Gå til innhold

Hunden sklir rundt på gulvet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et problem. Rettere sagt, hunden min har ett problem. Når hun skal gå, på spesielt tregulv så bare sklir hun rundt. Som Bambi på isen (i noe mildere grad)! Nå har det blitt slik at hun er redd for å gå på gulvet. Hvis det er mulighet til å HOPPE over gulvet til et teppe så gjør hun det. Tenkte problemet var at klørne var for lange, men etter at jeg klipte dem sklir hun fremdeles. Min forrige hund hadde ikke dette problemet. Hunden jeg har nå har forsovidt ikke hatt dette problemet før nylig heller.

Noen som kjenner seg igjen? Noen forslag til løsninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken rase er det?

Høres litt merkelig ut. Om det er en liten valp er den kanskje ikke blitt så vant til å gå enda, og det er mulig at potene ikke er ferdig vokst enda. De putene på føttene til hundene blir jo røffere med tiden, og den ruglete overflaten hjelper jo hunden på veldig glatte underlag. Har du sett under potene på hunden om du ser noe spesielt?

Skrevet (endret)

Kan det hjelpe å smøre med potesalve? Min er sånn når den har for lange klør. Den er også litt usikker på glatte gulv generelt så jeg har lagt ut litt tepper noen ganger, ellers må de jo bare øve på det. Kanskje den ikke er vant med glatte gulv hos oppdretter?

Endret av kvinneguide
Skrevet

Hunden er to år, altså voksen. Jeg kan ikke se noe unormalt under potene.

Skrevet (endret)

Har det på samme måte med hunden min, det som jeg tror skjer er at de kanskje har hatt et uhell og sklidd på glatte gulv en gang, deretter spenner seg og "griper" med klørne istedet for at de går normalt på potene for å hindre å skli, og at det deretter blir en ond sirkel.

Har lagt sklimatter rundt svinger/steder han er nervøs og hele trappa ned i huset, ikke spesielt fint, men det funker gull! :fnise:

Endret av Luvinesta
Skrevet

Enkelte hunder kan slite med glatte overflater. Da kan man legge ryer der for å gjøre det lettere for dem å gå.

• Liker 1
Skrevet

Har du forsøkt å klippe ned pelsen under potene? Det hjalp på hunden min, potene hans fikk bedre grep på underlaget. 

Anonymkode: fbab3...1cc

Skrevet

Hunden har muligens sklidd en gang. Det beste for hunden vil være å la den få tepper.

Anonymkode: 31099...81b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...