Gå til innhold

Sønn vil straffe onkel (min bror) for legemsfornærmelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bror, som er konservativ, tok tak i sønnen min fordi han syntes han var for jentete. Gutten er 12 år og vil bare være med jenter som er eldre en han og han er ganske 'punkete', (langt blondt hår etc) noe jeg aksepterer. Han liker hard rock og har venner. Jeg vet ikke helt hva som har skjedd men han har ikke gjort lekser eller følgt med på skolearbeid og er fast bestemt på å hevne seg på onkelen sin. Jeg har tatt fra han kniv og han har sagt til alle han kjenner og fremmede unge voksne hva han mener onkelen har gjort og oppfordret til vold. Sånn jeg har forstått det så har min bror bare sagt hva han mener om stilen og tatt tak i han når han har opponert. Hva skal jeg gjøre? Han er fast bestemt på hevn før han gjør skolearbeid.

Anonymkode: a76a3...297

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis sønnen din mener onkelen har begått lovbrudd mot ham, så tar du ham med til politistasjonen for å lufte mulighet for anmeldelse.

Men først ber du din bror slutte å stikke nesa i dine og din sønns saker.

Anonymkode: 5f04c...a7d

• Liker 45
Skrevet

Vel, om noe har vel din bror bare dyttet din sønn videre ut i opposisjon. Vil man endre noen er vel ikke din brors fremgangsmåte særlig produktiv, tvert i mot. Dessuten er har vel ikke din bror noe med hvordan din sønn kler seg, eller hvem han omgås med? 

• Liker 30
Skrevet

Jeg vil mest at han finner seg kjæreste, har venner og følger med på skolen. Jeg tror ikke dette er en politisak. Det virker mer som om det er en personlighetskonflikt mellom han og onkelen. Men min sønn virker veldig radikalisert nå. Det skremmer meg.

Skrevet

Dette var litt uklart? Har onkelen utøvd vold mot gutten? Hvorfor hadde gutten kniv, den skulle du vel tatt bort uavhengig av om han kommer med trusler. Jeg tenker dette er en sak for fastlege/helsesøster/bup eller noe slikt. 

• Liker 15
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil mest at han finner seg kjæreste, har venner og følger med på skolen. Jeg tror ikke dette er en politisak. Det virker mer som om det er en personlighetskonflikt mellom han og onkelen. Men min sønn virker veldig radikalisert nå. Det skremmer meg.

Men så be onkelen om å dra til seg nesa, da! Det er da du som skal oppdra sønnen din, eller hva?

• Liker 15
Skrevet
1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Har onkelen utøvd vold mot gutten? Hvorfor hadde gutten kniv, den skulle du vel tatt bort uavhengig av om han kommer med trusler. Jeg tenker dette er en sak for fastlege/helsesøster/bup eller noe slikt. 

Fastlege er involvert. Han er fast bestemt på å sodomisere onkelen sin med en kniv noe jeg ikke skjønner siden jeg har passet på gutten min hele tiden. Min bror har latterliggjort min sønn og stilt spørsmål om hans legning noe som resulterte i en konflikt. Jeg er veldig sikker på at det ikke er alvorlige overgrep inne i bildet, men sønnen min er veldig utilgivende. Han har sagt han støtter skoleskytinger mot mobbing og barnemishandling og er ikke upopulær på skolen. Det jeg tror har skjedd er at min bror (læstadianer), hannes onkel har hatt en uoverenstemmelse der sønnen min ble stoppet i å utøve vold mot han som voksen. Jeg tror min bror når han sier han ble spyttet på av sønnen min. Jeg vil bare at han følger med på skolen igjen... :( Han ble plutselig helt voldsbesatt men fungerer fint med vennene sine.

Skrevet

Fy for en bror du har. Har du snakket ham til rette om at dette er helt uforsvarlig og veldig 8nnbland8ng i oppdragelsen av gutten din?

isåfall, hva sa han?

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fastlege er involvert. Han er fast bestemt på å sodomisere onkelen sin med en kniv noe jeg ikke skjønner siden jeg har passet på gutten min hele tiden. Min bror har latterliggjort min sønn og stilt spørsmål om hans legning noe som resulterte i en konflikt. Jeg er veldig sikker på at det ikke er alvorlige overgrep inne i bildet, men sønnen min er veldig utilgivende. Han har sagt han støtter skoleskytinger mot mobbing og barnemishandling og er ikke upopulær på skolen. Det jeg tror har skjedd er at min bror (læstadianer), hannes onkel har hatt en uoverenstemmelse der sønnen min ble stoppet i å utøve vold mot han som voksen. Jeg tror min bror når han sier han ble spyttet på av sønnen min. Jeg vil bare at han følger med på skolen igjen... :( Han ble plutselig helt voldsbesatt men fungerer fint med vennene sine.

Men må sønnen din tilgi onkelen sin da? Hvis onkelen har latterliggjort han skjønner jeg godt at han ikke liker onkelen sin. Kanskje det beste du kan gjøre er å backe opp sønnen din og si deg enig i at onkelen har gjort han urett.

Men det at han er så besatt av vold må også tas tak i. Det er viktig å få han til å forstå at vold ikke løser noen ting. Det med skoleskytinger for eksempel: ble det sagt i en krangel som virkemiddel for å gjøre inntrykk på deg, eller er det noe han står for ellers også?

• Liker 18
Skrevet

Jeg vet ikke. Jeg vil få han ut av hevntankene sine og følge med på skolen og gjøre lekser. Han fungerer fint sosialt. Og ja, jeg har fulgt med og separert han og onkelen. Han hører ikke på meg lenger, jeg har mistet litt kontroll og han overvåker bensinstasjonen der han vet broren min fyller bensin. Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre. Gutten min var så glad og nå er han blitt så innbitt hatefull og hevngjerrig, og jeg tror han overdriver.

Skrevet

Jeg blir bekymret for hva som egentlig har foregått her. Sønnen din trenger profesjonell hjelp og din fulle støtte her.

Noe har hendt, som gjør at gutten er på vei langt ut. 

• Liker 33
Skrevet

Han vil at hele klassen skal angripe onkelen sin. Slik jeg har forstått det er ikke det helt legitimt.

• Liker 2
Skrevet

Du forteller din sønn at han kommer til å treffe på forskjellige folk i livet, noen er enig noen er uenig med ham og han må tåle det og å dra ut kniven er ikke den beste løsning, den beste løsning er å kunne stå for seg selv, hvis det trengs - sette frekke folk på plass. 

• Liker 3
Skrevet

Han får full støtte, men ikke til knivstikking og vold. Noe han krever.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke. Jeg vil få han ut av hevntankene sine og følge med på skolen og gjøre lekser. Han fungerer fint sosialt. Og ja, jeg har fulgt med og separert han og onkelen. Han hører ikke på meg lenger, jeg har mistet litt kontroll og han overvåker bensinstasjonen der han vet broren min fyller bensin. Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre. Gutten min var så glad og nå er han blitt så innbitt hatefull og hevngjerrig, og jeg tror han overdriver.

Du må virkelig ta kontakt med det som er av støtte/hjelpefunksjoner: Lege, bup, helsesøster, politi, lærer, rektor, evt akuttpsykiatrien. Veldig raskt.

• Liker 23
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen din kan ende med å gjøre noe han kommer til å angre veldig på! Han trenger hjelp! Du kan ikke sitte å se på at din egen sønn blir drapsmann i værste fall!

Anonymkode: 4f5b3...642

• Liker 16
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han får full støtte, men ikke til knivstikking og vold. Noe han krever.

Du skriver at du tror han overdriver. Det er ikke full støtte. 

Jeg tror dessverre du må holde muligheten åpen for at din bror har gjort noe som gjør at guttens sinne og motvilje er riktig. 

• Liker 13
Skrevet
8 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Du må virkelig ta kontakt med det som er av støtte/hjelpefunksjoner: Lege, bup, helsesøster, politi, lærer, rektor, evt akuttpsykiatrien. Veldig raskt.

I morgen tidlig, så snart kontorene åpner. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så din bror er læstadianer? Ved alle Guder, for en klovn. Ha litt ryggrad og skjerm sønnen din for slikt tull. 

Endret av HalldirV2
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...