Gå til innhold

Blir q-tips forbudt?! PANIKK! eller?!

Fremhevede innlegg

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri forstått hvorfor folk bruker så mye Q-tips. Jeg bruker dem aldri noensinne.

Anonymkode: caf47...957

De er jo helt fantastiske til å fjerne maskara hvis jeg søler med sminka 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Q-tips er et varemerke, men det er ett av mange varemerker som har blitt tatt ibruk som generiske betegnelser. Disse kalles "degenererte varemerker". :opplyser: 

Anonymkode: f52a2...ffb

Likevel er det kun èn boks det står q-tips på, og alle de andre står det bomullspinner. Jeg sier bomullspinne. Hadde du ikke forstått hva jeg hadde ment hvis jeg hadde spurt deg om å få en bumullspinne, siden "alle" bortsett fra meg sier q-tips?? 

Skrevet

q-tips blir ikke forbudt, hvorfor skulle de det? Pinnen kan selvsagt lages av annet enn plast. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da blir vel de også forbudt 😂

Anonymkode: ab09b...eab

Hvorfor skulle de bli det, når det er plasten man prøver å komme til livs? :klo:

5 minutter siden, IommI skrev:

Likevel er det kun èn boks det står q-tips på, og alle de andre står det bomullspinner. Jeg sier bomullspinne. Hadde du ikke forstått hva jeg hadde ment hvis jeg hadde spurt deg om å få en bumullspinne, siden "alle" bortsett fra meg sier q-tips?? 

Selvsagt hadde jeg forstått hva du mente. Men det var ikke det som var spørsmålet her. Du rettet på TS og sa:

12 timer siden, IommI skrev:

Det heter bomullspinner. Q-tips er et merke. 

Og da er det faktisk helt på sin plass å fortelle deg at det er helt greit, og ikke feil, å kalle bomullspinner Q-tips. 

Retter du på briter når de kaller en (papir)kopi en "xerox" også? Eller kaller støvsugere "hoover", uansett merke? 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle de bli det, når det er plasten man prøver å komme til livs? :klo:

Selvsagt hadde jeg forstått hva du mente. Men det var ikke det som var spørsmålet her. Du rettet på TS og sa:

Og da er det faktisk helt på sin plass å fortelle deg at det er helt greit, og ikke feil, å kalle bomullspinner Q-tips. 

Retter du på briter når de kaller en (papir)kopi en "xerox" også? Eller kaller støvsugere "hoover", uansett merke? 

Seriøs? Sugerør=plast

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøs? Sugerør=plast

Jeg misforsto deg nok - leste det som du mente papirutgavene også kom til å bli forbudt. :) 

Skrevet

Snakker om sugerør så er det mange fine sugerør å få i glass, metall og bambus, forresten.

Anonymkode: ad879...95c

• Liker 3
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke q-tips. 

For å vaske ørene er det bedre å bruke en myk vaskeklut. For innvendig rens av ørene skal du ikke bruke q-tips, da det kan skade trommehinnen. 

For å fjerne sminke rundt øynene tar du en slik rund bomullsgreie eller sminkefjerningsserviett, har på litt sminkefjerner og bretter i fire så du får et hjørne. Dette hjørnet fungerer bra til å fjerne sminke langs øyevippene og i andre små kroker. 

Anonymkode: 6eb38...94a

For de av oss som har allergier, å danner slim inni øyet da? Ekkelt, ja, men jeg trenger faktisk å fjerne det med gjevne mellomrom, og da er bomullspinner gull verdt... 

Anonymkode: 772bd...ba1

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke q-tips. 

For å vaske ørene er det bedre å bruke en myk vaskeklut. For innvendig rens av ørene skal du ikke bruke q-tips, da det kan skade trommehinnen. 

For å fjerne sminke rundt øynene tar du en slik rund bomullsgreie eller sminkefjerningsserviett, har på litt sminkefjerner og bretter i fire så du får et hjørne. Dette hjørnet fungerer bra til å fjerne sminke langs øyevippene og i andre små kroker. 

Bruker ikke sminkefjernings-serviett!

Anonymkode: 10f76...562

Skrevet

Du kan da ikke få panikk av dette. Hvordan skal det da gå med deg den dagen olje blir forbudt?

Anonymkode: a87b6...e62

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakker om sugerør så er det mange fine sugerør å få i glass, metall og bambus, forresten.

Anonymkode: ad879...95c

Personlig vil jeg ikke ha et fint sugrerør, men et som fungerer så man ikke får drikke på tennene.

Anonymkode: 843e0...54a

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Du trenger ikke q-tips. 

Det er absolutt ikke nødvendig å dytte Q-tipsen borti trommehinnen. Å rense ørene til andre med Q-tips kan være litt skummelt, men på seg selv er det null problem å ha styring.

Anonymkode: aab47...e7b

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eeehhhh??? De fleste sier faktisk papirlommetørkle.....

Anonymkode: cddd6...18b

Aldri hørt noen si papirlommetørkel faktisk. 

Skrevet
12 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

De er jo helt fantastiske til å fjerne maskara hvis jeg søler med sminka 

Og eyeliner hvis den ikke blir fin eller for tykk

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...