Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gleden var stor da jeg testet positivt forrige uke (5+2 idag) 

og idag, negative tester (stav og digital)

ingen blødning ennå..

flere som har opplevd dette? Jeg er knust

Anonymkode: 6ab94...6d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har opplevd kjemisk før ja :( 

føler med deg 

Skrevet
Akkurat nå, BethD skrev:

Har opplevd kjemisk før ja :( 

føler med deg 

Hvor lang tid tok det før du begynte å blø? Er jo tre uker siden el i morgen:(

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid tok det før du begynte å blø? Er jo tre uker siden el i morgen:(

Jeg begynte å blø 4+3.. så bare tre dager etter forventet mens.. så du er jo lengre enn hva jeg var.. 

Skrevet
Akkurat nå, BethD skrev:

Jeg begynte å blø 4+3.. så bare tre dager etter forventet mens.. så du er jo lengre enn hva jeg var.. 

Jeg trodde også at man gjerne ville blø innen et par dager etter positiv test.. 

men fortsatt ingen blødning her::

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde også at man gjerne ville blø innen et par dager etter positiv test.. 

men fortsatt ingen blødning her::

Høres jo veldig merkelig ut ? Med hvilken test testet du positivt ? 

Skrevet

Hvis du er helt sikker på at du var gravid så burde du få det sjekket hos lege. Da kan det være snakk om MA (Missed Abortion) Man blør ikke da, og det kan ta tid før en eventuell blødning starter. Jeg har hatt to MA, ingen av de to gangene hadde jeg blødning. Ble bekrefta via ultralyd.

Anonymkode: c6472...6d4

Skrevet

Hvordan ser de positive testene ut?  Det er viktig her

Anonymkode: 70404...4a7

Skrevet

Jeg teste med forskjellige tester

babyplan strimler, clearblue early og cb med ukeindikator. Fikk svaake tester forrige uke, ble gradvis litt sterkere og fortsatt «gravid 1-2» på søndagen, men idsg er de negative 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg teste med forskjellige tester

babyplan strimler, clearblue early og cb med ukeindikator. Fikk svaake tester forrige uke, ble gradvis litt sterkere og fortsatt «gravid 1-2» på søndagen, men idsg er de negative 

Har du bilder av testene?  Er litt lettere når man kan se styrken, og hvordan streken utviklet seg.  Veldig leit å høre, men kan nok være kjemisk 

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du bilder av testene?  Er litt lettere når man kan se styrken, og hvordan streken utviklet seg.  Veldig leit å høre, men kan nok være kjemisk 

Men jeg bør jo blø om det er kjemisk?

Skrevet

Ville oppsøkt lege :)

Anonymkode: bfbd7...842

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men jeg bør jo blø om det er kjemisk?

Ikke nødvendigvis. Kjemisk betyr bare at graviditeten ikke er kommet langt nok til at den kan bekreftes på annet en blod/urin, egget har festet seg og det er ikke alltid kroppen skjønner at embryoet har sluttet å utvikle seg, altså en missed abortion. Hvis du fortsatt ikke begynner å blø i løpet av et par dager ville jeg tatt turen til legen. 

Anonymkode: cd8df...809

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

flere som har opplevd dette?

Det var trist! Forstår godt at du er lei deg. Det er nok dessverre veldig, veldig vanlig, svært mange opplever kjemisk eller tidlig SA. Hvis man da tester tidlig kan man få positiv eller svake positive tester som ikke utvikler seg riktig. Hvor snart du begynner å blø avhenger av hvor mye svangerskapshormon som er produsert og om egget har rukket å feste seg og utvikle en gestagasjonssekk. Hvis du ikke får mens innen et par uker, eller hvis du får magesmerter UTEN blødning bør du kontakte lege. 

Ønsker deg masse lykke til i neste syklus!

Skrevet

Jeg skal dra til legen, takk for svar.

Skrevet

Ja, det er slik mine kjemiske er. Tester positivt svak 9-10 dpo, stigende til relativ sterk positiv test rundt IKM og positiv digital 1-2, men så blir testene svakere og jeg begynner å blø rundt 5+2. Blodprøve tatt ved IKM en av gangene viste HCG på 14, så HCGen i blodet var lavere enn testene ville tilsi (noe det også vil være hvis egget slutter å utvikle seg, siden HCG i urin henger noen dager etter verdien i blodet). 

Skjønner at du synes det er trist!

Skrevet
11 minutter siden, prøverpåny skrev:

Ja, det er slik mine kjemiske er. Tester positivt svak 9-10 dpo, stigende til relativ sterk positiv test rundt IKM og positiv digital 1-2, men så blir testene svakere og jeg begynner å blø rundt 5+2. Blodprøve tatt ved IKM en av gangene viste HCG på 14, så HCGen i blodet var lavere enn testene ville tilsi (noe det også vil være hvis egget slutter å utvikle seg, siden HCG i urin henger noen dager etter verdien i blodet). 

Skjønner at du synes det er trist!

Så kjipt.. har du hatt mange sånne?

er 5+2 idag:(

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så kjipt.. har du hatt mange sånne?

er 5+2 idag:(

Har blitt noen sånne for min del dessverre, men er under oppfølging for det nå. Det betyr derimot ikke at du kommer til å oppleve det igjen, og mange opplever å lyktes allerede neste prøveperiode. Så lenge du er ung og frisk, er det bare å fortsette prøvingen 😊

Skrevet
2 timer siden, prøverpåny skrev:

Har blitt noen sånne for min del dessverre, men er under oppfølging for det nå. Det betyr derimot ikke at du kommer til å oppleve det igjen, og mange opplever å lyktes allerede neste prøveperiode. Så lenge du er ung og frisk, er det bare å fortsette prøvingen 😊

Kommer du aldri lenger enn ca 5 uker heller?

Skrevet

Jeg har et barn og kommet lenger enn det en gang til som endte i SA i uke 11, men ellers har resten endt i uke 6 (5+noe). Men det er så mange grunner til at det kan skje, så prøv å tenk at dette var en engangshendelse og se videre, selv om jeg skjønner at det er tungt å gå inn i julen med en slik hendelse rett før. Har dere prøvd lenge?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...