Gå til innhold

Er så fryktelig redd for å miste igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, kanskje jeg bare trenger å «lufte» litt. Jeg er gravid for tredje gang i år. Første MA var i mars, andre MA i august. Jeg er nå litt over sju uker på vei, og jeg har skikkelig dårlig magefølelse. I dag morges synes jeg det så ut som at areolaene var blitt lysere igjen, og jeg har få symptomer utover humørsvingninger og tretthet. Jeg tok HCG-prøver for 8 dager siden som var godt innafor referanseområdet, og var på nytt i går for å se om utviklinga så langt ser ut til å gå bra. Men så slo det meg; hvis det er nok en MA så kan det vel hende at HCG stiger selv om fosteret har sluttet å utvikle seg? Jeg er 39 år gammel, så har ikke akkurat alderen med meg heller... Heldigvis «bare» 9 dager til tidlig ultralyd, alle disse tankene sliter meg helt ut! 

Anonymkode: 96978...85d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hjelper ingen å gå å bekymre seg.

Tenk på noe annet

Anonymkode: 194ed...6df

• Liker 2
Skrevet

Lykke til❤️

Anonymkode: f120c...a16

Skrevet

Ganske lik historie som deg. MA i mai og igjen i september, har nylig testet positivt og er bare 5 uker på vei, men merker at jeg har vanskelig for å glede meg og er veldig bekymret. Vet man ikke kan gjøre noe fra eller til, men det hjelper liksom ikke :(

Vil dra på tidlig UL, samtidig gruer jeg meg til det, da jeg har hatt to vonde episoder med det tidligere i år. Første i våres så vi hjerteslag første gang, men ikke igjen noen uker senere.

Jeg har tenkt som deg, at jeg ønsker å gå å teste for HCG, og som du også sier, er jeg redd det gir en "falsk trygghet" hvis den stiger, for det kan jo fortsatt gå galt!

Huff! Ikke så mange gode råd herfra, men føler veldig med deg <3

Anonymkode: 49ebf...a91

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ganske lik historie som deg. MA i mai og igjen i september, har nylig testet positivt og er bare 5 uker på vei, men merker at jeg har vanskelig for å glede meg og er veldig bekymret. Vet man ikke kan gjøre noe fra eller til, men det hjelper liksom ikke :(

Vil dra på tidlig UL, samtidig gruer jeg meg til det, da jeg har hatt to vonde episoder med det tidligere i år. Første i våres så vi hjerteslag første gang, men ikke igjen noen uker senere.

Jeg har tenkt som deg, at jeg ønsker å gå å teste for HCG, og som du også sier, er jeg redd det gir en "falsk trygghet" hvis den stiger, for det kan jo fortsatt gå galt!

Huff! Ikke så mange gode råd herfra, men føler veldig med deg ❤️

Massevis av lykke til, håper at alle gode ting er tre for oss begge ❤️ 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til❤️

Anonymkode: f120c...a16

Tusen takk ❤️ 

• 2 uker senere...
Skrevet
På 19.12.2018 den 14.24, AnonymBruker skrev:

Huff! Ikke så mange gode råd herfra, men føler veldig med deg ❤️

TS her. Hvordan går det med deg? Jeg skal på tidlig UL i morgen, er så fryktelig nervøs!!

Skrevet

Off, jeg føler veldig med deg TS. Denne bekymringen er bare den verste i hele verden. Jeg skal krysse alt jeg har for at det går fint på UL i morgen ❤️ 

Jeg forstår at bekymringen står sterkere enn noen andre følelser. Bare husk at det ikke trenger gå galt denne gangen bare fordi du har opplevd det før. Prøv mest mulig å holde fast i positive tanker, selv om det garantert er utfordrende når du har MA ferskt i minnet. Jeg velger å håpe og tro at det går din vei denne gangen ❤️

Skrevet

Mistet 3, 2 siste året. Har nå termin i februar, 40 år. Så det er håp. Lykke til imorgen 😀

Anonymkode: cff3c...812

Skrevet

Vet akkurat hvordan du føler. Jeg har også mistet to ganger tidligere i år -første gang i mars og andre gang i september. Er nå 9+1, rundt den uka det gikk gale de to forrige gangene så jeg er veldig engstelig kan du si. Jeg var på tidlig UL da jeg var 8+6 og fikk se og høre hjerteslag. Jeg ble satt tilbake litt da, til 6+2, selvfølgelig ble jeg bekymret for det... Men gynekologen sa at alt så fint ut og hun var bare positiv. Men så leset jeg jo og at folk har hørt hjerteslag, kommet tilbake noen uker senere også er det ingenting.

Jeg skal tilbake på UL 16 januar, da er jeg 12 uker og jeg HÅPER til gud om at alt ser bra ut da. Da kan jeg senke skuldrene og glede meg mer. Jeg går liksom rundt og tolker hvert eneste symptom, hvert stikk i mage og rygg - er det normale smerter eller er det begynnelse på SA? Sjekker etter blod hver gang jeg er på do. Og når jeg kjenner at symptomene avtar så blir jeg igjen redd for at det har gått galt. Har hørt at det et vanlig at kvalmen f.eks blir mye bedre rundt uke 10. Men likevel. Jeg føler meg mye tryggere når jeg har masse symptomer - det er liksom så klare tegn på graviditet, en form for bekreftelse.

Anonymkode: 72bf9...5f3

Skrevet
11 minutter siden, lille-sjøstjerne skrev:

Off, jeg føler veldig med deg TS. Denne bekymringen er bare den verste i hele verden. Jeg skal krysse alt jeg har for at det går fint på UL i morgen ❤️ 

Jeg forstår at bekymringen står sterkere enn noen andre følelser. Bare husk at det ikke trenger gå galt denne gangen bare fordi du har opplevd det før. Prøv mest mulig å holde fast i positive tanker, selv om det garantert er utfordrende når du har MA ferskt i minnet. Jeg velger å håpe og tro at det går din vei denne gangen ❤️

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mistet 3, 2 siste året. Har nå termin i februar, 40 år. Så det er håp. Lykke til imorgen 😀

Anonymkode: cff3c...812

Tusen takk for oppmuntrende svar og gode råd ❤️ Har en del sterke symptomer, og velger å tro at det lover godt for morgendagen 🙏

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet akkurat hvordan du føler. Jeg har også mistet to ganger tidligere i år -første gang i mars og andre gang i september. Er nå 9+1, rundt den uka det gikk gale de to forrige gangene så jeg er veldig engstelig kan du si. Jeg var på tidlig UL da jeg var 8+6 og fikk se og høre hjerteslag. Jeg ble satt tilbake litt da, til 6+2, selvfølgelig ble jeg bekymret for det... Men gynekologen sa at alt så fint ut og hun var bare positiv. Men så leset jeg jo og at folk har hørt hjerteslag, kommet tilbake noen uker senere også er det ingenting.

Jeg skal tilbake på UL 16 januar, da er jeg 12 uker og jeg HÅPER til gud om at alt ser bra ut da. Da kan jeg senke skuldrene og glede meg mer. Jeg går liksom rundt og tolker hvert eneste symptom, hvert stikk i mage og rygg - er det normale smerter eller er det begynnelse på SA? Sjekker etter blod hver gang jeg er på do. Og når jeg kjenner at symptomene avtar så blir jeg igjen redd for at det har gått galt. Har hørt at det et vanlig at kvalmen f.eks blir mye bedre rundt uke 10. Men likevel. Jeg føler meg mye tryggere når jeg har masse symptomer - det er liksom så klare tegn på graviditet, en form for bekreftelse.

Jeg tror jeg har vært borti deg før! Kjenner deg igjen ettersom vi mistet omtrent akkurat samtidig og er omtrent like langt på vei nå :) Så godt at du har sett et bankende hjerte, mener å ha lest flere steder at sjansene for at det skal gå bra da er mye bedre etter at hjertet faktisk har begynt å slå! Krysser fingrene for deg!

Jeg går også rundt å kjenner etter på alt mulig. Blod er jeg ikke redd for ettersom kroppen min overhodet ikke får med seg at utviklingen stopper opp. Men symptomene har avtatt de gangene det har skjedd, så jeg er nesten glad for både kvalme, tretthet og (skikkelig) ømme bryster 😅

Holder du oss oppdatert på hvordan det går i januar? 

Skrevet

Hehe det er godt mulig! Ja det har jeg også lest, så sånn sett er jo oddsen ganske grei. Sist jeg mistet så dro jeg på UL dagen jeg startet å blø bittelitt, bare fordi jeg måtte vite det med en gang om jeg holdt på å miste. For noen blør jo også uten at det er noe galt med baby. Men der sa gynekologen at fosteret må ha vært under 5 uker gammelt, det hadde liksom ikke utviklet seg nok til at man kunne se noe særlig. Så jeg satser på at alle gode ting er tre! :) Og det håper jeg for deg også, krysser fingrene mine for deg.

Det skal jeg gjøre! :) 

Skrevet

Da er tidlig ultralyd unnagjort, og denne gangen var der heldigvis et bankende hjerte å se :) Ble satt til 8+0, noe som er en uke tilbake fra fastlegens beregninger, men bare 2 dager avvik fra mine egne beregninger. Så da er det bare å krysse fingrene for at fortsettelsen også går bra! 🙏

• Liker 7
Skrevet
På 19.12.2018 den 14.14, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, kanskje jeg bare trenger å «lufte» litt. Jeg er gravid for tredje gang i år. Første MA var i mars, andre MA i august. Jeg er nå litt over sju uker på vei, og jeg har skikkelig dårlig magefølelse. I dag morges synes jeg det så ut som at areolaene var blitt lysere igjen, og jeg har få symptomer utover humørsvingninger og tretthet. Jeg tok HCG-prøver for 8 dager siden som var godt innafor referanseområdet, og var på nytt i går for å se om utviklinga så langt ser ut til å gå bra. Men så slo det meg; hvis det er nok en MA så kan det vel hende at HCG stiger selv om fosteret har sluttet å utvikle seg? Jeg er 39 år gammel, så har ikke akkurat alderen med meg heller... Heldigvis «bare» 9 dager til tidlig ultralyd, alle disse tankene sliter meg helt ut! 

I hvilken uke fant du ut at det var MA? Er selv i uke 13, og skal på ultralyd snart. Er så spent! 
Håper at dette går din vei nå ❤️

Anonymkode: 93c7b...0a7

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I hvilken uke fant du ut at det var MA? Er selv i uke 13, og skal på ultralyd snart. Er så spent! 
Håper at dette går din vei nå ❤️

Første gangen begynte jeg å spotte litt da jeg var 12 uker på vei, og da jeg kom på ultralyd dagen etterpå hadde utviklingen stoppet opp mange uker tidligere. Men kroppen får det ikke med seg, så morkake og alt fortsetter å utvikle seg. Rare greier. På grunn av den første MA fikk jeg innvilget tidlig ultralyd ved neste graviditet. Jeg skulle vært i uke 9, men utviklingen hadde stoppet 3 uker tidligere. 

I dag gikk det heldigvis bedre! Jeg var omtrent like langt på vei som jeg beregnet selv (8+0, selv hadde jeg beregnet 8+2), og det blinket et bankende hjerte mot oss nesten før undersøkelsen var i gang :)

Skal du ha ultralyd før den ordinære? Lykke til :)

• Liker 2
Skrevet

Masse lykke til fremover, får du tett oppfølging pga tidligere MA? 

Jeg har vært gjennom det samme selv, to SA og en MA siden oktober i fjor, er nå 19 uker på vei. Men har blitt fulgt opp med flere ul underveis og timer ved behov, noe som har gitt en ekstra trygghet hele veien. 🙂

Skrevet
14 minutter siden, Kicki_90 skrev:

Masse lykke til fremover, får du tett oppfølging pga tidligere MA? 

Jeg har vært gjennom det samme selv, to SA og en MA siden oktober i fjor, er nå 19 uker på vei. Men har blitt fulgt opp med flere ul underveis og timer ved behov, noe som har gitt en ekstra trygghet hele veien. 🙂

Tusen takk for lykkønskninger ❤️

Tror ikke jeg får flere ultralydundersøkelser, men pga alder så skal jeg ta duo-test i uke 11-13, og etter det er det ordinær ul i ca uke 18, vel? Så dermed har jeg to ul å se fram til de neste ukene ;) Hvor ofte har du vært til ul, og hva har de ekstra timene dreid seg om?

Kan godt hende at jeg får ekstra oppfølging hvis jeg uttrykker behov for det. Jeg er bare så lykkelig over å ha kommet meg over den første tidlige ultralyden med positivt resultat, så langt har jeg ikke kommet de andre to gangene. Men nå, dagen etter, er nervene tilbake igjen, så tror nesten jeg måtte ha hatt ul hver dag for å ikke bekymre meg 😅

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Første gangen begynte jeg å spotte litt da jeg var 12 uker på vei, og da jeg kom på ultralyd dagen etterpå hadde utviklingen stoppet opp mange uker tidligere. Men kroppen får det ikke med seg, så morkake og alt fortsetter å utvikle seg. Rare greier. På grunn av den første MA fikk jeg innvilget tidlig ultralyd ved neste graviditet. Jeg skulle vært i uke 9, men utviklingen hadde stoppet 3 uker tidligere. 

I dag gikk det heldigvis bedre! Jeg var omtrent like langt på vei som jeg beregnet selv (8+0, selv hadde jeg beregnet 8+2), og det blinket et bankende hjerte mot oss nesten før undersøkelsen var i gang :)

Jeg har vært på 1 i uke 9 og skal på en til nå neste uke ☺️ er mest for å kunne slappe av. Hørte hjertebank forrige uke så tror dette skal gå bra 😊 Men er jo redd uansett🙈

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men gått å høre at det gikk bedre med deg denne gangen! Lykke til videre ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...