Gå til innhold

Barnefordeling. Sak

Anbefalte innlegg

Skrevet
Spoiler

Barnefordeling sak ! 

Hei jeg har lurt lenge på det , kan noen plz hjelpe meg 

jeg har vært gift med mann over 10 år nå , og vi har 1 jente sammen , når det ble samlivsbrudd , ble han helt hysterisk , han gjør alt en kamp for meg , han bruker datteren min mot meg og har truet meg flere ganger med å drepe meg . Han har vanlig samvær men til det kom 1 dag der hvor han truet meg med å drepe og bortføre  datteren min til hjemmelandet så jeg får aldri se henne igjen . Så da har jeg stoppet samværet . Og nå har han tatt saken til retten . Glemte å se datteren min  4 år og har fått diagnosen for autisme , 

det jeg lurte på , er det mulig å nekte overnatting ? Fordi jeg er såååå utrygg på at han kan ta med henne til hjemmelandet sitt 

jeg blir såååååå redd og lever i frykt hele tiden , han har skapet grusomt liv for meg ,kan jeg nekte han overnatting hvis han krever det ?

Altså kan han få kun samvær uten overnatting ?

Er det mulig ?? Mvh en kjempe redd mor! 

Anonymkode: 559bd...38d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må kontakte politiet og anmelde han for truslene. De vil hjelpe deg videre.

Anonymkode: b06ca...bd7

• Liker 4
Skrevet

jeg har anmeldt  han til politiet , men det som er jeg har ikke bevis det blir ord mot ord. Men hva overnatting kan jeg nekte han ?

Skrevet

Dette må du rett og slett snakke med advokaten din om. Og dersom du ikke har advokat, så MÅ du skaffe deg det, så raskt som mulig. Det betyr en advokat som har familierett som spesiale og dermed kan og vet hvordan slike saker bör håndteres. 

Så må du også dokumentere det far gjör. Ta vare på alt av SMSer og andre skriftlige meldinger, og forsök å kommuniser mest mulig skriftlig. Det gjör det også enklere for deg selv.Dersom du har mulighet til  ta opp evt samtaler/tlfsamtaler mellom dere så gjör det, dette kan du gjöre så lenge du selv er med på samtalen. 

Å nekte å fölge opp en samvärsavtale (som det er uklart for meg om dere har) er noe som kan brukes mot deg senere, fordi det er så vanskelig å bli trodd som mor. Derfor bör du ha meget gode grunner for å plutselig nekte overnatting, hvis det har värt del av avtalen hittil. Samtidig: når du har hovedomsorgen så har du også hovedansvaret for BARNET og for å sörge for barnets ve og vel. Hvis du virkelige mener at det kan väre til skade for barnet med overnatting, så må du jo nekte. Ellers driver du på et vis barnemishandling og omsorgssvikt. 

Uansett - du kan ikke bare surre rundt og väre «livredd» du må faktisk gjöre noe. NÅ, med en gang. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, Zina__ skrev:

jeg har anmeldt  han til politiet , men det som er jeg har ikke bevis det blir ord mot ord. Men hva overnatting kan jeg nekte han ?

Det er kanskje ord mot ord, men dette er en typisk sak de sannsynligvis vil prioritere.

Når du sier at du har anmeldt, betyr det at du er tatt inn til avhør og at det er opprettet straffesak? Har du bedt om besøksforbud? Har du fått oppnevnt bistandsadvokat?

Du bør også ta kontakt med barnevernet for å få hjelp derfra.

Bor du forresten i Oslo?

Du kan også søke beskyttelse ved nærmeste krisesenter:

https://dinutvei.no/utsatt/hjelpetilbud-til-utsatte/248-krisesenter-omtale

Det står mer om muligheter på dinutvei.no.

Endret av jabx
  • Liker 1
Skrevet

Håper du har kontroll på passet til barnet.

• Liker 1
Skrevet

Hei

Siden han kommer med trusler om å drepe deg og ga barnet ditt til hjemlandet, ta kontakt med nærmeste krisesenter. Der er det gratis advokatvakt der du kan rådføre deg med en advokat om disse tingene eller du kan snakke med de som jobber der. De har stor kompetanse til å veilede deg i disse tingene.  Passet til barnet er det viktig at du har kontroll på. Du kan nekte samvær, men må stå for dette i retten ifbm barnefordelingssaken. Da er det viktig å ha en god forklaring på hvorfor du har nektet samvær. Eventuelt kan du ta kun godta samvær med tilsyn mellom barnet ditt og far.

Anonymkode: e3dfc...f54

• Liker 1
Skrevet

Håper du har passet hennes.

Anonymkode: 75bae...945

Skrevet

Har du passet hennes? 

Anonymkode: 802a7...0f3

Skrevet

Du må ta kontakt med krisesenter og barnevernet, og få veiledning derfra. Om du ikke har advokat, må du se på om du har rett til fri rettshjelp. Mulig JURK - juridisk rådgivning for kvinner - kan hjelpe. Men jeg ville startet med å ringe krisesenter og barnevern. Politiet så klart også, men du sier du har vært i kontakt med dem. All kommunikasjon må foregå skriftlig, så du kan skaffe beviser på dette. 

Anonymkode: 31841...257

Skrevet

Meg over. Kommer han med trusler som dette, skal han selvfølgelig ikke ha noe med ungen å gjøre, hverken på dag eller natt. Er dette reellt, må du sabotere eventuelt avtalt samvær, for å beskytte barnet. Etter hva man leser, har mor gode muligheter til å sabotere samvær uten særlig til konsekvenser. Politiet kommer jo ikke og henter ungen og sleper henne til far, liksom. 

Anonymkode: 31841...257

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...