AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #1 Skrevet 19. desember 2018 Hei Barnet mitt bruker libero touch nr 1 som er 2-5 kg. Babyen min var 3.270 kg ved fødsel. For ca 2 uker siden la jeg merke til at han pleier å ha bleie merke på lårene. Sikkert fordi bleien har begynt å bli for liten. For en uke siden gikk vi over til libero touch 2. Men de følte så store og har flere ganger hatt lekkasje. Jeg måtte gå tilbake til libero touch 1. Var på 6ukers kontroll igår og han veien 4800 kg. Da burde det vel passe libero touch 2. Men de virker litt storr og er fare for lekkasje. Burde jeg fortsette med nr 1.eler 2?? Anonymkode: d8a43...7af
w0ho Skrevet 19. desember 2018 #2 Skrevet 19. desember 2018 Tror jeg gikk over til nr.2 da mini var ca 5kg. Passer du på å dra bleia langt opp både bak og foran, samt trekke ut bleien rundt lår (bruk en finger og dra «flappen» inne i bleia utover)? De virket litt store i starten, men så lenge du passer på at den sitter ordentlig er det liten fare for lekkasje.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #3 Skrevet 19. desember 2018 Husk å ha «sikkerhetskanten» ute. Bleie 2 skal passe nå. Evt ville keg prøvd er annet merke! Libero, coop eller annet. Lekkasje kan være tegn på at dette merket ikke er optimalt for din baby. Noen bleier passer lange og tynne barn, andre de mer runde barna Anonymkode: c7e38...4ea
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #4 Skrevet 19. desember 2018 Panpers mener jeg* Anonymkode: c7e38...4ea
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #5 Skrevet 19. desember 2018 Jeg byttet til to rett før 5 kg., ca. der dere er nå, altså. Babyen våre er tydleligvis veldig like i størrelse, 5 grams forskjell både ved fødsel og 6 uker 😝 Nå i ettertid har jeg oppdaget at det er lurt å bytte bleiemerke innimellom. Vi har brukt Libero touch og Libero i hovedsak, men en periode med Pampers mellom hvert skifte av størrelse. Pampers er litt større. Anonymkode: 77481...3e9
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #6 Skrevet 19. desember 2018 Det er ikke slik at vektgrensen kan følges slavisk, de er ikke anatomisk like babyene heller. Så bleiene kan sitte forskjellig fra baby til baby selv om de er innenfor vektgrensen til bleiestørrelsen Vi måtte ofte bytte merke i en overgangsperiode når et merke var for lite og neste str i samme merke fikk feil passform. Libero Touch er også litt små i str, så min gutt brukte større str i de enn i andre merker. Vi brukte stort sett Pampers når han var mellom størrelsene i touch. Anonymkode: 7649b...0c7
Blingblingtahei Skrevet 19. desember 2018 #7 Skrevet 19. desember 2018 Vi bruker nr 3 faktisk, baby er 6 kg og føler den sitter best av de og at nr 2 nå er for liten. Ingen lekkasje heller tror man bare må prøve seg fram og se hva som funker
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #8 Skrevet 19. desember 2018 Ikke følg vekten, følg hva som passer din unge. Høres ut som du bør prøve et nytt merke. Anonymkode: bfa7f...d57
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #9 Skrevet 19. desember 2018 Libero touch er jo også dobbelt så dyrt som Libero newborn og pampers newborn. Jeg ville byttet. Til frøkna vår på 4,5 kg ca bruker vi Libero newborn 2. Hun er lang og tynn. Anonymkode: 6aa41...453
Frostrose Skrevet 20. desember 2018 #10 Skrevet 20. desember 2018 Vi måtte bytte merke mellom Str 1 og 2 om jeg husker rett.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #11 Skrevet 20. desember 2018 Vi bruker Libero newborn nr 1 enda, jenta er 3 mnd og 6 kg. Alt annet lekker. Hun får ikke merker på lårene heller. Så det kommer nok mye an på kroppsform også. Anonymkode: afce4...8db
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #12 Skrevet 20. desember 2018 Vi begynte rett på nr 2, veide 4,7 når han kom. Passet fint det Anonymkode: e4ca8...104
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå