning 

Anonymkode: 2ad0c...ce7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har broren din kjøpt noe til onkel? 

Hvis ikke - behold gaven

Hvis - lever den tilbake

Skrevet
1 minutt siden, Mann3030 skrev:

Har broren din kjøpt noe til onkel? 

Hvis ikke - behold gaven

Hvis - lever den tilbake

Det er jo ikke nødvendigvis normalt at barn gir gaver selv til onkler og tanter? Man har jo ingen inntekt så det er litt begrenset hvem i slekta man gir gaver til 

Anonymkode: d9375...296

• Liker 10
Skrevet

Enig med han ovenfor, lever tilbake hvis broren din har kjøpt noe til han. Dersom han heller ikke har gave til onkel, behold den

Skrevet

Nei han har ikke kjøpt noen gaver til noen. Men mamma har kjøpt til hans to barn. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er jo ikke nødvendigvis normalt at barn gir gaver selv til onkler og tanter? Man har jo ingen inntekt så det er litt begrenset hvem i slekta man gir gaver til 

Anonymkode: d9375...296

Gaver trenger ikke å koste mye. Kan bare være et innrammet bilde f.eks. Ganske vanlig i min krets at man fikser en gave når man er 17 år. 

• Liker 4
Skrevet

Man løser ikke konflikten ved å sende tilbake gavene, det oppnår ingenting. Du må nesten si til moren din at hun må finne en måte å enten leve med eller løse konflikten på

Anonymkode: 31389...394

• Liker 5
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en onkel som ikke er særlig begeistret over min bror på 17. Han er en skikkelig idiot, usmakelig, frekk og jævlig. Så jeg skjønner litt at han ikke får gave, de har ikke noe forhold egentlig. Jeg, min samboer og min søster har alle fått gaver i år.

Mamma er dritforbanna og mener at vi skal levere tilbake disse gavene siden det er urettferdig ovenfor han. Jeg sier jeg ikke har tenkt å levere de tilbake fordi jeg skjønner at han ikke får gave, de er jo «uvenner». Mamma er nå dritsur, snakker ikke med meg osv.. der skal vi liksom være i jula MED broren min. Bare dårlig stemning 

Broren din er en skikkelig idiot. Usmakelig, frekk og jævlig. Så sa er han ikke fortjent å få en gave fra dere?

v

Skrevet

Hvis broren din er så kjip som du sier, så er det urimelig av din mor å forvente at du også skal gå i konflikt med din onkel fordi broren din er en pøbel.

Anonymkode: 48f70...bf5

• Liker 5
Skrevet

Bare snille barn får gaver til jul, det sa julenissen! 

Anonymkode: 65054...e74

• Liker 5
Skrevet

"Håper" han er like jævlig som du får det til å virke som, ellers synes jeg egentlig litt synd på ham

Skrevet

Ganske barnslig av onkelen din å demonstrere pp den måten da. Har han et problem får han ta det opp. Ganske passivt aggressivt å demonstrativt gi gaver til søsknene hans.

• Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, Puny skrev:

Ganske barnslig av onkelen din å demonstrere pp den måten da. Har han et problem får han ta det opp. Ganske passivt aggressivt å demonstrativt gi gaver til søsknene hans.

Enig. De som er voksne burde ta ansvar her. Behold gaven. Si du ikke ønsker å blande deg inn i en konflikt som de voksne bør løse i samarbeid med din bror. 

• Liker 2
Skrevet

Din mor bør snakke med din onkel og løse konflikten der. Det er for meg uforståelig at en voksen mann velger å gjøre forskjell og fryse ut en gutt på 17 år. Han har en nevø og to nieser som han bør gjøre likt mellom. Det han gjør nå er å lage familiekonflikter. Jeg skjønner godt at din mor er rasende, forbanna og fortvilet i den situasjonen, men jeg er enig i at hun ikke bør blande inn dere andre barna. Etter min mening så er din onkel rimelig ondskapsfull når han gjør som han gjør og jeg syns synd på broren din som har plass i en sånn familie. 

Anonymkode: 1f8c8...f4a

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jammen...Han er jo 17 da, voksen nesten. Man får gjerne ikke gave av tante og onkler når man begynner å bli så gammel. Det får ikke jeg ihvertfall. 

Uansett,

Moren din er sikkert såret..det er jo broren hennes som er "ufin" mot sønnen hennes, og hun elsker jo sønnen sin uansett.

Anonymkode: ebe76...e87

Skrevet

Snakk om millennials generasjonen og deres mødre....

Det samme skjedde igjen og igjen gjennom min oppvekst. Et søsken fikk mer enn de andre, av mange ulike grunner. 

Men var ikke snakk om skrike "urettferdig", sette krav og kjefte av den grunn. Vi fikk rett og slett beskjed om at livet var slik, ting var ikke helt likt bestanding, og at alle måtte få velge fritt hva de ønsket å gi oss. 

Hva er det man lærer ungene/tenåringen sine ved å fikse alt for dem hele tiden? 

Anonymkode: 4c16f...c4f

Skrevet

Broren din blir sikkert enda mindre pøbel etter dette.

Anonymkode: dfa28...f73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...