AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #21 Skrevet 19. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er for bonusen. Og betalingen i utlandet. Anonymkode: 1daca...be7 jeg er i samme situasjon som deg og hadde aldri tort å ha kredittkort på det stadiet jeg er nå. Det er utrolig lett å komme på etterslep, og så skal man "bare" bruke kredittkortet en gang. Og så kommer uforutsette regninger og man får ikke betalt kredittkortregningen.. Har du så dårllig råd er det vel ikke aktuelt å dra til utlandet? Anonymkode: 29abe...047
gobbledigook Skrevet 19. desember 2018 #22 Skrevet 19. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen banker, som Bank Norwegian, deler jo ut kredittkort som smågodt. Til og med til folk uten arbeid og inntekt. Anonymkode: 9be3f...fec Jepp. Jeg er student og tjener 10k i måneden, Bank Norwegian var de eneste av ca. 4 banker som ville innvilge kredittkort 😛
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #23 Skrevet 19. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg er i samme situasjon som deg og hadde aldri tort å ha kredittkort på det stadiet jeg er nå. Det er utrolig lett å komme på etterslep, og så skal man "bare" bruke kredittkortet en gang. Og så kommer uforutsette regninger og man får ikke betalt kredittkortregningen.. Har du så dårllig råd er det vel ikke aktuelt å dra til utlandet? Anonymkode: 29abe...047 har jeg sagt jeg har dårlig råd? jeg er flink med penger, for det første. Jeg går aldri på shopping. jeg vet hva jeg har oppspart. jeg vet hva jeg har i gjeld. jeg liker ikke å skrive hva jeg har , men jeg har en god del over 100.000 som er MINE. jeg bruker ikke i nærheten av så mye i utlandet. ikke 9000 en gang. Anonymkode: 1daca...be7 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #24 Skrevet 19. desember 2018 2 timer siden, Husholdning1 skrev: Feil. Feil? Jøss! Hva mener du er feil med det hun skrev? Hun har da et godt poeng. Grunnen til at vi kan "få" bonus, er fordi kjøpemenn tjener utrolig mye penger på at vi handler. Egentlig er det lureri. Det er på en måte lureri, da man betaler mye mer enn man får igjen. Hvem tjener på det? Selgerene. Det er idiotisk å ha kredittkort, på dette grunnlaget. Kreditt er ikke egne penger. Kan du med hånda på hjertet si at du tjener gode penger på bonus, i forhold til forbruk? I så fall, er du den eneste. Du blir lurt. Anonymkode: a3ede...a80
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #25 Skrevet 19. desember 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Tja, jeg vil da si at opptil 10% kickback på mange kjøp er mye å spare. Anonymkode: 4106d...a9c Kommer jo an på hva du får kickback på. Om det er ting man kan kjøpe 10 prosent billigere andre steder så er jo gevinsten null. Det må jo også være snakk om varer og tjenester som er aktuelle å kjøpe når man ikke har inntekt. Får du 10 prosent på tur til Maldivene er det koselig, men ikke noe man får bruk for om man må leve på sparebluss. Anonymkode: 4971a...5a5 2
Husholdning1 Skrevet 19. desember 2018 #26 Skrevet 19. desember 2018 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feil? Jøss! Hva mener du er feil med det hun skrev? Hun har da et godt poeng. Grunnen til at vi kan "få" bonus, er fordi kjøpemenn tjener utrolig mye penger på at vi handler. Egentlig er det lureri. Det er på en måte lureri, da man betaler mye mer enn man får igjen. Hvem tjener på det? Selgerene. Det er idiotisk å ha kredittkort, på dette grunnlaget. Kreditt er ikke egne penger. Kan du med hånda på hjertet si at du tjener gode penger på bonus, i forhold til forbruk? I så fall, er du den eneste. Du blir lurt. Anonymkode: a3ede...a80 Det jeg mener med at det er feil, er at det ikke er riktig. 1-2% besparelse er 1-2% besparelse. At kjøpmenn tjener penger er jo nokså åpenbart. Det er tross alt derfor de er kjøpmenn. Endret 19. desember 2018 av Husholdning1 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #27 Skrevet 19. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feil? Jøss! Hva mener du er feil med det hun skrev? Hun har da et godt poeng. Grunnen til at vi kan "få" bonus, er fordi kjøpemenn tjener utrolig mye penger på at vi handler. Egentlig er det lureri. Det er på en måte lureri, da man betaler mye mer enn man får igjen. Hvem tjener på det? Selgerene. Det er idiotisk å ha kredittkort, på dette grunnlaget. Kreditt er ikke egne penger. Kan du med hånda på hjertet si at du tjener gode penger på bonus, i forhold til forbruk? I så fall, er du den eneste. Du blir lurt. Anonymkode: a3ede...a80 Tror ikke du helt forstår hvordan bonus og cashback på kredittkort fungerer. F.eks denne mnd får jeg 4% cashback på alt av matvarer jeg kjøper. Jeg kjøper akkurat det jeg uansett ville kjøpt i akkurat de samme butikkene jeg ellers ville kjøpt det i. Den eneste forskjellen er at det koster meg 4% mindre enn om jeg hadde brukt vanlig bankkort. I forrige måned fikk jeg 5 % på alt av elektronikk med det samme kredittkortet og kjøpte da noen ting jeg hadde bruk for på Black Friday med dette kortet og sparte da 5% ekstra i tillegg til tilbudet der jeg kjøpte det. Dette var ting jeg måtte ha, men ventet til det var gunstig å kjøpe det med både Black Friday tilbud og ekstra cashback på kortet. Jeg sparer som tidligere nevnt flere tusen i året på å rett og slett kjøpe de tingene jeg uansett ville kjøpt, men ved å bruke kredittkort i stedet for vanlig debitkort. Anonymkode: 26327...970 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #28 Skrevet 19. desember 2018 ts her, jeg synes det er litt merkelig at så mange synes det er dumt å ta i bruk et kredittkort. mens i en tråd hvor jeg skrev at jeg bruker mitt debitkort så skrev folk at jeg var dum som ikke hadde kreditt. Anonymkode: 1daca...be7 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #29 Skrevet 19. desember 2018 Du kan få mye av den samme kickbacken her: https://kickback.no/ Anonymkode: 30d10...dc1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #30 Skrevet 20. desember 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan få mye av den samme kickbacken her: https://kickback.no/ Anonymkode: 30d10...dc1 Her er det jo snakk om mote, reiser osv, ikke ting man trenger bruke penger på. Med ulike kredittkort får man cashback på vanlige matvarer i matbutikken, drivstoff til bilen eller også prosenter på absolutt alt man kjøper fra alle butikker f.eks. Altså blir man ikke lurt til økt forbruk i spesielle butikker, men får cashback på ting man uansett må ha der man uansett handler. Anonymkode: 26327...970
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #31 Skrevet 20. desember 2018 Jeg er uføretrygda og har fem kredittkort. Jeg betaler absolutt alle regninger med kredittkort, alt fra fellesgjelda, maten, tannlegen, legen, strømmen, og TV-lisensen. Dette gir meg så godt som gratis flybilletter i løpet av år i Eurobonus. Uten disse hadde jeg som ufør ikke kunne ha reist på ferie. Kredittkort gir en mengde rabatter, uten å gå inn på alle her, men de gir meg betydelig bedre råd enn uten. Jeg har f.eks gratis Netflix på grunn av at jeg betaler med et kredittkort. Sånne er kort er skumle, men jeg gjør det f.eks slik. Betaler tannlegen med SAS Eurobonus. Jeg får Eurobonuspoeng. Betaler regninga fra SAS Eurobonus med Shell Mastercard, og får Trumfpoeng. Har fast overføring av trumf over til SAS Eurobonus. Dette gjør jeg med absolutt alle regningene. Når jeg betaler med et kort setter jeg straks beløpet over på en egen konto i banken min og merker overføringen. Når kredittkortregninga kommer betaler jeg fra denne kontoen. Det gjør at jeg ikke mister kontrollen og at jeg alltid har penger til regninga. Kredittkort er ikke for alle, men jeg synes det er gøy da. Anonymkode: bdf11...f52 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #32 Skrevet 20. desember 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er for bonusen. Og betalingen i utlandet. Anonymkode: 1daca...be7 Er du fattig, bør du ikke fra til utlandet. Men ja, det er litt å spare på bonuspoengene fra kredittkort HVIS du greier å ikke bruke mer enn du ville brukt med et debetkort. Anonymkode: b6f7f...b27 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #33 Skrevet 20. desember 2018 Eneste fordelen jeg kan se med kredittkort (som er eneste grunnen til at jeg har et) er handel i utlandet. Da slipper man å ta regninga om det skulle bli stjålet. Anonymkode: 3f3ed...0cc 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #34 Skrevet 21. desember 2018 På 19.12.2018 den 20.58, AnonymBruker skrev: har jeg sagt jeg har dårlig råd? jeg er flink med penger, for det første. Jeg går aldri på shopping. jeg vet hva jeg har oppspart. jeg vet hva jeg har i gjeld. jeg liker ikke å skrive hva jeg har , men jeg har en god del over 100.000 som er MINE. jeg bruker ikke i nærheten av så mye i utlandet. ikke 9000 en gang. Anonymkode: 1daca...be7 Skjønner ikke disse greiene. Har fått sykdom men skal prøve meg i arbeidet fra nyåret. Men inntekt vil bli ustabil. Men har blitt mye fattigere. Jeg har kontroll på hva jeg bruker. Men når man blir fattige skal man jo ikke tjene bonus på noe heller 😛 fattigdom forfølger så ekstremt når det først begynner. Anonymkode: 29abe...047
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå