Gå til innhold

Vi får besøk av skjeggkre-familie i jula. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får besøk av ett vennepar i jula som har skjeggkre hjemme hos seg. Jeg er livredd for å få de i hus.

Hva gjør jeg? De har ikke gjort noe tiltak for å få minimere bestanden. Tvert imot. De støvsuger en gang i året og har 2 hunder, reptiler og 6 katter. Så du kan tenke deg hvor ille det er hos dem. 

I jula blir de hos oss i tre dager. Hjelp!

Kan skjeggkre gjemme seg i klærne eller i bagasjen deres? 

Anonymkode: c4cf7...64c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke latt dem komme. Det er bare å si at dere ikke vil ha skjeggkre, regner med at alle har forståelse for det.

• Liker 30
Skrevet

Hvis de ikke gjør noe for å redusere bestanden ville jeg vært skeptisk til å ha dem på besøk. Om du tror de følger opp kan du jo be dem være nøye på pakkingen, riste alt av klær først, riste baggen før de pakker i den, men jeg ser for meg at gavene er perfekte gjemmesteder for de små jævlene... 

Anonymkode: dd175...7f3

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Svigermor skrev:

Jeg hadde ikke latt dem komme. Det er bare å si at dere ikke vil ha skjeggkre, regner med at alle har forståelse for det.

Det tror jeg ikke blir tatt godt imot. 

Forrige gang nektet jeg dem å ta med dyrene sine hit og det tok lang tid før jeg hørte noe fra dem. 

De har snakket lenge om hvor mye de gleder seg til å komme hit. Det var heller ikke meningen at vi skulle vite om det med skjeggkre, men fikk vite det av noen andre. 

Nå gruer jeg meg veldig til jul.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg ikke blir tatt godt imot. 

Forrige gang nektet jeg dem å ta med dyrene sine hit og det tok lang tid før jeg hørte noe fra dem. 

De har snakket lenge om hvor mye de gleder seg til å komme hit. Det var heller ikke meningen at vi skulle vite om det med skjeggkre, men fikk vite det av noen andre. 

Nå gruer jeg meg veldig til jul.

Nei vel, men det er fortsatt deres avgjørelse? Vi du risikere å få skjeggkre for å beholde dette vennskapet så gjør du jo det. Jeg hadde ikke gjort det, hadde heller ikke latt noen med lus eller skabb komme, og det er mye lettere å bli kvitt enn skjeggkre. Men det er mitt valg.

• Liker 16
Skrevet

Si at de skal pakke ting som fryser i en pose og krev at bagasjen deres + alle store plagg samt vesker står ute i en periode (vet ikke hvor lang tid det tar før skjeggkreene dør?). Eventuelt nekt dem å komme. 

Å ta de inn med all bagasje osv blir som å invitere inn skjeggkre. Du vet allerede at de gir faen i at de har dem selv, og da er det nesten helt sikkert at de ikke bryr seg om det blir med noen i bagasjen hjem til dere.

Anonymkode: 2b844...e11

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Si at de skal pakke ting som fryser i en pose og krev at bagasjen deres + alle store plagg samt vesker står ute i en periode (vet ikke hvor lang tid det tar før skjeggkreene dør?). Eventuelt nekt dem å komme. 

Å ta de inn med all bagasje osv blir som å invitere inn skjeggkre. Du vet allerede at de gir faen i at de har dem selv, og da er det nesten helt sikkert at de ikke bryr seg om det blir med noen i bagasjen hjem til dere.

Forøvrig så har ikke jeg noen vennskap verdt å beholde der vennene mine ikke ville hatt forståelse for at jeg ikke vil ha inn skjeggkre hos meg... 

• Liker 19
Skrevet

Takk for rådet alle sammen. 

Helst vil jeg nok ikke invitert dem hit. 

Skrevet

Tilby de en dusj på yttersiden. Kjøp en gardenakobling til vasken slik at det blir varmt vann. Saner de med spritsåpe. Gi de rene klær på innsiden. De er da trygge

Anonymkode: 8e3a1...da8

• Liker 7
Skrevet

Ville kommet på en unnskyldning om at det ikke passer med besøk likevel. Hvis det er vanskelig å lyve ville jeg faktisk reist bort. 

Anonymkode: b2367...487

• Liker 15
Skrevet

Vet du hva..... de gjemmer seg over ALT, i alle kriker og kroker, klær, en bag, sko, vesker, èn av de er nok, og de spsier alt du har!

Si du spyr og driter sidelengs, redd hjemmet ditt.

Anonymkode: ecd8f...007

• Liker 24
Skrevet

Vanskelig situasjon. Men jeg hadde nok ringt og sagt hva jeg hadde hørt, at de har skjeggkre. Jeg hadde forklart hvor redd jeg er for det og sikkert overdrevet en del "får ikke sove, har de på hjernen, livredd så jeg begynner å svette av å tenke på det". Jeg hadde også sagt noe som at det er jo så lett å få, alle kan få det og pakket det litt inn for å holde en god tone. Og til slutt hadde jeg spurt om vi ikke kunne møtes en annen gang da dette hadde stresset deg sånn at julen blir ødelagt for deg og din familie. 

Anonymkode: dea26...feb

• Liker 11
Skrevet

Hvis du skal lyve så må du ikke si det til noen andre. Folk snakker og det er så lett for denne familien å finne utav den riktige grunnen til at du var "syk" 

Anonymkode: dea26...feb

• Liker 5
Skrevet

Kjenner noen som bestilte varer under black friday, og de fikk skjeggkre i pappembalasjen, så det skal virkelig ingenting til og man blir jo ikke kvitt det 

Anonymkode: ecd8f...007

• Liker 8
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for rådet alle sammen. 

Helst vil jeg nok ikke invitert dem hit. 

Kan dere bli "syke?"

Anonymkode: 763c5...3ac

Skrevet

Herregud, det er da ingen grunn til å fake noe som helst! Ditt hjem, og du vil ikke bli infestert av skadedyr du aldri blir kvitt. Den som ikke forstår det er jo helt idiot uansett. 

Si ifra at du vil ikke ha besøk eller gaver fra dem i år, og går det utover vennskapet er du jo kvitt liknende problemstillinger i fremtiden.

Anonymkode: 70e06...ad4

• Liker 3
Skrevet

Sett opp limfeller på rommet de skal sove i. Vær overstrømmende gjestfri, og tilby deg å bære sakene deres inn så de kommer rett inn på rommet. 

Om ikke lenge, kommer det ikke til å være ett eneste bygg i Norge uten skjeggkre. De kommer i pappemballasje, i postpakker, nye møbler, haiker med vesker og bager etc. De kan krype over på jakka di i skapet på treningssenteret, og vips så har du dem i hus.

Jeg skjønner det er kjipt, men du får ikke gjort annet enn å utsette/begrense en populasjon hos deg.

Anonymkode: 074f9...838

• Liker 12
Skrevet

Det er bare å late som ingenting. Men ikke åpne når de ringer på døra. Hvis de ringer kan du ha på lydløs. Da tror de kanskje at dere ikke er hjemme også går hjem :danse:

Anonymkode: cf0cb...a3e

• Liker 1
Skrevet

Er dere som svarer seriøse eller? Er dere klar over hvor mye skjeggkre det er på den nye flotte skolen til ungene deres, hvor de løper rundt skolesekkene? Hvor mye kre det er på det nye fine kontoret? De er OVERALT. Man kan ikke begynne å diskriminere folk fordi de har dem. Støtter forslaget om å sette opp limfeller for forebygging (dobbeltsidig teip på gulvet rundt bagasjen?), samt be om forståelse for at du er litt redd for å få kreene i hus. 

Anonymkode: 25f93...c9a

• Liker 21
Skrevet

Kjempevanskelig situasjon du befinner deg i! Men jeg er helt enig i at skjeggkre finnes mange steder, og at man kan enkelt forebygge at de får fotfeste ved å ha noen limfeller stående litt her og der. Dette gjelder egentlig uavhengig om du skal ha denne familien på besøk eller ikke. Da kan man forhåpentligvis ta de som ungene tar med hjem fra skolen, som pappa tar med fra kontoret osv.

Er det minusgrader der hvor du bor? Kanskje la bagasjen stå ute noen timer før den tas inn? 

Anonymkode: 293b0...233

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...