tussien Skrevet 19. desember 2018 #1 Skrevet 19. desember 2018 Jeg er fagarbeider og jobber i institusjon, der er det en pasient som bruker engangs kateterisering. Men jeg ønsker ikke å gjøre dette, det er andre som kan gjøre dette og jeg svimer av bare jeg skal sette inn øredobber på andre.. det er flere som nekter på jobb og en er tillitsvalgt. Er det virkelig påkrevd?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #2 Skrevet 19. desember 2018 Få fremt du har fått opplæring i det kan du sette engangskateter på kvinner. Det er rimelig å nekte grunnet manglende opplæring eller kompetansekrav til en prosedyre, men det er ikke akkurat innenfor å nekte fordi man visstnok svimer av bare man setter inn en øredobb. Man kan ikke legge alle vanskelige oppgaver på kollegaene sine bare fordi det er litt ubehagelig. Så hva er årsaken til at de andre på jobb nekter? Anonymkode: 44d3b...a1f 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #3 Skrevet 19. desember 2018 Ja, jeg er veldig sikker på at fagarbeidere kan engangskateterisere kvinner i hjemmet deres, altså RIK og ikke SIK. Hvorfor valgte du å bli helsefagarbeider når du svimer av bare av å sette inn øredobber på noen? Anonymkode: 1bc07...cdb 10
studerende Skrevet 19. desember 2018 #4 Skrevet 19. desember 2018 Altså. Her må du bare skjerpe deg. Sannsynligvis blir dette sykepleieroppgave, men du kan ikke forvente å slippe vanlige arbeidsoppgaver som voksen pga. diffuse fobier. 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #5 Skrevet 19. desember 2018 Kan jeg som kirurg nekte å skjære i noen fordi jeg er redd blod? Nei? Det er fordi jeg må gjøre jobben jeg er utdannet til å gjøre Anonymkode: 33c4b...074 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #6 Skrevet 19. desember 2018 Du sier det allerede er flere som nekter, hvordan mener dere det skal løses? Skal vaktliste og turnus planlegges etter hvem som nekter utføre arbeidsoppgaver? Jeg ville begynt se meg om etter en jobb hvor jeg kunne utført arbeidsoppgavene. Men vær veldig oppmerksom på at det å nekte utføre arbeidsoppgaver kan være meget negativt i videre jobbsøking! Anonymkode: 90cf8...ea8 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #7 Skrevet 19. desember 2018 4 minutter siden, studerende skrev: Altså. Her må du bare skjerpe deg. Sannsynligvis blir dette sykepleieroppgave, men du kan ikke forvente å slippe vanlige arbeidsoppgaver som voksen pga. diffuse fobier. RIK er noe folk kan gjøre på seg selv når de er oppegående, og jeg mener da jeg var i hjemmesykepleien at helsefagarbeiderne gjorde dette på de som ikke greide det selv. En sykepleier i hjemmesykepleien kan være alene spl på vakt og har mer enn nok å gjøre av sykepleieroppgaver fra før om vedkommende ikke må gjøre oppgavene til helsefagarbeiderne i tillegg. Anonymkode: 1bc07...cdb
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #8 Skrevet 19. desember 2018 Jeg kateriserte når jeg jobbet som assistent i pleien. Det er ganske enkelt, man må bare være litt følsom når man fører den innover. Anonymkode: 4e671...435
tussien Skrevet 19. desember 2018 Forfatter #9 Skrevet 19. desember 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg er veldig sikker på at fagarbeidere kan engangskateterisere kvinner i hjemmet deres, altså RIK og ikke SIK. Hvorfor valgte du å bli helsefagarbeider når du svimer av bare av å sette inn øredobber på noen? Anonymkode: 1bc07...cdb Jeg er ikke helsefagarbeider. Jeg jobber med unge psykisk utviklingshemmede. Har ikke utdannet meg for å drive sykepleie. 1
tussien Skrevet 19. desember 2018 Forfatter #10 Skrevet 19. desember 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg som kirurg nekte å skjære i noen fordi jeg er redd blod? Nei? Det er fordi jeg må gjøre jobben jeg er utdannet til å gjøre Anonymkode: 33c4b...074 Du har vel da sikkert utdannet deg innenfor dette fordi du takler slik. Forferdelig eksempel du kommer med. Jeg trenger ikke forklare meg mer om hva som jobben egentlig handler om
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #11 Skrevet 19. desember 2018 6 minutter siden, tussien skrev: Du har vel da sikkert utdannet deg innenfor dette fordi du takler slik. Forferdelig eksempel du kommer med. Jeg trenger ikke forklare meg mer om hva som jobben egentlig handler om Hvorfor jobber du i helsevesenet hvis du ikke takler å sette inn en øredobb engang da? Anonymkode: 44d3b...a1f 2
Fame Skrevet 19. desember 2018 #12 Skrevet 19. desember 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: RIK er noe folk kan gjøre på seg selv når de er oppegående, og jeg mener da jeg var i hjemmesykepleien at helsefagarbeiderne gjorde dette på de som ikke greide det selv. En sykepleier i hjemmesykepleien kan være alene spl på vakt og har mer enn nok å gjøre av sykepleieroppgaver fra før om vedkommende ikke må gjøre oppgavene til helsefagarbeiderne i tillegg. Anonymkode: 1bc07...cdb Jeg er sykepleier i hjemmetjenesten og her har ikke våre helsefagarbeidere lov å kateterisere
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #13 Skrevet 19. desember 2018 Vet ikke om du kan nekte. Men med skikkelig opplæring så er det en smal sak. Det blir jo veldig vanskelig for arbeidsgiver om mange nekter å gjøre visse oppgaver. Er ikke lett å sette opp vakter da. Anonymkode: bd84d...50e
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #14 Skrevet 19. desember 2018 Hvilken utdannelse har du, TS? Anonymkode: aac82...5ef
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #15 Skrevet 19. desember 2018 1 hour ago, tussien said: Du har vel da sikkert utdannet deg innenfor dette fordi du takler slik. Forferdelig eksempel du kommer med. Jeg trenger ikke forklare meg mer om hva som jobben egentlig handler om Og du har tatt en utdanning hvor du burde takle arbeidsoppgavene dine. Anonymkode: 90cf8...ea8
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #16 Skrevet 19. desember 2018 Jobber i Hjemmetjenesten og hos oss kateteriserer fagarbeiderne ( etter opplæring) Anonymkode: b6ada...eee
Ulven Skrevet 19. desember 2018 #17 Skrevet 19. desember 2018 13 minutter siden, AnonymBruker said: Og du har tatt en utdanning hvor du burde takle arbeidsoppgavene dine. Anonymkode: 90cf8...ea8 Uten at jeg kjenner TS sin utdanning, så er det ikke nødvendigvis slik at man har en utdanning hvor man har lært disse prosedyrene hvis man jobber innenfor psykisk helse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå