AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #1 Skrevet 18. desember 2018 På høylys dag ble Rune Stubberud Larsen (48) overfalt på flytoget. Nå reagerer han på at ingen grep inn verken under eller etter angrepet. https://www.tv2.no/nyheter/10292658/ Hadde dette vært ei dame, så er det garantert at mange menn på toget ville ha grepet inn. Anonymkode: 85902...86d 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #2 Skrevet 18. desember 2018 Kan skjønne at folk selv ble redd mens det pågikk, men at ingen av medpassasjerene hjalp ham etterpå når han blødde og ba om hjelp, det er bare drittsekk fakter. Anonymkode: f26be...d89 16
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #3 Skrevet 18. desember 2018 "Rune satt på flytoget i Liertunnelen mellom Drammen og Asker da han fikk øye på en mann som stod mellom setene noen rader bak han. De to var alene i vognen." Hvem skulle grepet inn? Anonymkode: a2271...00e 14
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #4 Skrevet 18. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: "Rune satt på flytoget i Liertunnelen mellom Drammen og Asker da han fikk øye på en mann som stod mellom setene noen rader bak han. De to var alene i vognen." Hvem skulle grepet inn? Anonymkode: a2271...00e Han sier han løp etter fyren til nabovognen hvor det var flere mennesker, han fikk igjen vesken, tyven stakk, han ba de i vognen om hjelp, men de reagerte ikke. Når toget stoppet, stod han utenfor alene, ingen passasjerer spurte han om han hadde det bra. Vanskelig å lese hele artikkelen? Anonymkode: f26be...d89 7
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #5 Skrevet 18. desember 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Han sier han løp etter fyren til nabovognen hvor det var flere mennesker, han fikk igjen vesken, tyven stakk, han ba de i vognen om hjelp, men de reagerte ikke. Når toget stoppet, stod han utenfor alene, ingen passasjerer spurte han om han hadde det bra. Vanskelig å lese hele artikkelen? Anonymkode: f26be...d89 Til hva da? Å jage overfallsmannen etter at han hadde fått veska tilbake? Jeg er for at folk skal gripe inn når noen blir plaget, men tror faktisk ikke jeg hadde gjort noe i denne situasjonen. Det så sannsynligvis ut for medpassasjerene som om det var den overfalte som jaget overfallsmannen, noe som vel også stemte. Anonymkode: a2271...00e 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #6 Skrevet 18. desember 2018 Det er min store skrekk; at det skal skje noe med noen jeg bryr meg mye om ute blant folk, og at de ikke får hjelp. At folk begynner å filme i stedet for å hjelpe til. Anonymkode: 53d7a...9e5 13
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #7 Skrevet 19. desember 2018 Nordmenn er tafatte og feige... Anonymkode: fdc32...8d5 7
SoWhat? Skrevet 19. desember 2018 #8 Skrevet 19. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nordmenn er tafatte og feige... Anonymkode: fdc32...8d5 Jeg tror desverre at det ikke gjelder bare nordmenn. Det er blitt en falsk trygghet å ferdes der det er andre mennesker i tilfelle noe skulle skje. Andre er enten for redde til å bry seg, eller de bare gidder ikke. Tragisk nok.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #9 Skrevet 19. desember 2018 TILSKUEREFFEKTEN! Anonymkode: 53998...368 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #10 Skrevet 19. desember 2018 Første bud: Vær mer oppmerksom på omgivelsene, og om man mistenker noe: Hvertfall ikke snu deg mot pc'en igjen som ingenting skjer, det tar fokus vekk fra en situasjon som eventuelt kan oppstå! Pakk heller sammen i en fei og kom deg fort til et område av toget med mer folk, og si så fra til konduktør. Og om det først oppstår et angrep, så er det verste man kan gjøre å sitte ned. Da er man ikke i posisjon til å utøve selvforsvar, og denne mannen er for så vidt heldig at det ikke gikk verre. Tredje bud er å lære seg kampsport på et nivå godt nok til å forsvare seg selv. Man kan dessverre ikke regne med andre, ettersom folk flest er mest opptatt av å filme med mobilene sine. Anonymkode: 13f2b...756 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #11 Skrevet 19. desember 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Til hva da? Å jage overfallsmannen etter at han hadde fått veska tilbake? Jeg er for at folk skal gripe inn når noen blir plaget, men tror faktisk ikke jeg hadde gjort noe i denne situasjonen. Det så sannsynligvis ut for medpassasjerene som om det var den overfalte som jaget overfallsmannen, noe som vel også stemte. Anonymkode: a2271...00e Nei, fordi han var skadet, hadde vondt, blødde og var forvirret! Litt støtte, omsorg og en hånd var det han ba om Anonymkode: f26be...d89 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #12 Skrevet 20. desember 2018 På 18.12.2018 den 23.25, AnonymBruker skrev: På høylys dag ble Rune Stubberud Larsen (48) overfalt på flytoget. Nå reagerer han på at ingen grep inn verken under eller etter angrepet. https://www.tv2.no/nyheter/10292658/ Hadde dette vært ei dame, så er det garantert at mange menn på toget ville ha grepet inn. Anonymkode: 85902...86d Nei. Var ei dame som sklei på holka. Falt. Var nyoperert i kneet. Dette var rett utenfor en cafe hvor det var mange som satt. Ingen hjalp henne opp. Hun måtte ringe sin søster for å komme seg opp og på legevakta. Så ingen hjelper uansett kjønn. Anonymkode: ccb51...a95
Christina82 Skrevet 20. desember 2018 #13 Skrevet 20. desember 2018 Jeg hadde hjulpet han etterpå, men hadde IKKE turt å gå inn i selve situasjonen mens det pågikk. 1
FrodeF Skrevet 20. desember 2018 #14 Skrevet 20. desember 2018 Hva i all verden skulle han ha hjelp til? Han fikk juling mens ingen andre var i vognen og var tydeligvis frisk nok til å følge etter personen etterpå. Trengte han noen å holde i hånda som kunne trøste han?? 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #15 Skrevet 20. desember 2018 Derimot.. ..hadde det vært en skikkelig muslimsk tulling.. da hadde alle samaritanerene kommet frem i lyset! Anonymkode: 1b22e...d1d
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #16 Skrevet 24. desember 2018 På 18.12.2018 den 23.25, AnonymBruker skrev: På høylys dag ble Rune Stubberud Larsen (48) overfalt på flytoget. Nå reagerer han på at ingen grep inn verken under eller etter angrepet. https://www.tv2.no/nyheter/10292658/ Hadde dette vært ei dame, så er det garantert at mange menn på toget ville ha grepet inn. Anonymkode: 85902...86d Jeg tror egentlig at det bare er maks 5% av en befolkning som takler mental frihet. Jeg tror at samfunnet er som det er fordi vi lyver for oss selv og tror vi klarer det ingen andre klarer jeg har testet ut hvordan folk snur om energien på bakkenivå. Hvordan skal man forbedre noe når det er slik at man driter i å ha nødvendige ingredienser i et bakverk? eeeh luftboller og ventesuppe det er det folk i dag krever skal ha en helt ekstremt opphøyd tilstand greit nok det, men ikke prakk det på andre at du ikke inneholder noe av verdi Anonymkode: 0f076...14f
Gjest Lily_88 Skrevet 24. desember 2018 #17 Skrevet 24. desember 2018 On 12/19/2018 at 6:00 AM, AnonymBruker said: Nordmenn er tafatte og feige... Anonymkode: fdc32...8d5 Flytoget...folk som skal reise. Kanskje en del utlendinger på det toget?
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #19 Skrevet 24. desember 2018 Dette er en skummel og trist samfunnsutvikling. Jeg har lest lignende historier om kvinner som heller ikke har fått hjelp, og om folk som bare står og filmer i stedet for å hjelpe til når de kommer til bilulykker. Anonymkode: 06c6e...6fe 1
HalldirV2 Skrevet 24. desember 2018 #20 Skrevet 24. desember 2018 Trist. Jeg har ved flere anledninger grepet inn i ulike situasjoner, blant annet en lignende situasjon som det der. Og det er det mange andre som også gjør heldigvis. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå