Gå til innhold

Hvorfor bestilte jeg ikke kredittkort når jeg hadde fast inntekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke disse greiene. Har fått sykdom men skal prøve meg i arbeidet fra nyåret. Men inntekt vil bli ustabil. Men har blitt mye fattigere. Jeg har kontroll på hva jeg bruker. Men når man blir fattige skal man jo ikke tjene bonus på noe heller 😛 fattigdom forfølger så ekstremt når det først begynner. 

Anonymkode: 1daca...be7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi du er ganske så smart;) 

Anonymkode: 19e7d...f03

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du er ganske så smart;) 

Ironisk?  Er også så snart at jeg ikke helt tok det. 

Skrevet

Uten fast inntekt bør du heller ikke ha kredittkort. Sett opp budsjett, og ikke bruk mer penger enn du har. Betal alle faste utgifter, sett av 1000,- til sparing, og vær fornuftig med resten. 

Skrevet

Ikke gå i kredittkort fella. Sett opp budsjett å følg det slavisk. 

Anonymkode: a3ede...a80

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gå i kredittkort fella. Sett opp budsjett å følg det slavisk. 

Anonymkode: a3ede...a80

Det er for bonusen. Og betalingen i utlandet. 

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, IommI skrev:

Uten fast inntekt bør du heller ikke ha kredittkort. Sett opp budsjett, og ikke bruk mer penger enn du har. Betal alle faste utgifter, sett av 1000,- til sparing, og vær fornuftig med resten. 

Jeg vet hva jeg har av penger. Man kan da få sperre på kortet. Si at hvis jeg har 100.000 så setter jeg sperre på 20.000 😛

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet hva jeg har av penger. Man kan da få sperre på kortet. Si at hvis jeg har 100.000 så setter jeg sperre på 20.000 😛

Du får ikke innvilget kreditt på 100.000,- hvis du ikke har jobb og fastinntekt, og meget høy inntekt. Og det er ikke så mye å spare i bonus, at det lønner seg å handle på kreditt. Om du ikke har fast inntekt, skaff deg heller forsikring, ikke kredittkort. 

Du kan skaffe deg trumfkort, og Coopmedlemskap. De har ulike fordeler. Også på drivstoff, hotellovernatting, og diverse nettbutikker. 

Skrevet

Det er dyrt å være fattig. Men se på det som et lykketreff at du ikke har kredittkort nå. Kredittkort hadde vært en altfor stor risiko uten sikker inntekt på sikt.

Anonymkode: a26ae...d62

• Liker 3
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ironisk?  Er også så snart at jeg ikke helt tok det. 

Absolutt ikke:) Det er ekstremt lite å spare i bonus på kredittkort, og å ha restgjeld fra en måned til en annen kan lett balle på seg. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke:) Det er ekstremt lite å spare i bonus på kredittkort, og å ha restgjeld fra en måned til en annen kan lett balle på seg. 

Tja, jeg vil da si at opptil 10% kickback på mange kjøp er mye å spare.

Anonymkode: 4106d...a9c

• Liker 3
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er dyrt å være fattig. Men se på det som et lykketreff at du ikke har kredittkort nå. Kredittkort hadde vært en altfor stor risiko uten sikker inntekt på sikt.

Anonymkode: a26ae...d62

Jeg vet det er mange idioter som mister totalt kontrollen på forbruket, men jeg jeg kommer til å bruke mindre kreditt enn hva jeg har av penger. 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke disse greiene. Har fått sykdom men skal prøve meg i arbeidet fra nyåret. Men inntekt vil bli ustabil. Men har blitt mye fattigere. Jeg har kontroll på hva jeg bruker. Men når man blir fattige skal man jo ikke tjene bonus på noe heller 😛 fattigdom forfølger så ekstremt når det først begynner. 

om du har så dårlig og ustabil økonomi er vel kredittkort det siste du burde ha. 

Anonymkode: efc9b...1b3

• Liker 2
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det er mange idioter som mister totalt kontrollen på forbruket, men jeg jeg kommer til å bruke mindre kreditt enn hva jeg har av penger. 

om du har penger hva er da poenget med å bruke kredittkortet?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun vil få bonus/kickback!

Anonymkode: 68fce...1c7

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den eneste fornuftige måten å bruke kredittkort er nettopp å bruke det når man har pengene stående klar på konto. Jeg sparer selv tusenvis av kroner i året på å bruke kredittkort i stedet for vanlig debitkort, så jeg skjønner godt hvorfor TS ønsker å bruke kredittkort 

Anonymkode: 26327...970

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun vil få bonus/kickback!

Anonymkode: 68fce...1c7

og fordi alle sier jeg bør ha det. at det er usikkert å betale med debitkortet, noe jeg har gjort for det meste. jeg har SAS travel wallet, men har hørt det er et ulønnsomt kort...og det er så tungvindt. det tar to dager før pengene er på kortet, og nå har de forandret reglene. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den eneste fornuftige måten å bruke kredittkort er nettopp å bruke det når man har pengene stående klar på konto. Jeg sparer selv tusenvis av kroner i året på å bruke kredittkort i stedet for vanlig debitkort, så jeg skjønner godt hvorfor TS ønsker å bruke kredittkort 

Anonymkode: 26327...970

ja og jeg har mye penger oppspart. jeg har kontroll på økonomi og skjønnre ikke meg på slike som bruker over evne! de vet da for faen hvor mye de har?!?! 

• Liker 2
Skrevet

Noen banker, som Bank Norwegian, deler jo ut kredittkort som smågodt. Til og med til folk uten arbeid og inntekt.

Anonymkode: 9be3f...fec

Skrevet
1 time siden, IommI skrev:

Du får ikke innvilget kreditt på 100.000,- hvis du ikke har jobb og fastinntekt, og meget høy inntekt. Og det er ikke så mye å spare i bonus, at det lønner seg å handle på kreditt. Om du ikke har fast inntekt, skaff deg heller forsikring, ikke kredittkort. 

Du kan skaffe deg trumfkort, og Coopmedlemskap. De har ulike fordeler. Også på drivstoff, hotellovernatting, og diverse nettbutikker. 

Feil. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...