Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 19. desember 2018 #21 Skrevet 19. desember 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri forstått hvorfor folk bruker så mye Q-tips. Jeg bruker dem aldri noensinne. Anonymkode: caf47...957 De er jo helt fantastiske til å fjerne maskara hvis jeg søler med sminka
Gjest IommI Skrevet 19. desember 2018 #22 Skrevet 19. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Q-tips er et varemerke, men det er ett av mange varemerker som har blitt tatt ibruk som generiske betegnelser. Disse kalles "degenererte varemerker". Anonymkode: f52a2...ffb Likevel er det kun èn boks det står q-tips på, og alle de andre står det bomullspinner. Jeg sier bomullspinne. Hadde du ikke forstått hva jeg hadde ment hvis jeg hadde spurt deg om å få en bumullspinne, siden "alle" bortsett fra meg sier q-tips??
Missfitness Skrevet 19. desember 2018 #23 Skrevet 19. desember 2018 q-tips blir ikke forbudt, hvorfor skulle de det? Pinnen kan selvsagt lages av annet enn plast.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #24 Skrevet 19. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da blir vel de også forbudt 😂 Anonymkode: ab09b...eab Hvorfor skulle de bli det, når det er plasten man prøver å komme til livs? 5 minutter siden, IommI skrev: Likevel er det kun èn boks det står q-tips på, og alle de andre står det bomullspinner. Jeg sier bomullspinne. Hadde du ikke forstått hva jeg hadde ment hvis jeg hadde spurt deg om å få en bumullspinne, siden "alle" bortsett fra meg sier q-tips?? Selvsagt hadde jeg forstått hva du mente. Men det var ikke det som var spørsmålet her. Du rettet på TS og sa: 12 timer siden, IommI skrev: Det heter bomullspinner. Q-tips er et merke. Og da er det faktisk helt på sin plass å fortelle deg at det er helt greit, og ikke feil, å kalle bomullspinner Q-tips. Retter du på briter når de kaller en (papir)kopi en "xerox" også? Eller kaller støvsugere "hoover", uansett merke? Anonymkode: f52a2...ffb
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #25 Skrevet 19. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle de bli det, når det er plasten man prøver å komme til livs? Selvsagt hadde jeg forstått hva du mente. Men det var ikke det som var spørsmålet her. Du rettet på TS og sa: Og da er det faktisk helt på sin plass å fortelle deg at det er helt greit, og ikke feil, å kalle bomullspinner Q-tips. Retter du på briter når de kaller en (papir)kopi en "xerox" også? Eller kaller støvsugere "hoover", uansett merke? Anonymkode: f52a2...ffb Seriøs? Sugerør=plast Anonymkode: ab09b...eab
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #26 Skrevet 19. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøs? Sugerør=plast Anonymkode: ab09b...eab Jeg misforsto deg nok - leste det som du mente papirutgavene også kom til å bli forbudt. Anonymkode: f52a2...ffb
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #27 Skrevet 19. desember 2018 Snakker om sugerør så er det mange fine sugerør å få i glass, metall og bambus, forresten. Anonymkode: ad879...95c 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #28 Skrevet 19. desember 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke q-tips. For å vaske ørene er det bedre å bruke en myk vaskeklut. For innvendig rens av ørene skal du ikke bruke q-tips, da det kan skade trommehinnen. For å fjerne sminke rundt øynene tar du en slik rund bomullsgreie eller sminkefjerningsserviett, har på litt sminkefjerner og bretter i fire så du får et hjørne. Dette hjørnet fungerer bra til å fjerne sminke langs øyevippene og i andre små kroker. Anonymkode: 6eb38...94a For de av oss som har allergier, å danner slim inni øyet da? Ekkelt, ja, men jeg trenger faktisk å fjerne det med gjevne mellomrom, og da er bomullspinner gull verdt... Anonymkode: 772bd...ba1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #29 Skrevet 19. desember 2018 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke q-tips. For å vaske ørene er det bedre å bruke en myk vaskeklut. For innvendig rens av ørene skal du ikke bruke q-tips, da det kan skade trommehinnen. For å fjerne sminke rundt øynene tar du en slik rund bomullsgreie eller sminkefjerningsserviett, har på litt sminkefjerner og bretter i fire så du får et hjørne. Dette hjørnet fungerer bra til å fjerne sminke langs øyevippene og i andre små kroker. Anonymkode: 6eb38...94a Bruker ikke sminkefjernings-serviett! Anonymkode: 10f76...562
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #30 Skrevet 19. desember 2018 Du kan da ikke få panikk av dette. Hvordan skal det da gå med deg den dagen olje blir forbudt? Anonymkode: a87b6...e62
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #31 Skrevet 20. desember 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Snakker om sugerør så er det mange fine sugerør å få i glass, metall og bambus, forresten. Anonymkode: ad879...95c Personlig vil jeg ikke ha et fint sugrerør, men et som fungerer så man ikke får drikke på tennene. Anonymkode: 843e0...54a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #32 Skrevet 20. desember 2018 11 hours ago, AnonymBruker said: Du trenger ikke q-tips. For å vaske ørene er det bedre å bruke en myk vaskeklut. For innvendig rens av ørene skal du ikke bruke q-tips, da det kan skade trommehinnen. For å fjerne sminke rundt øynene tar du en slik rund bomullsgreie eller sminkefjerningsserviett, har på litt sminkefjerner og bretter i fire så du får et hjørne. Dette hjørnet fungerer bra til å fjerne sminke langs øyevippene og i andre små kroker. Anonymkode: 6eb38...94a Det er absolutt ikke nødvendig å dytte Q-tipsen borti trommehinnen. Å rense ørene til andre med Q-tips kan være litt skummelt, men på seg selv er det null problem å ha styring. Anonymkode: aab47...e7b
smalls Skrevet 20. desember 2018 #33 Skrevet 20. desember 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Eeehhhh??? De fleste sier faktisk papirlommetørkle..... Anonymkode: cddd6...18b Aldri hørt noen si papirlommetørkel faktisk.
smalls Skrevet 20. desember 2018 #34 Skrevet 20. desember 2018 12 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: De er jo helt fantastiske til å fjerne maskara hvis jeg søler med sminka Og eyeliner hvis den ikke blir fin eller for tykk 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå