Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

til deg som er student og har barn: 

Jeg fikk innvilget bostøtte denne måneden.

neste måned (januar) får jeg mer fra Lånekassen. Ca. 14000kr. Men det er kun i januar. 

I februar får jeg igjen 5300kr hver måned.

skal jeg melde fra om endringene neste måned og igjen i februar? Prøvde å ringe boligkontoret men det er lang kø og får aldri tak i dem til slutt. 

Anonymkode: 298f9...3fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har forstått det slik at lånekassen ikke gjelder som skattbar inntekt, og dermed ikke skal oppgis i det hele tatt når man søker om bostøtte.

Anonymkode: fe2c6...4e4

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

neste måned (januar) får jeg mer fra Lånekassen. Ca. 14000kr. Men det er kun i januar. 

skal jeg melde fra om endringene neste måned og igjen i februar? Prøvde å ringe boligkontoret men det er lang kø og får aldri tak i dem til slutt. 

Melder du ikke fra og får en feilutbetaling så får du konsekvenser senere når de oppdager feilen. Send en nail og mrld skriftlig fra.

Anonymkode: 1f054...2b6

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Du har plikt til å melde om alle endringer i inntekt

Anonymkode: 64dde...3af

Skrevet

Det skal gå automatisk. Hos oss (stavanger) får vi etterbetalt så økning i januar vil uansett ikke påvirke utbetaling før i februar. 

Jeg er gift med en student og får bostøtte siden jeg er arbeidssøker. Det har ikke påvirket vår bostøtte når han har fått storstipend. 

Men får du bare 5300 fra lånekassen? Søkt om tillegg barnet/a?

Anonymkode: a3bc8...f8e

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Er det Husbanken du ringer?

De har alltid vært grei å få tak i når jeg har ringt. Det er jo Husbanken som har ansvaret for bostøtten, kommunene bare godkjenner boligen og registrerer søknaden dersom den kommer på papir.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...