AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #1 Skrevet 19. desember 2018 Er dere klar over hvor vondt det er for motparten? Jeg regner med at ikke alle som utøver silent treatment er psykopater. Hva tenker folk om dette? Anonymkode: a1ed4...125 2
Gjest thestranger Skrevet 19. desember 2018 #2 Skrevet 19. desember 2018 Som regel for å "straffe" noen andre.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #3 Skrevet 19. desember 2018 Det er jo ikke normalt å gå og holde totalt munn i dagevis.. Anonymkode: e3336...6ef 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #4 Skrevet 19. desember 2018 De som utøver silent treatment gjør det for å kontrollere og manipulere. De vet nøyaktig hvor vondt det gjør for den andre part, det er kald og syk oppførsel, og om din partner utsetter deg for dette, hvordan er han resten av tiden? Er han kontrollerende? Dominerende? Føler du det ofte kneblet og presset? Anonymkode: ffa94...9be 20
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #5 Skrevet 19. desember 2018 Det er en enkel men effektiv måte å "straffe" andre på, uten at det koster en så mye selv. Også får man boost av å se hvor fortvilet motparten blir, at de gjerne vil ha kontakt. Anonymkode: c2dfe...0b6 9
Sphynx Skrevet 19. desember 2018 #6 Skrevet 19. desember 2018 Nå kommer det jo helt an på situasjonen. Når en partner er urimlig og er stille for småting i over lengre tid, så er det jo veldig kontrolerende. Men om man har gjordt parneren skikkelig lei seg og sint, er det vel bare å forvente. De gangene jeg og mannen har krangler, har det skjedd at jeg har blitt så sint å lei meg at jeg har trengt litt tid uten å snakke. Men jeg skjønner muligens ikke hva dere legger i silent treatment. 10
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #7 Skrevet 19. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er en enkel men effektiv måte å "straffe" andre på, uten at det koster en så mye selv. Også får man boost av å se hvor fortvilet motparten blir, at de gjerne vil ha kontakt. Anonymkode: c2dfe...0b6 Jepp, de ser desperasjonen og smerten din, og fryder seg. Ikke uvanlig at den ene sitter og lider, og den som utøver silent treatment koser seg med film og tv, snakker med andre, er glad og fornøyd. Så til slutt, for å få slutt på det, ber du om unnskyldning. Unnskylder for alt du sa og gjorde, selv om du ikke gjorde noe, unnskylder for at himmelen er blå og havet er dypt, du innrømmer skyld for hva som helst for å få slutt på det. Du blir så fanget og kontrollert at du ser ikke noe annen utvei enn å komme deg inn i varmen igjen. Og det er dette de lever av, de som gjør dette. Psykopater. Anonymkode: ffa94...9be 17
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #8 Skrevet 19. desember 2018 Fordi jeg ikke gidder forklare ting hvis jeg mener at det sier seg selv hvorfor jeg er forbannet. Anonymkode: c608a...79c 8
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #9 Skrevet 19. desember 2018 Akkurat nå, Sphynx skrev: Nå kommer det jo helt an på situasjonen. Når en partner er urimlig og er stille for småting i over lengre tid, så er det jo veldig kontrolerende. Men om man har gjordt parneren skikkelig lei seg og sint, er det vel bare å forvente. De gangene jeg og mannen har krangler, har det skjedd at jeg har blitt så sint å lei meg at jeg har trengt litt tid uten å snakke. Men jeg skjønner muligens ikke hva dere legger i silent treatment. Når den andre part oppfører seg som om han driter i at du faller død om foran ham, selv om du tigger og ber, sier unnskyld, blir du dyttet bort endte dagen på rad. Det er enorm forskjell på to som er glade i hverandre, kjærlige, som krangler, og når du krangler med en som er emosjonellt helt ustabil. Anonymkode: ffa94...9be 1
Gjest thestranger Skrevet 19. desember 2018 #10 Skrevet 19. desember 2018 (endret) Det er ikke bestandig man gjør silent treatmeant mot andre for å fryde seg for at den andre er desperat etter kontakt. Men man viser at man er skuffet over den andre personen. Ikke alle som gjør silent treatmeant er manipulerende. Av og til trenger man tid på å snakke med den personen igjen hvis den personen har gjort noe galt. Endret 19. desember 2018 av thestranger
Sphynx Skrevet 19. desember 2018 #11 Skrevet 19. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når den andre part oppfører seg som om han driter i at du faller død om foran ham, selv om du tigger og ber, sier unnskyld, blir du dyttet bort endte dagen på rad. Det er enorm forskjell på to som er glade i hverandre, kjærlige, som krangler, og når du krangler med en som er emosjonellt helt ustabil. Anonymkode: ffa94...9be Da er det jo ikke selve silent treatment som er problem i dette forholdet! 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #12 Skrevet 19. desember 2018 Men kan man utøve silent treatment uten å være psykopat ? Altså bedrive det fordi man ikke orker kontakt fordi man er lei seg? Anonymkode: a1ed4...125 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #13 Skrevet 19. desember 2018 Akkurat nå, Sphynx skrev: Da er det jo ikke selve silent treatment som er problem i dette forholdet! Nei, men det er et av leddene i et kontrollerende og manipulerende forhold, derfor jeg ba ts evaluere hvordan partneren ellers er. Anonymkode: ffa94...9be 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #14 Skrevet 19. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men kan man utøve silent treatment uten å være psykopat ? Altså bedrive det fordi man ikke orker kontakt fordi man er lei seg? Anonymkode: a1ed4...125 Ja, men det et forskjell på det og den manipulerende måten. Hvis partneren blir stille og samtidig tar fra deg all følelse av at han er glad i deg, at det fortsatt er dere, ar du er elsket, og du føler deg forlatt og usikker, er ikke det en sunn måte å ta seg noen dager å tenke på. Da er man voksen og sier fra at nå må en ha tid for seg selv, ikke bare snur ryggen helt til. Anonymkode: ffa94...9be 4
Sphynx Skrevet 19. desember 2018 #15 Skrevet 19. desember 2018 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men det er et av leddene i et kontrollerende og manipulerende forhold, derfor jeg ba ts evaluere hvordan partneren ellers er. Anonymkode: ffa94...9be enig 👍 Endret 19. desember 2018 av Sphynx 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #16 Skrevet 19. desember 2018 Jeg gjorde det før og er ikke stolt over det. Jeg gjorde det ubevisst og har heldigvis en partner som sier klart fra når jeg gjør det og vi prater sammen. Grunnen til at jeg har gjort det er fordi min mor praktiserte det gjennom oppveksten. Det kunne gå månedsvis uten at hun snakket med meg i barndommen. Forferdelig menneske. Anonymkode: 01d31...6a7 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #17 Skrevet 19. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjorde det før og er ikke stolt over det. Jeg gjorde det ubevisst og har heldigvis en partner som sier klart fra når jeg gjør det og vi prater sammen. Grunnen til at jeg har gjort det er fordi min mor praktiserte det gjennom oppveksten. Det kunne gå månedsvis uten at hun snakket med meg i barndommen. Forferdelig menneske. Anonymkode: 01d31...6a7 Lei for å høre det, jeg ble også oppdratt sånn, så når jeg fikk kjæreste, behandlet jeg ham helt forferdelig uten å tenke over hvor slem jeg var. Tok et par år i terapi, og det hjalp meg å innse at jeg er ikke som min mor, jeg bsre oppførte meg som henne. Er i verdens beste forhold i dag og glipper en liten gang hver blå måne, men partneren er flink og hjelper meg å reflektere når det skjer. Anonymkode: ffa94...9be 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #18 Skrevet 19. desember 2018 Fordi jeg blir totalt lammet og klarer ikke å få ut et eneste ord. Anonymkode: dac8e...694 8
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #19 Skrevet 19. desember 2018 Men når du ser at vedkommende har ein dårlig dag, hvorfor må du mase sånn? Humøret kommer når du slutter gnålet ditt! Anonymkode: 36909...a97
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #20 Skrevet 19. desember 2018 Beste kur er å gi fullstendig faen i slike. Jeg ble opplært til at de som sutrer får sutre så lenge de gidder, vi andre har bedre ting å ta oss til med. Sutring tar jeg ikke hensyn til i det hele tatt. Anonymkode: ea34c...ed0 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå