AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #21 Skrevet 20. desember 2018 Forskjellig fra år til år, kommer an på hvor jula feires. I år: julaften: Ribbe 1.juledag: pinnekjøtt 2.Juledag: kalkun. Ellers har vi alltid, hvert år grøt på lille julaften Anonymkode: 6b808...e2a
Meg.meg Skrevet 20. desember 2018 #22 Skrevet 20. desember 2018 Julaften har vi pinnekjøtt. 1. Juledag er det torsk. 2. Juledag er det lammestek og kjøttkaker til barna. gleder meg!❤️
StellaWild Skrevet 20. desember 2018 #23 Skrevet 20. desember 2018 Julaften: Pinnekjøtt med tilbehør, og kaker og kaffe på kvelden 1. Juledag: Ribbe med hjemmelaget pølse og medisterkaker 2. Juledag: Sushi
Djungelvrål Skrevet 20. desember 2018 #24 Skrevet 20. desember 2018 Her blir det fjorland og take away kinamat.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #25 Skrevet 20. desember 2018 24. desember: full norsk/sunnmørsk jul, med svineribbe, pinnekjøtt, mør, kålrabistappe, surkål, rødkål og poteter. 25. desember: full engelsk jul med kalkun, stuffing, Yorkshire puddings, ovnsbakte poteter, gulrøtter, pastinakk m.m, sjysaus, gratinert blomkål i ostesaus, og søtpotetstappe. 26. desember: norsk/engelsk julematorgie. (Mannen i huset er engelsk, så vi har det beste av to verdener). Anonymkode: e32e2...522
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #26 Skrevet 23. desember 2018 Ribbe på julaften, pinnekjøtt 1. Og ikke noe spesielt 2. har noen Dagbladet pluss? Og vet hvilken ribbe som vant? Anonymkode: bdc51...723
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #27 Skrevet 23. desember 2018 Reinsteik på juleaften. Lam på 1.juledag og laks på 2.juledag. Kalkun til nyttårsaften Anonymkode: 6070b...2a5
Butter Skrevet 23. desember 2018 #28 Skrevet 23. desember 2018 Varierer fra år til år etter hvor vi er. I år skal vi til min søster for første gang på julaften og hun skal servere helstekt oksestek. Usikker på tilbehør og dessert. 1. Dag skal vi ha torsk med sandefjordmør og tilslørte bondepiker til dessert. Så pleier vi å ha noe helt annet enn julemat ila julen som feks taco. I år blir dette på 2. dag.
Factum Factaria Skrevet 23. desember 2018 #29 Skrevet 23. desember 2018 Vi har egentlig ingen mattradisjoner annet enn på julaften. I år blir det ribbe, medisterpølse og innmatkaker på julekvelden. Førstedag dansk juleand med tilbehør og andrelag blir det torsk.
PurpleRain Skrevet 23. desember 2018 #30 Skrevet 23. desember 2018 I år blir det: Lillejulaften - Grøt Julaften - Pinnekjøtt 1. Juledag - Ribbe 2. Juledag - Laks
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #31 Skrevet 23. desember 2018 Lillejulaften har vi alltid grøt. Julaften pinnekjøtt hvis vi er hjemme hos oss selv, med mandelpoteter og kålrabistappe, riskrem til dessert. Første juledag er vi ofte borte, får da servert ribbe eller pinnekjøtt. Mannen i huset her kunne sikkert spist pinnekjøtt hver dag 😛 Ingen av oss er særlig glad i ribbe, så det lager vi aldri selv. Hadde det vært opp til meg hadde jeg laget en fiskerett denne dagen. Andre juledag stek av noe slag. De resterende dagene går det i rester og hverdagsmat. Nyttårsaften har vi kalkun med mandelpotet, saus laget av kraften fra kalkunen, rosenkål og waldorfsalat. Anonymkode: 79578...1ac
Jytte Skrevet 23. desember 2018 #32 Skrevet 23. desember 2018 Det kommer an på hvem jeg feirer sammen med. Noen liker ikke lutefisk, da har vi det på julaften hvis ikke de som ikke liker det ikke kan komme før 2. juledag. Jeg har problemer med å spise kjøtt flere dager på rad. Fiskeboller i hvitsaus eller fiskesuppe, kokt torsk 3. juledag. På julaften er det som regel pinnekjøtt og gjerne også ribbe. Vi har ikke noe forhold til kalkun, men viltstek har jeg ofte laget når jeg har vært vertinne, synes også lammelår fungerer, men da har det endt opp med ribbe også fordi en i familien mener å ikke like lammestek. Har laget lammestek (og ribbe) de gangene jeg har hatt muslimer til middag på julaften. Da har andre laget ribba og tatt den med rett før middagstid. Jeg stresser aldri så mye, og er ingen baker, men glad i å servere god mat. Og "sære" gjester blir tatt hensyn til selvfølgelig, religiøse grunner eller allergikere, samme for meg.
cleangal Skrevet 23. desember 2018 #33 Skrevet 23. desember 2018 Julaften: pinnekjøtt 1. juledag: ribbe 2. juledag: kalkun
SPOCA Skrevet 23. desember 2018 #34 Skrevet 23. desember 2018 Julaften: Ribbe, medisterpølser og medisterkaker. 1. juledag: Vi spiser rester fra julaften omtrent hele dagen. 2. juledag: Vi reiser bort, skal spise på biffrestaurant.
Ariana807 Skrevet 23. desember 2018 #35 Skrevet 23. desember 2018 (endret) I år blir det: Julaften: Ribbe 1. Dag: Pinnekjøtt 2. Dag: Koldtbord (Pleier ha pinnekjøtt på julaften og ribbe 1. Dag, men ble en endring i år ) Endret 23. desember 2018 av Ariana807
prettylittlemisfit Skrevet 23. desember 2018 #36 Skrevet 23. desember 2018 Først og fremst, alt for mye 😂 Ellers pinnekjøtt julaften. 1. juledag er det julelunsj med alt mulig pålegg. Vet ikke 2. juledag God jul ❤
princeofithilien Skrevet 23. desember 2018 #37 Skrevet 23. desember 2018 Ribbe på julaften, ribberester på første dagen, og torsk på andre dagen.
Gjest chiki Skrevet 23. desember 2018 #38 Skrevet 23. desember 2018 Juleaften: svineribbe, pinnekjøtt, svinemør, julepølse og sossisser med tilbehør 1. Og 2. Juledag har vi ingen spesielle tradisjoner:) i år skal vi ha steik 1.juledag og laks 2.juledag
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #39 Skrevet 23. desember 2018 Ingen låste tradisjoner, men vi koser oss litt ekstra med god mat i jula, startet alt idag med and, ellers blir det: Juleaften: Ribbe 1.juledag: Elgsteik 2.juledag: Biff Anonymkode: d4961...d70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå