Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er halvveis i studiet til barnevernspedagog. Jeg jobber i bolig med psykisk utviklingshemmede og trives utrolig godt med dette. Jeg angrer nå litt på at jeg ikke valgte vernepleie. Jeg hørte det var en videreutdanning jeg kunne ta for å sidestilles med vernepleiere ift legemiddelhåndtering , men husker ikke hva det var. Noen som vet? Medisin grunnfag? 🤔

Anonymkode: 7bdd9...7e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta kurs i legemiddelhåndtering slik at du kan gi ut medisiner i dosett og multidose, men ikke legge opp medisiner. Samme kurset som hjelpepleiere ol tar. 

Anonymkode: f11d9...9b1

Skrevet

Hvis du skal sidestilles med en vernepleier må du ta vernepleien fra 1.året til 3.året. 

• Liker 2
Skrevet

Som AB f11d9...9b1 sier så kan du ta kurs i legemiddelhåndtering. Min mor er utdannet hjelpepleier og har tatt dette kurset, så hun gir ut medisiner til de eldre på bo-og servicesenteret hun jobber på.

Anonymkode: 3c3c9...04c

Skrevet
1 minutt siden, Vegetarian skrev:

Hvis du skal sidestilles med en vernepleier må du ta vernepleien fra 1.året til 3.året. 

Dette er ikke snakk om at jeg skal sidestilles med vernepleierne generelt. Kun i forhold til medisinsk kompetanse. Jeg har det såkalte "medisinkurset" og leverer ut medisin fra dosett. Hun som snakket om dette var barnevernspedagog eller sosionom. Husker ikke helt, hørte etter med et halvt øre da jeg den gangen ikke var interessert. Men hun la i alle fall i dosetter og satte injeksjoner. Og hun hadde ikke tatt en hel utdanning på nytt, det er jeg helt sikker på. 

Anonymkode: 7bdd9...7e1

Skrevet

Jeg er nyutdannet vernepleier.  Under studiet mitt var det en som ikke trengte å ta medikamentregning fordi han hadde kurs i det fra før, som arbeidsplassen hadde ordnet. Jeg syntes det var veldig merkelig, da jeg ikke har hørt om det før, etter mange år i bolig for utviklingshemmede. Men jeg vet at det stemmer for han tok ikke medikamentregning sammen med oss andre, og han ble ferdigutdannet. Dette var i Oslo. Tidligere hadde jeg kun hørt om, og selv hatt, kurs i å dele ut fra dosett. 

Anonymkode: 047c7...8ca

Skrevet

Han tok kurset på høyskolen, før han begynte på vernepleie.

Anonymkode: 047c7...8ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...