AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #1 Skrevet 19. desember 2018 ? Julaften er det kalkun, 1, pinnekjøtt og 2. ribbe. Anonymkode: 497ca...0fa
Brunhilde Skrevet 19. desember 2018 #2 Skrevet 19. desember 2018 Julaften: Ribbe 1. juledag: koldtbord med julepålegg 2. juledag: vet ikke, invitert bort uten oppgitt meny
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #3 Skrevet 19. desember 2018 Julaften: ribbe 1. juledag, pause fra juleselskaper: suppe med brød eller noe annet lett 2. juledag, juleselskap igjen: kalkun eller hest Anonymkode: efc21...42f
Arkana Skrevet 19. desember 2018 #4 Skrevet 19. desember 2018 Julaften: Ribbe 1. juledag: Kalkun 2. juledag: Rester av ribbe og kalkun hvis vi ikke er bedt bort.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #5 Skrevet 19. desember 2018 Julaften: Pinnekjøtt 1. juledag: ovnsbakt laks eller kokt kveite. 2. juledag: hjortestek eller kalkun. Anonymkode: ca12b...1e5 1
Pinkee Skrevet 19. desember 2018 #6 Skrevet 19. desember 2018 Julaften; pinnekjøtt 1,juledag; ovnsbakt laks 2. juledag; svineribbe
TeamWP Skrevet 19. desember 2018 #7 Skrevet 19. desember 2018 Julaften : ribbe , kjøttkaker og julepølse 1. Juledag : rester fra julaften. Mammas brunsaus er enda mer himmelsk dagen etter,mmmm 2.juledag : det jeg måtte orke å lage,eller få servert,ingen tradisjoner
Eliza Doalot Skrevet 19. desember 2018 #8 Skrevet 19. desember 2018 Formiddag julaften: mølje Middag julaften: ribbe med tilbehør 1.juledag: koldtbord (varer hele dagen) 2.juledag: god julefrokost og rester på kvelden.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #9 Skrevet 19. desember 2018 Julaften : Pinnekjøtt 1.Juledag : koldtbord 2.Juledag : Ribbe Anonymkode: 45c9c...425
Honey Dew Skrevet 19. desember 2018 #10 Skrevet 19. desember 2018 Hjortestek på julaften 1. juledag: Brødskiver 2. Juledag: Brødskiver
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #11 Skrevet 19. desember 2018 Pinnekjøtt på julaften. 1. Juledag: Ribbe. 2. Juledag: Rester/ koldtbord. Anonymkode: 730e3...669
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #12 Skrevet 19. desember 2018 Julaften: RIbbe med julepølse, medisterkaker, surkål, rødkål, potet + riskrem til dessert 😋 1. og 2. juledag varierer alt ettersom hvem jeg/vi er hos på middag. Anonymkode: 96393...a3b
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #13 Skrevet 20. desember 2018 Min familie: Julaften: Grøt på formiddagen. Ribbe på kvelden. Riskrem til dessert. Stort småkakebord ++ ved midnatt. 1. juledag: Rester fra ribbemiddagen. Hans familie: Julaften: Grøt på formiddagen. Pinnekjøtt på kvelden. Multekrem til dessert. Småkaker og knask til å plukke fra under gaveåpningen. 1. juledag: Ribbe til middag. Karamellpudding til dessert. Stort kakebord utover kveldingen. 2. juledag: Den dagen er hellig for oss. Det vil si, da er jeg og mannen hjemme hos oss selv, uansett! 🙂 Vi kan kjøre pizza, taco, laks, wok, wraps med pålegg e.l. Alt som ikke skaper ribbe, pinnekjøtt og pepperkaker. 😂 Anonymkode: 4c646...7fa
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #14 Skrevet 20. desember 2018 Julaften: ribbe 1. Og 2. Dag enten fisk eller det vi blir bedt bort på. Anonymkode: 6d22f...f74
Muskath Skrevet 20. desember 2018 #15 Skrevet 20. desember 2018 Julaften: ribbe, medisterpølse, surkål og poteter. 1.juledag er det torsk eller annen fisk. 2.juledag er det stor julelunsj med alt mulig av julemat som varer nesten hele dagen
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #16 Skrevet 20. desember 2018 Julaften: ribbe, poteter, lefse, surkål, rødkål, sennep og tyttebærsyltetøy. 1. Juledag: rester fra ribbemiddagen. 2. Juledag: rester fra ribbemiddagen. Og skulle vi gå tom før den tid, spiser vi hva som helst, egentlig. Har ingen andre faste tradisjoner når det kommer til maten. Spiser en stor julefrokost 1. Juledag som vi også har mat av i flere dager, så vi spiser ofte den type frokost/lunsj senere også. God mat er god mat, uansett hva slags tidspunkt det er på dagen. Anonymkode: 09bee...85e 2
SoWhat? Skrevet 20. desember 2018 #17 Skrevet 20. desember 2018 Jeg er så heldig at jeg feirer julaften flere steder annet hvert år. Vi er en stor slekt som feirer annen hvert år sammen, og da kommer hele kaklegjengen ❤️ fra Italia, og da er det liksom italiensk som gjelder! Kylling tilberedt på deres vis. Masse grønnsaker og mye godt altså! Men ikke så veldig norsk tradisjonelt med ribbe og metisterkaker 🙂 og italiensk julekake, yammi!! Annenhvert år drar min familie dit, og jeg blir igjen i Norge som regel. Som frivillig på div.steder julaften. Da får jeg ribbe som jeg bare eeelsker 😄 og godt og mangfoldig selskap! Love it! Familien syns at der er helt ok. Jeg har så mange katilikker i familie og slekt, og jeg er ikke vilt begeistret for den grenen av kristendommen heller... og de godtar det. Jeg spiser lite kjøtt fordi jeg klarer stort sett ikke hverken lukt eller synet 😄 men ribbe altså. Knallgodt! I år blir jeg her hos familien, og julaften blir det pinnekjøtt av alle ting. Det blir sånn med inngifta osv, for at alle skal få litt av sin tradisjon. Syns det er fint jeg selv om lukta er...ja, bare ekkel 😄 men smaker jo. Første juledag er det kylling tilberedt på italiensk vis. Vi labber rundt i koseklær og spiller brettspill, spiser, drikker vin og har quiz. Koser meg gløgg vet jeg, og med hele tre nye tilskudd i form av babyer i familien så blir det å være den kosetanta jeg elsker 🙂 Mange norske julekaker også, og på kvelden 1.juledag er det laks, eggeøre og juleskinke. Og så natta kl 22. 😄 neste år er jeg frivillig igjen. Jeg er heldig som får det beste av to verdener julaften. Og bare så det er sagt, så er jeg takknemlig for det altså. Tar det ikke for gitt! 2
Jerry Lee Skrevet 20. desember 2018 #18 Skrevet 20. desember 2018 (endret) Julaften : Ribbe, medisterkaker og -pølser og sossiser. Poteter. Sur- og rødkål. Rosenkål. Sylteagurk&rødbeter. Tyttebærsyltetøy og ripsgelé . Sterk sennep. Brun saus og/eller ribbefett. 1. dag jul : Ferskt brød, ditto rundstykker og baguetter. Sylte, lamme- og okserull. Kokt tunge. Sursild. Edamer-ost. Røke- og gravlaks med eggerøre. Rå og stekt løk. Varmet ribbe, kaker og pølser. Og med samme tilbehør som i går. +++ Alt står framme hele dagen og det spises av hele dagen etter samlingsfrokosten/brunchen. 2. dag : Frokost og brunch som i går. En liten ribbe med lett tilbehør + pinnekjøtt med tilbehør til middag. Riskrem med bringebærsaus er dessert og kos alle dagene. Endret 20. desember 2018 av Jerry Lee
skruf Skrevet 20. desember 2018 #19 Skrevet 20. desember 2018 Julaften er det alltid pinnekjøtt, kålrabistappe, mandelpoteter og rødkål til middag. Hjemmelaget sjokolademousse med vaniljesaus til dessert (ingen av oss er glade i riskrem) 1 juledag har vi alltid noe med fisk, de siste årene har det vært bacalao. I år lurer jeg på å lage ovnsbakt klippfisk 2 juledag er det restemiddag etter julaften
Vera Skrevet 20. desember 2018 #20 Skrevet 20. desember 2018 I år får vi servert både pinnekjøtt og ribbe med tilbehør på julaften Risengrøt med rød saus på formiddagen. 1. Juledag blir det oksestek med hauger og lass av grønnsaker og tilbehør 2. Juledag har vi en lett middag med kyllingbryst laget på mannens vis (NAM) Alle juledagene spiser vi kongefrokost med spekemat/laks/eggerøre/rekesalat Ost og kjeks sammen med spill og quiz på kveldene i romjulen 😍👌🏻
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå