Gå til innhold

I form på 3 måneder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er 20 år gammel og ca 125kg. Jeg lurer på om det går an å komme i form på 3 måneder? Har litt mye fett og slikt og ønsker å bli slank. Er dette mulig, evt hvordan trening må til? har dere en treningsplan?

Anonymkode: c72c7...c38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først burde du ta kontakt med legen din og finne ut av den beste løsningen for deg ang kosthold osv og deretter ta det videre med personlig trener eventuelt. Da får du ordentlig mat og treningsplan. Det er verken bra eller sunt å gå mye ned i vekt på kort tid. Kosthold har veldig mye å si, så vær streng der! 

Skrevet

Kosthold har det meste å si. Anbefaler appen Lifesum. Der kan du legge inn dine mål, logge alt du spiser og se hva du trenger av proteiner osv. Jeg må si jeg ble overrassket over hvor mye kalorier det kan være i et måltid! Det har hjulpet meg i hvert fall.

Anonymkode: 0b49e...b93

Skrevet

Ja, du kan komme langt på tre mnd! 

Om du bare bestemmer deg og er sta, så vil du også få resultater. 

Du er såpass tung, at du sannsynligvis vil gå ned mye i begynnelsen, og det er god motivasjon for å fortsette :)  ikke legg deg for lavt på kaloriene, da sprekker du lettere. 

Hver gang du ser deg i speilet, skal du velge å se deg selv som sunn og sprek, tommel opp. 

Husk, du blir hva du spiser, på godt og vondt. 

(Google mtv serien 100 dager elns, det handler om ungdommer som slanker seg sommeren før college, der har jeg hentet mye motivasjon).

Anonymkode: 961f8...8f7

Skrevet

Nei. 2 år på å gå ned til normalvekt og varig livsstilsendringen er nok mer greia for deg. 

Anonymkode: e614a...dbf

Skrevet

Ja! 

Tell kalorier og tren styrke + cardio. Da skal du se det kan skje mye på 3mnd. Lykke til! 

Anonymkode: 81d99...fc1

• Liker 1
Skrevet
På 19.12.2018 den 12.18, Minlillesky skrev:

Først burde du ta kontakt med legen din og finne ut av den beste løsningen for deg ang kosthold osv og deretter ta det videre med personlig trener eventuelt. Da får du ordentlig mat og treningsplan. Det er verken bra eller sunt å gå mye ned i vekt på kort tid. Kosthold har veldig mye å si, så vær streng der! 

En lege er nok ikke til stor hjelp når det kommer til kosthold. Da går man til en ernæringsfysiolog. 

Anonymkode: 05083...498

Skrevet

Joda, en lege kan også hjelpe til med å lage en diett og treningsopplegg, men de som har spesialisert seg på dette kan det litt bedre. Akkurat som alle andre spesialister kan. En vanlig lege holder. Man blir ikke slank på noen få måneder, men en god start og viljestyrke kan få deg til et mye lettere sted, ts. Litt mosjon hverdag og litt ned i vekt hver uke er mye bedre enn ingenting. Du må søke hjelp til dette, for det er lett å gå seg vill og gi opp fordi en ikke har nok og riktig kunnskap om vektreduksjon.  :) 

Anonymkode: ff89e...8f5

Skrevet (endret)

Tenker at et lavkarbo-redusert kosthold kan passe deg. Det er enkelt å sette seg inn i. 

Endret av Jytte
Skrevet

Se på "Revenge body" med Khloe Kardashian. Der har de 3 måneder på å komme i form. Og der er det resultater! Men de jobber hardt da, mye trening og totalendring av kosthold.

Skrevet

Ja, hvis du er normalvektig eller litt overvektig, Nei, med tanke på din betydelige overvekt. Det er viktig å sette seg realistiske mål, ellers vil du fort falle fra. 

Anonymkode: 35585...64d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...