AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #1 Skrevet 19. desember 2018 I hvor stor grad påvirkes din julestemning av mangel på snø? Meldt mildvær og regn i jula her jeg bor og kjenner at det lille snevet av julestemning jeg har forsvinner nå Anonymkode: 8c6c5...a9c
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #2 Skrevet 19. desember 2018 Faktisk ganske mye. Bor i Oslo, og her har det vært et tynt lag med snø store deler av desember, noe som har fått meg i grei julestemning. Men til helga drar jeg "hjem" til Vestlandet for å feire jul, og forventer gråvær, regn og nesten grønne plener på julaften 😕 Anonymkode: fc691...94e
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 19. desember 2018 #3 Skrevet 19. desember 2018 Har ikke noe å si for meg, er vant til tåke og regn i jula 😉
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #4 Skrevet 19. desember 2018 Null og niks. Snø er mer et irritasjonsmoment enn noe annet. Det gjør det vanskelig å kjøre, man må bruke timesvis på å måke både bil og innkjørsel for å komme ut, det blir sørpete og jævlig når det smelter. Takke meg til. Anonymkode: 6b73c...8a0 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #5 Skrevet 19. desember 2018 Oppvokst på vestlandet så det betyr ingenting. Regn og vind er julevær for meg Anonymkode: 20ec1...6ef
Arkana Skrevet 19. desember 2018 #6 Skrevet 19. desember 2018 Ikke i det hele tatt. Jeg er opprinnelig fra Nord-Norge og er vant til at det er snø til jul, men har deretter bodd halve livet i Oslo-området hvor det like gjerne ikke er snø til jul. Snø gjør det lunere og er pent å se på, men ellers synes jeg snø er mest plagsomt. Vi sitter jo bare inne i jula uansett så hva slags vær det er utenfor bryr vi oss ikke om.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #7 Skrevet 19. desember 2018 Som vestlending er jeg vandt til jul uten snø, og snøen savner jeg ikke. Her er bar mark og 5 + i dag, og værmeldinga viser det samme framover. Snøen er bare til plage! Anonymkode: ca064...9ff
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #8 Skrevet 19. desember 2018 Også oppvokst på vestlandet, men jeg elsker snø Flyttet for å studere her på østlandet så jeg får i alle fall litt snø før jeg drar hjem til vestlandet igjen for å feire jul. Synes at det gir skikkelig julestemning og jeg savner de få gangene det faktisk var snø på julaften på vestlandet Anonymkode: 4f87b...5df
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #9 Skrevet 19. desember 2018 Bor i Trondheim, og vant med snø til jul ja. Nå er det steinhard snø her, og jeg håper, håper, håper! det kommer snø til jul. Kjenner at det er et gedigent luksusproblem å bekymre seg over om det skal komme snø slik at jeg får julestemning da😅 Anonymkode: 08556...66b
Wonders Skrevet 19. desember 2018 #10 Skrevet 19. desember 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: I hvor stor grad påvirkes din julestemning av mangel på snø? Meldt mildvær og regn i jula her jeg bor og kjenner at det lille snevet av julestemning jeg har forsvinner nå Anonymkode: 8c6c5...a9c Har ikke noe å si. Julestemningen bærer jeg inni meg. Den er sterk og den er til å ta og føle på. Den er i minner, lukter, smaker og opplevelser. Som denne sangen, da blir det jul og jeg er liten jente som gleder meg stort igjen... Julen blir det jeg lager den til inni meg. Har feiret jul flere steder i verden. Og barndommens julestemning lever sterkt inni meg, godt bevart.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #11 Skrevet 20. desember 2018 Jeg også bor og er oppvokst på nord-vestlandet, så er forsåvidt vant med snø fri jul jeg og, men savner likevel den "hvite jula" jeg opplevde når jeg var liten. Mener å huske det oftere var snø til jul her for 20-25 år siden. Synes ikke det er noe stas å måtte grave fram bilen når man skal ut om morgenen jeg heller, men i jula kunne det godt vært litt snø eller i det minste frost for stemningen sin skyld. Utenfor vinduet nå kunne det jo like gjerne vært mars 😒 Anonymkode: 8c6c5...a9c
Brunhilde Skrevet 20. desember 2018 #12 Skrevet 20. desember 2018 Det er ikke været som skaper julestemning for meg, det er alle tingene jeg tuster med i tiden frem mot jul.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå