Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt chilikakao til samboeren i jul, og nå lurer jeg på om jeg bør kjøpe en liten ting til. (Kremmerhuset, til 140 kr eller noe slik).

Snakket til moren min om julegaveshopping, og hun lurte på hva jeg hadde kjøpt til samboeren. «Jeg har kjøpt fancy kakao» sa jeg. Hun sier «Han er da verd mere en en pakke kakao?!». Men han vil ikke at jeg skal bruke for mye penger på han. Han vil egentlig ikke at jeg skal bruke noe, og i alle fall ikke at vi skal bruke like mye som han siden jeg ikke har noen inntekt lengere. Jeg vil ikke at han skal bruke mere enn 500 kr på min.

Burde jeg kjøpe en liten ting til? Eventuelt gi han en symbolsk opplevelse (massasje eller noe). Jeg mangler gaver til foreldrene mine og tror jeg må gå for noe mer enn bare noe fancy syltetøy eller noe i den duren. Blir fort at jeg må ta fra sparekontoen om jeg skal ha noe flott til alle 3.

Han er 38 og skal åpne gaver sammen med foreldrene hans. Vil ikke at han skal bli flau.

Anonymkode: ccf5e...252

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ikke kjøp noe mer. Det siste kjæresten din ønsker er at du skal kaste bort penger du ikke har på kjøpe han en dyrere gave for å imponere dine venninner. 

Han har jo sagt til deg at han ikke ønsker at du skal bruke penger på han og da blir han jo ikke flau over å få en rimelig gave. Han er snart 40 år. Da kjenner han seg selv og vet hva han vil. 

For øvrig var venninnen din temmelig frekk da hun kom med den kommentaren. 

Edit: Om foreldrene dine vet at du er uten inntekt så ønsker de neppe en dyr gave fra deg. Om de ikke vet, så forklar situasjonen. 

Endret av SVK
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Er han glad i kakao, så er jo det en grei gave, men jeg hadde slengt på et krus også.

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet

Et eller annet som du kan gi sammen med kakaoen? En fin kopp, en liten termos, fancy marshmallows (hvis det finnes) ? 

• Liker 3
Skrevet

Hva med å kjøpe noe som kan høre til kakao? Kopp eller noe 😛 

Anonymkode: aedc2...b4a

Skrevet

Jeg synes kakao er litt rar gave til kjæreste, og det har ikke først og fremst med prisen å gjøre. Med mindre han er helt usedvanlig glad i kakao, kanskje?

Enig i at det var lurt å gi en kopp i tillegg - gjerne en med et litt personlig motiv. 

Skrevet

Jeg vil egentlig tro at alle er verdt mer enn gavene de får til jul. 

Jeg synes kakao høres ut som en koselig julegave. Det er nå vanlig å gi både kaffe og te som gaver. Ja, det hadde kanskje vært rart å gi en pakke kakao som man kan kjøpe på hvilken som helst butikk, men det gjelder da også for både kaffe og te. 

Anonymkode: 99fa6...487

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde blitt dritskuffa over en liten boks fancy kakao. Jeg er glad i kakao altså, men nesten alt dette fancy greiene smaker dritt. Jeg kunne fint kjøpt te, kaffe eller kakao til noen i gave selv, men da hadde jeg lagt ved noe godteri, en fin kopp eller lignende. 

• Liker 5
Skrevet

Kakao, massasje og fancy syltetøy? Passer ikke det bedre til en 80 år gammel dame, enn en mann på 38?

Jeg er kvinne som er like gammel som han. Jeg hadde blitt alvorlig sur om jeg fikk kakao til jul av kjæresten og jeg har i det minste mer østrogen enn han. Selv en øks ville vært bedre, enn kakao. 

Anonymkode: 5b7e6...34b

• Liker 7
Skrevet

Jeg ville blitt veldig glad for kakao!

Han har sagt at han ikke ønsker en dyr gave, så da ville jeg regnet med at han mente det.

Selv vil jeg heller ikke ha en dyr gave, og blir veldig glad for en liten oppmerksomhet fra min kjære. Og ikke noe dill dall. Kopp hadde jeg ikke blitt glad for. 

• Liker 9
Skrevet

Du kan slenge på et gavekort på tur i skogen for å nyte kakaoen. Har kjøpt av den selv, og den er veldig god. Hadde blitt glad hvis noen uten inntekt likevel hadde kjøpt en slik boks til meg. 

Det viktigste er vel at du klarer dine daglige utgifter, ikke hva julegaver koster? Er blitt slikt hysteri på pengeverdi på gaver at man kan bli kvalm.

• Liker 13
Skrevet
2 minutter siden, Pinkee said:

Du kan slenge på et gavekort på tur i skogen for å nyte kakaoen. Har kjøpt av den selv, og den er veldig god. Hadde blitt glad hvis noen uten inntekt likevel hadde kjøpt en slik boks til meg. 

Det viktigste er vel at du klarer dine daglige utgifter, ikke hva julegaver koster? Er blitt slikt hysteri på pengeverdi på gaver at man kan bli kvalm.

Enig💕

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, Pinkee skrev:

Jeg reagerer ikke på pengeverdien.. jeg reagerer på hva gaven er? Helt klart perfekt gave om kakao er det beste samboeren vet, eller han er kjempeinteressert i mat og drikke. Men jeg ville gitt noe mer personlig til en kjæreste - favorittdeodoranten for eksempel? Invitert på kinodate? 

• Liker 7
Skrevet
21 minutter siden, Jadzia skrev:

Jeg hadde blitt dritskuffa over en liten boks fancy kakao. Jeg er glad i kakao altså, men nesten alt dette fancy greiene smaker dritt. Jeg kunne fint kjøpt te, kaffe eller kakao til noen i gave selv, men da hadde jeg lagt ved noe godteri, en fin kopp eller lignende. 

Med grunnlag i pris og butikk antar jeg at TS har kjøpt Whittard-kakao. Både teen og kakaoen til Whittard er veldig gode, og aboslutt ikke noe fancy dritt som ikke smaker godt. 

Anonymkode: 8fa67...c8d

• Liker 12
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kakao, massasje og fancy syltetøy? Passer ikke det bedre til en 80 år gammel dame, enn en mann på 38?

Jeg er kvinne som er like gammel som han. Jeg hadde blitt alvorlig sur om jeg fikk kakao til jul av kjæresten og jeg har i det minste mer østrogen enn han. Selv en øks ville vært bedre, enn kakao. 

Anonymkode: 5b7e6...34b

Du høres mer ut som en bortskjemt snørrvalp. 

Anonymkode: 99fa6...487

• Liker 10
Skrevet
10 minutter siden, Chenet skrev:

Jeg reagerer ikke på pengeverdien.. jeg reagerer på hva gaven er? Helt klart perfekt gave om kakao er det beste samboeren vet, eller han er kjempeinteressert i mat og drikke. Men jeg ville gitt noe mer personlig til en kjæreste - favorittdeodoranten for eksempel? Invitert på kinodate? 

Jeg hadde blitt mer glad for en litt eksklusiv kakao, enn en dagligdags ting som en deodorant. Det føler jeg blir lite koselig. Kakao er kos, noe et samboerpar bør prioritere.

• Liker 10
Skrevet (endret)

Fin gave det vel :) Du kan jo legge ved en invitasjon til romjulstur i skog/fjell med kakao, pledd og nybakte boller eller noe sånt :jepp:

Oops og der så jeg at det allerede var foreslått, men ja :jepp:

Endret av Rumle
  • Liker 10
Skrevet
11 minutter siden, Chenet said:

Folk er forskjellige :) samboeren min hadde nok foretrukket finere kakao og tur i skogen over en deodorant. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg elsker sånne gaver! Litt snobbete kakao, lakris, sjokolade el.l.! Jeg har alt jeg trenger, så får litt hetta nå som folk kommer med innflytningsgaver som lysestaker o.l. som ikke passer meg i det hele tatt!

Synes ikke du skal kjøpe noe mer, skulle ønske folk sluttet med julegaver, eller ga hverandre sånt som ts tenker. I min familie får bare barna.

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Pinkee skrev:

Jeg hadde blitt mer glad for en litt eksklusiv kakao, enn en dagligdags ting som en deodorant. Det føler jeg blir lite koselig. Kakao er kos, noe et samboerpar bør prioritere.

Poenget er vel ikke om det er kakao eller noe annet? Det er vel at gaven kan godt være rimelig - om den passer mottaker. Kjæresten din vet sikkert at du liker kos og hadde blitt glad for kakao.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...