AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #1 Skrevet 19. desember 2018 Jeg har lagt merke til at hver gang jeg har møtt kvinner i 40-50 årene som holder seg ekstremt bra og som har lite rynker, pen hud og et friskt utseende så har fellesnevneren vært at de har drevet med yoga (og gjerne er langt over snittet interessert i dette). Er dette bare tilfeldig, eller er det noe med yoga som gjør at man holder seg bedre? Man skulle kanskje tro at trening generelt var bra for huden og utseendet, men jeg synes ofte at de som trener veldig hardt og mye (f.eks. toppidrettsutøvere) faktisk får mer rynker enn gjennomsnittet. Kan det være at yoga er bedre for huden og kroppen enn hardere trening? Eller kan det være noe med det mentale ved yoga som spiller inn? Eller kanskje er det bare slik at de som driver med yoga også er over snittet opptatt av å spise og leve sunt? Selv har jeg alltid syntes at yoga er litt kjedelig, og jeg føler ikke at jeg får godt nok treningsutbytte av å drive med det, men hvis det kan gjøre at jeg holder meg ung lenger er jeg absolutt villig til å gi det et forsøk Anonymkode: 164a4...7e2
Inwe Skrevet 19. desember 2018 #2 Skrevet 19. desember 2018 Det har nok med treningen å gjøre. Toppidrettsutøvere trener derimot for hardt og blir slitne i kroppen etterhvert. Kosten spiller selvsagt inn den også.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #3 Skrevet 19. desember 2018 Mitt inntrykk er at de som driver med yoga også er opptatt av å stresse ned, sunt kosthold, nok søvn osv. Ikke stresse rundt for å prestere hele tiden. Anonymkode: d54c8...a9a 10
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #4 Skrevet 19. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Mitt inntrykk er at de som driver med yoga også er opptatt av å stresse ned, sunt kosthold, nok søvn osv. Ikke stresse rundt for å prestere hele tiden. Anonymkode: d54c8...a9a I tillegg kan jeg ikke se for meg at en som starter dagen med yoga også røyker 20 om dagen. Folk som driver med yoga lever nok jevnt over sunnere enn gjennomsnittet. Anonymkode: 7bae9...693 6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #5 Skrevet 19. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: I tillegg kan jeg ikke se for meg at en som starter dagen med yoga også røyker 20 om dagen. Folk som driver med yoga lever nok jevnt over sunnere enn gjennomsnittet. Anonymkode: 7bae9...693 Dette er det jo en del som gjør, men poenget med yoga, sånn fra et tradisjonelt ståsted, er at TS skal kunne bli helt kvitt behovet for å holde seg ung Anonymkode: 71db5...e1e 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #6 Skrevet 19. desember 2018 Jeg holder meg bra, ingen rynker, trener altfor lite og aldri yoga. Gener tror jeg er viktigere. Anonymkode: f39e7...b98 1
kanelsnurr Skrevet 19. desember 2018 #7 Skrevet 19. desember 2018 Jeg tror også det har med det du selv skriver, at disse ikke bare trener yoga, men er over gjennomsnittet interessert i det. Mens andre mosjonister trener 2-3 økter i uka, så praktiserer disse damene yoga tilnærmet hver dag? Det er også rolig nok trening til at man kan praktisere hver dag uten at det tipper over til å slite ut kroppen. Som andre sier så er nok også er korrelasjon med sunnere livsstil ellers. Tror mange begynner med yoga som trening (gjerne på Sats), og så etterhvert som man går mer og mer inn i det, så utsettes man jo for "livssyn" og livsførsel som er beslektet, f.eks. ayurveda. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #8 Skrevet 20. desember 2018 Jeg har drevet med yoga siden jeg var 10 år. Og håndball, og fotball, og slalåm, og langrenn. Men at det er dette som har holdt unna rynkene, det tviler jeg på, Det er nok genetisk. Min far hadde heller ikke rynker, og han satt i en stol og drakk rødvin. Jeg har aldri tatt sol og har brukt solfaktor i ansiktet året rundt hele livet. Det har nok mye å si vil jeg tro. Anonymkode: 6f849...0a8 1
missmcbeal Skrevet 21. desember 2018 #9 Skrevet 21. desember 2018 Dersom du tenker å begynne å trene yoga for å holde deg ung og se bedre ut, så starter du med feil utgangspunkt og jeg ser ikke for meg at du kommer til å få noe utbytte av det. For min del trener jeg yoga for å slappe av og få ro. Stress er jo ikke bra for kroppen, så tror nok det kan ligge der
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #10 Skrevet 21. desember 2018 Det er et stort utseendefokus i enkelte yogamiljøer. De voksne damene jeg kjenner som er yogainstruktører lever veldig sunt med vegetarkosthold, lite alkohol og lite stress, men mange bruker botox og fillers og andre kosmetiske behandlinger. Anonymkode: 8e44e...57e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå