JonasAndorsen Skrevet 19. desember 2018 #1 Skrevet 19. desember 2018 Kjøpte for ca. en måned siden noen varer fra utlandet. Var forsiktig med å handle for under 350 kroner slik at de skulle være under tollgrensen. Kjøpte to varer, en for 345kr og en for 287kr. Kjøpte de separat, altså med to forskjellige ordre. Denne butikken har da valgt å sende begge ordrene i den samme pakken, og jeg har fått et COD oppkrav på 316 kr. Jeg har kontaktet butikken og sagt i fra om hva som har skjedd, men de både nekter å gi meg noe penger for å betale dette oppkravet, og nekter å betale frakt tilbake (som antakeligvis koster mer enn det koster å hente pakken og betale tollen). Sitter da igjen med en pakke på postkontoret som jeg snart må hente, men må betale en 316kr avgift som jeg egentlig ikke burde ha betalt. Dette betyr da at jeg nesten betaler dobbelt av det varen orginalt kostet. Hva kan jeg gjøre?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #2 Skrevet 19. desember 2018 Du kan ikke gjøre noe annet enn å betale toll/moms for pakken din. Forsøket på å snike deg unna fungerte ikke. Betal og ta lærdom. Anonymkode: ffdd3...565 4
applestories Skrevet 19. desember 2018 #3 Skrevet 19. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke gjøre noe annet enn å betale toll/moms for pakken din. Forsøket på å snike deg unna fungerte ikke. Betal og ta lærdom. Anonymkode: ffdd3...565 Å følge norske lover og regler er ikke å "snike seg unna" noe som helst. 6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #4 Skrevet 19. desember 2018 1 time siden, applestories skrev: Å følge norske lover og regler er ikke å "snike seg unna" noe som helst. Nettopp! Man har trossalt betalt for frakt for to pakker og da er det ikke å snike seg unna. Dette har skjedd meg en gang, og jeg bare betalte, selv om det var kjipt. Dersom du står ovenfor dette problemet i fremtiden så vent til du får bekreftet at nettsiden har sendt den første pakken din Anonymkode: dcd0b...63f 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå