AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #1 Skrevet 19. desember 2018 Jeg har en femåring som rett og slett spiser som en gris! Han søler og griser lite rundt seg, men han smatter og slafser og tygger med munnen åpen. Vi har jobbet med dette siden han var to uten bedring. Vi har prøvd å minne han på det pent, prøv å be han ta mindre biter, prøvd å ignorere det, prøvd med belønning og nå den siste tida så ender nesten hvert eneste måltid i sure miner og krangling med han pga det. Nå i høst har det tatt helt av og blitt rett og slett uappetittelig å være i nærheten av. Han stapper munnen full av mat og slafser i vei med munnen åpen, i svære tygg. Han spiser sånn i barnehagen og, og der ligger de fremdeles på linja at de minner han pent på det. Men det er et tygg, også er han i gang igjen. Så hvordan får vi han til å endre på dette? Jeg begynner rett og slett å bli fortvila, og synes bare det er flaut når det er andre rundt. Anonymkode: 53ef1...428
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #2 Skrevet 19. desember 2018 En av de tydeligste minnene jeg har fra da jeg var barn var da jeg var hos en kamerat og drakk litt saft mens jeg fortsatt hadde mat i munnen. Kameraten min snudde seg spørrende til sin mor som lavmælt sa noe ala "det er vel greit hjemme hos dem". Jeg drikker ikke med mat i munnen lenger, for å si det slik. Det jeg vil frem til er vel kanskje å prøve å alliere deg med foreldre til en venn av barnet ditt, å få de til å si det? Kanskje det synker bedre inn da? Anonymkode: d78f8...ea1 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #3 Skrevet 19. desember 2018 Slike støthalsbånd som hunder bruker kunne kanskje vært noe? Anonymkode: 167c7...661 3
Måbarefåsiat... Skrevet 19. desember 2018 #4 Skrevet 19. desember 2018 Han har vel begynt hos tannlegen. Få sjekket bitt. Og hos fastlegen, polypper.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #5 Skrevet 19. desember 2018 1 time siden, Måbarefåsiat... skrev: Han har vel begynt hos tannlegen. Få sjekket bitt. Og hos fastlegen, polypper. Og allergi og andre grunner til tett nese. Det er også verdt å vurdere om han har normal spyttproduksjon. Anonymkode: 4d556...304
Forundret.. Skrevet 19. desember 2018 #6 Skrevet 19. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Slike støthalsbånd som hunder bruker kunne kanskje vært noe? Anonymkode: 167c7...661 😂
Sylveon Skrevet 19. desember 2018 #7 Skrevet 19. desember 2018 Godt dere jobber med det. Vi har hatt barn som dobbelt så gamle som spiser sånn og det er bare frustrerende.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #8 Skrevet 19. desember 2018 3 timer siden, Måbarefåsiat... skrev: Han har vel begynt hos tannlegen. Få sjekket bitt. Og hos fastlegen, polypper. Han mangler begge fortenna. Han slo dem ut i barnehagen i fjor. Polypper har jeg ikke hørt noe om, men han har hatt mange sjekker i hals og nese opp gjennom 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og allergi og andre grunner til tett nese. Det er også verdt å vurdere om han har normal spyttproduksjon. Anonymkode: 4d556...304 Han har kraftig pollenallergi. Reagerer også på dyr, blomster og alt sånt. Spyttproduksjon har jeg aldri tenkt på. Anonymkode: 53ef1...428
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #9 Skrevet 19. desember 2018 1 time siden, Sylveon skrev: Godt dere jobber med det. Vi har hatt barn som dobbelt så gamle som spiser sånn og det er bare frustrerende. Takk. Ja jeg synes liksom det er så ekkelt når vi er ute blant folk og sånt. Så er det en forferdelig uvane det hadde vært greit å legge av seg. Anonymkode: 53ef1...428
Sylveon Skrevet 19. desember 2018 #10 Skrevet 19. desember 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk. Ja jeg synes liksom det er så ekkelt når vi er ute blant folk og sånt. Så er det en forferdelig uvane det hadde vært greit å legge av seg. Anonymkode: 53ef1...428 5-åring har noen dårlig vaner som man jobber med og noen er litt tregere enn andre. For meg som handler det om foreldrene sin holdning til ting. Jeg ser hvem som prøver å gjøre noe godt for barna og hvem som gir fullstendig faen i ting. Det er derimot lite sjarmerende når barn på 10 år og 12 år gjør sånt, men en 5-åring syns jeg er unnskyldt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå