AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #1 Skrevet 19. desember 2018 Tenkte kjøpe bæresjal så jeg ikke ødelegger ryggen helt når baby blir født og slik at jeg får gjort ting hjemme. Hvilket sjal anbefaler du? Er dette ett bra sjal? https://www.jollyroom.no/babyutstyr/baereseler-baeresjal/baeresjal/ergobaby-aura-baeresjal-indigo Anonymkode: 14da1...eb3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #2 Skrevet 19. desember 2018 Baby k'tan. Ingen andre kommer i nærheten av de jeg prøvde på. Utrolig enkelt å ta på, ingen knytting eller tau å feste. Baby sitter veldig godt, og ingen problem å bruke lenge. Nå er hun litt over 9 kilo så jeg foretrekker bæresele, men bruker fremdeles sjalet innimellom. Anonymkode: 3d859...9d6
Blingblingtahei Skrevet 19. desember 2018 #3 Skrevet 19. desember 2018 Min nyfødte baby var 6 kg før han var 6 uker, så følte han veldig fort ble for stor for spedbarn måten å bære barnet i sjal, og ikke gjorde det noe mindre vondt i ryggen.. Jeg har mobywrap, og synes det er tungvint. Så jeg slenger meg på tråden og håper ts ikke har noe imot at jeg kupper 😇
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #4 Skrevet 19. desember 2018 Anbefaler absolutt Aldoria ❤️ Anonymkode: 4fbbd...1a1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #5 Skrevet 19. desember 2018 Veldig fornøyd med caboo. Anonymkode: 1adf0...394
Ponyo Skrevet 19. desember 2018 #6 Skrevet 19. desember 2018 Lange elastiske sjal som det du linket til er fine i starten, men barna blir fort for tunge for de. Vi brukte mobywrap som er veldig lik ergobabys. Den første likte det godt, men de andre var for varme av seg for å trives inne i lag på lag med elastisk stoff. Mange liker close caboo og baby k'tan for å slippe å knyte så mye. Men jeg vil slå et slag for ringslynge, den har vi brukt mye når barna har vært små. Lett å slenge på, kun ett lag stoff rundt baby, og tar liten plass i stelleveska. Nyfødte sitter godt midt på brystet med ringslynge, og etterhvert er den fin å bære på hofta med for sånn rask opp-og-ned bæring. Etterhvert som barna har blitt sterke nok i ryggen til å sitte selv, har vi for det meste brukt kortsjal eller sele på rygg.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #7 Skrevet 19. desember 2018 Her er altså Kataan. https://www.jollyroom.no/babyutstyr/baereseler-baeresjal/baeresjal/baby-k-tan-baeresjal-svart ikke krise dyr den heller. Men de varer jo ikke lenge da hvis baby fort blir 6 kg. Trodde mange kunne bruke dem lenger 😮 Anonymkode: 14da1...eb3
Marimba Skrevet 19. desember 2018 #8 Skrevet 19. desember 2018 Aldoria i starten! Deilige og myke og smale sjal som heller ikke er så tykke. Det er genialt, ettersom det fort blir veldig varmt i sjal. Den varer ikke så lenge, men jammen er den gull verdt de månedene den kan brukes. Så aldoria i starten og så kjøpe en ringslynge, et vevd sjal eller en sele (eller alt og ha det til hvert sitt bruk), når det elastiske sjalet begynner å sige.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #10 Skrevet 19. desember 2018 Hver gang denne tråden popper på lista over nylig besvarte leser jeg bare "bæsjegal nyfødt baby" 😂 Anonymkode: a9044...fd4 3
Vera Vinge Skrevet 19. desember 2018 #11 Skrevet 19. desember 2018 Jeg anbefaler elastisk sjal, men har bare prøvd én type selv, Sleepy wrap. Selv om det gjorde jobben, ville jeg kjøpt et tynnere om jeg hadde mulighet. Hører at Aldoria i og Sino er bra. Som en annen over her, gikk jeg etter hvert over til ringslynge (brukt midt på magen, ikke på siden så tidlig). Det er enkelt å få til. Men da jeg endelig prøvde meg på vevd sjal, var det mye bedre. Det krever litt tålmodighet, og er ikke det første jeg ville satset på med en nyfødt om man aldri har prøvd sjal. Men når teknikken sitter, syns jeg det er definitivt best å bære i.
Catnip Skrevet 19. desember 2018 #12 Skrevet 19. desember 2018 Hadde mobywrap elastisk sjal. Jeg brukte litt tid på å bli venn med det, det tok lang tid å knyte i starten og jeg strevde litt med å få nyfødt baby til å sitte ordentlig mtp. åpne luftveier osv. I tillegg var det håpløst å lure ham ut av sjalet når han hadde sovnet 😅 Synes også mobywrap ble for varmt, neste gang velger jeg noe i tynnere stoff. Dog var det godt å bære ham i mobywrapen når jeg fikk det til, godt for ryggen og babyen var nær meg ♥️
BettyCooper Skrevet 19. desember 2018 #13 Skrevet 19. desember 2018 Jeg hadde det sjalet du linket til. Superfornøyd!😊 Tynnere enn andre elastiske sjal jeg har prøvd, så det egner seg godt innendørs. Prøvde caboo og andre typer, men både jeg og baby rant vekk når jeg knøyt ho opp.
BettyCooper Skrevet 19. desember 2018 #14 Skrevet 19. desember 2018 Vill også legge til at det er sydd en lomme i enden, så det er bare å brette den i lomma å ta med i stellevesken😉
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #15 Skrevet 19. desember 2018 Fikk ikke til caboo med nr 1 eller 2. Dvs, jeg fikk jo ungen inn, men fikk ikke teknikk på det, og endte med å bruke det lite. Angelpack bæresele derimot 💓 Brukte denne med nr 2 fra han var bitteliten, kanskje 3 uker? Da bærer du i froskestilling Anonymkode: 813d4...3d9
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #16 Skrevet 19. desember 2018 Caboo Close. Anonymkode: 38573...197
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #17 Skrevet 19. desember 2018 8 minutter siden, BettyCooper skrev: Jeg hadde det sjalet du linket til. Superfornøyd!😊 Tynnere enn andre elastiske sjal jeg har prøvd, så det egner seg godt innendørs. Prøvde caboo og andre typer, men både jeg og baby rant vekk når jeg knøyt ho opp. Hvor mange mnd kunne du bruke det? Jeg tenkte at dette sjalet er ikke så dyrt 🙈 Anonymkode: 14da1...eb3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #18 Skrevet 19. desember 2018 Elsket moby wrap da han var liten, og de får du råbillig på finn. Fra han var ca ti uker har vi brukt angelpack bæresele, og den er helt fantastisk! Bruker den masse! Anonymkode: 6ca10...dd1
Marimba Skrevet 19. desember 2018 #19 Skrevet 19. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange mnd kunne du bruke det? Jeg tenkte at dette sjalet er ikke så dyrt 🙈 Anonymkode: 14da1...eb3 Ikke meg du siterte, men jeg svarer allikevel. Det er veldig individuelt, fordi det kommer an på hva ungen veier. Mine har veid 1500g og 2500g så jeg har fått brukt elastisk sjal leeenge. Babyer som veier 4kg når de kommer ut får brukt det mye kortere. Sjalene pleier å være behagelige til babyene veier 6-8 kg. Da begynner de gjerne å sige og det blir mer ubehagelig og tungt, så da er det lurt å gå over til feks vevd sjal, bæresele eller ringslynge. Men de anbefales alikevel altså. Den nærheten man får med et elastisk sjal, og muligheten til å støtte hodet - fantastisk! 1
Frostrose Skrevet 19. desember 2018 #20 Skrevet 19. desember 2018 Jeg brukte k'tan med førstemann. Kunne bruke det mange mnd. Gikk over til angelpack bæresele. Den er fantastisk. Med neste kommer jeg til å bruke både baby k'tan, ringslynge (ekstremt enkel i bruk!) og en caboo jeg har fått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå