AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #1 Skrevet 19. desember 2018 Vi har fått beskjed om at disse klokkene ikke er lov på vårt barns skole, fordi det blir regnet som mobiltelefon. Det ligger inne i Appen at klokken ikke kan brukes som telefon i skoletiden, så den virker da bare som en vanlig klokke. Jeg ønsker å kunne bruke klokken dersom barnet ikke kommer hjem etter skolen, men vaser seg bort på skoleveien. Er det noen som har erfaringer med dette? Hvordan er dette på deres skole? Barnet går i første klasse og klokken er en xplora2. Anonymkode: b47a3...83a
Sylveon Skrevet 19. desember 2018 #2 Skrevet 19. desember 2018 Ligge avslått i sekken er beskjeden her. Barna må selv klare å skru den av og på, men nå har vår skole tillat mobiltelefoner så det er kanskje litt andre regler her. En førsteklassing, som har gått to måneder på skolen, ville jeg ikke latt gå hjem alene uansett. Det barnet ville jeg hentet. Muligens jeg er litt hønemor? Hvem vet.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #3 Skrevet 19. desember 2018 Her er det vanlig at ungene går alene til og fra skolen fra første klasse. Muligens geografiske forskjeller? Bygd/by? Hilsen også hønemor😉 Anonymkode: b47a3...83a 1
Mann3030 Skrevet 19. desember 2018 #4 Skrevet 19. desember 2018 (endret) I guttungens klasse er det lov. Men i jentungens klasse er det for mange som har tullet med de i timen, så der må de ligge avslått i timen. (samme skole) Endret 19. desember 2018 av Mann3030
GammelKaktus Skrevet 19. desember 2018 #5 Skrevet 19. desember 2018 Ikke lov på vår skole, mobilklokke er som mobil å regne, det er ikke lov. Må man ha det med på skolen så skal det ligge i sekken, avslått hele skoledagen.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #6 Skrevet 19. desember 2018 Håper virkelig ikke det er lov. Ønsker ikke at andre skal kunne avlytte klasserommet der også mitt barn sitter... Ville aldri latt mitt barn få en slik klokke. https://www.aftenposten.no/digital/Slar-alarm-etter-sjekk-av-GPS-klokker-for-barn-10684b.html https://www.nrk.no/viten/dukke-lokket-firearing-1.14346101 Enten hent barnet eller la barnet bli selvstendig og passe tiden selv. Anonymkode: d124b...89d 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #7 Skrevet 19. desember 2018 Jeg jobber på ungdomsskole, og hos oss er smartklokkene tillatt. Unntakene er prøver og tentamener. Mobiler er ikke tillatt. Vi opplever ikke at mange har slike klokker, og har ikke hatt problemer med bruken. Det er vanskelig å håndheve et slikt forbud også, noen har fitbit og noen har Apple watch og det finnes jo tusen typer. Får vi problemer med de blir de sikkert forbudt det og. Vi prøvde å ha mobiler tillatt en stund, det gikk et par måneder før noen spredte nakenbilder i gymgarderoben. Så da kom forbudet tilbake igjen gitt. Anonymkode: ac5b9...b7f
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #8 Skrevet 20. desember 2018 Takk for svar. Hun er mitt første barn, så jeg er ikke helt inne i hva som er vanlige regler på en skole. TS. Anonymkode: b47a3...83a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #9 Skrevet 20. desember 2018 Men det spiller ingen rolle hva som er 'vanlig'. Forhold deg til reglementet som gjelder ditt barns skole. På noen skoler, er det tillatt å ha telefoner og telefonklokker avslått i sekken. Ved andre skoler samles de inn ved skoledagens start. Og ved noen skoler er det lov å bruke telefoner i friminuttene. Reglene er veldig ulike, basert på skolens erfaringer og utfordringer i elevmassen, og dermed er det umulig å si hva som er 'vanlig'. På vår skole er det for eksempel forbudt med spinnere, fordi noen driftige elever hadde startet spinnerutleie i friminuttene - 10kr for 5 minutter. Og selvsagt gikk de minste rett på. Anonymkode: 02a45...6ef 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #10 Skrevet 20. desember 2018 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det spiller ingen rolle hva som er 'vanlig'. Forhold deg til reglementet som gjelder ditt barns skole. På noen skoler, er det tillatt å ha telefoner og telefonklokker avslått i sekken. Ved andre skoler samles de inn ved skoledagens start. Og ved noen skoler er det lov å bruke telefoner i friminuttene. Reglene er veldig ulike, basert på skolens erfaringer og utfordringer i elevmassen, og dermed er det umulig å si hva som er 'vanlig'. På vår skole er det for eksempel forbudt med spinnere, fordi noen driftige elever hadde startet spinnerutleie i friminuttene - 10kr for 5 minutter. Og selvsagt gikk de minste rett på. Anonymkode: 02a45...6ef Klart jeg forholder meg til reglene på skolen! Må da være lov å spørre. TS Anonymkode: b47a3...83a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå