shiva Skrevet 18. desember 2018 #1 Skrevet 18. desember 2018 Jeg har en venninne som lar datteren på 7 få velge hva hun skal ha på seg på skolen. Og her snakker vi grusomme kombinasjoner av de merkeligste klesplagg. I tillegg har denne jenta noen andre "skavanker" som gjør henne til et "lett bytte" for mobbere. Det har vært et par slike episoder med utestengelse fra lek. Jeg skjønner ikke at hun ikke ser hvordan datteren ser ut før hun drar på skolen? Lar dere barna velge fritt hva de skal ha på seg?
Thomasine Skrevet 18. desember 2018 #2 Skrevet 18. desember 2018 Skavanker?? En moden måte å beskrive et barn... Hvis 7-åringen vil kle seg selv - så hva? Og at det ikke passer til dagens "mote"? Hva er faren? Utrolig hvordan vi voksne skal passe på for alt i verden... Dette betyr ingenting i forhold til SÅ mye som skjer i vår verden i dag...av krig, sult, misbruk osv... 17
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #3 Skrevet 18. desember 2018 Ja selvfølgelig. Jeg lar også 4 åringen velge selv. Så lenge det er hensiktsmessig etter vær og føreforhold så er det bare å bestemme selv. Anonymkode: 71a12...bc7 11
Sola* Skrevet 18. desember 2018 #4 Skrevet 18. desember 2018 5 minutter siden, shiva skrev: Jeg har en venninne som lar datteren på 7 få velge hva hun skal ha på seg på skolen. Og her snakker vi grusomme kombinasjoner av de merkeligste klesplagg. I tillegg har denne jenta noen andre "skavanker" som gjør henne til et "lett bytte" for mobbere. Det har vært et par slike episoder med utestengelse fra lek. Jeg skjønner ikke at hun ikke ser hvordan datteren ser ut før hun drar på skolen? Lar dere barna velge fritt hva de skal ha på seg? Ville du likt å bli tvunget til å gå med klær du selv ikke vil bruke? 4
Svigermor Skrevet 18. desember 2018 #5 Skrevet 18. desember 2018 Hår og klær har mine fått bestemme over selv. De har selvfølgelig måttet kle seg etter været, men bortsett fra det har de fått velge selv. Men det er jo dumt av foreldrene og kjøpe så mange merkelige plagg til jenta, hun velger jo ut i fra det hun har. 10
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #6 Skrevet 18. desember 2018 Jeg er fornøyd bare jeg får på ungen klær og får henne ut døra til riktig tid, jeg. Senest forrige uke hadde vi en 'diskusjon' angående shorts utendørs i 10 minus. Om fargene krasjer får virkelig stå sin prøve da. Anonymkode: 9daa7...73f 7
Sylveon Skrevet 18. desember 2018 #7 Skrevet 18. desember 2018 1 time siden, shiva skrev: Jeg har en venninne som lar datteren på 7 få velge hva hun skal ha på seg på skolen. Og her snakker vi grusomme kombinasjoner av de merkeligste klesplagg. I tillegg har denne jenta noen andre "skavanker" som gjør henne til et "lett bytte" for mobbere. Det har vært et par slike episoder med utestengelse fra lek. Jeg skjønner ikke at hun ikke ser hvordan datteren ser ut før hun drar på skolen? Lar dere barna velge fritt hva de skal ha på seg? Hva mener du med skavanker? 11
Fluttershy Skrevet 18. desember 2018 #8 Skrevet 18. desember 2018 Så lenge hun kler seg etter vær og årstid, så ser jeg ingen problemer med å la henne velge selv! 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #9 Skrevet 18. desember 2018 Skavanker? Tenk å si noe sånt om et barn. Fy faen. Helt perfekt du da eller? Anonymkode: 3987d...8af 3
infectedsopp Skrevet 18. desember 2018 #10 Skrevet 18. desember 2018 (endret) Jeg valgte også klær selv når jeg var liten. Det verste jeg visste var å måtte gå med noe jeg ikke ville. Edit: Og skavanker? Skam deg. Endret 18. desember 2018 av infectedsopp
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #11 Skrevet 18. desember 2018 Jeg har latt datteren velge selv stadig. Og hun har ofte valgt rare kombinasjoner av både farge og klestype. Men selv synes hun at hun er nydelig. Hun kler seg fortsatt annerledes enn resten av jentene i klassen. Det hadde ikke vært så gøy for henne å måtte gå i klær som hun ikke trives i. Anonymkode: abfc3...ca9 3
Zoey Skrevet 18. desember 2018 #12 Skrevet 18. desember 2018 4-åringen her i huset er den mest bestemte og hun velger også klær selv. Så lenge det passer vær og anledning og er rent, så er det greit. Hun har sterke meninger om alt fra sokker og truse til lue. Hun får ikke bruke julekjole i barnehagen eller fjøsklær til besøk borte. Men jeg har sendt henne i barnehagen med regnbuestripede strømpebukse, rosa joggesko, lilla strutteskjørt og grønn tskjorte med en glad ku på. Seff matchet med hårspenner i rødt, med hest på. Dette var et år siden. Og det er helt greit. Vi har noen diskusjoner, noen ganger MÅ hun ha den tskjorten og vil ikke ha genser over. Da blir det tynn genser under, Sheldon Cooper-style. Hun begynner også og se hva som passer og ikke og har begynt å velge mer og mer ting som passer godt sammen. Jeg synes det er litt morsomt å se personligheten hennes i antrekkene. Trodde det var mer sjeldent å bestemme klær for en jente på 7 enn at hun velger selv. 12
shiva Skrevet 18. desember 2018 Forfatter #13 Skrevet 18. desember 2018 Men hvis hun velger klær som gjør at hun blir mobbet? Barn kan være grusomme. Er det ikke da kanskje lurt av foreldre å komme med et bedre forslag? 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #14 Skrevet 18. desember 2018 10 minutter siden, shiva skrev: Men hvis hun velger klær som gjør at hun blir mobbet? Barn kan være grusomme. Er det ikke da kanskje lurt av foreldre å komme med et bedre forslag? Er det kanskje ikke lurere at skolen stopper mobbingen, og jobber for et bedre klassemiljø? Hurra for foreldre som lar barna gå i det de ønsker i forhold til vær og føre, og fuck you til lærere som ikke stopper mobbing. Anonymkode: c4695...fee 16
Zoey Skrevet 18. desember 2018 #15 Skrevet 18. desember 2018 22 minutter siden, shiva skrev: Men hvis hun velger klær som gjør at hun blir mobbet? Barn kan være grusomme. Er det ikke da kanskje lurt av foreldre å komme med et bedre forslag? Det er jo her man styrer litt, men ikke alt tenker jeg. Lar de datteren på 7 gå i felleskjøpetdress, eller pyjamas, eller paljettkjole med snitt fra 1920-tallet, så bør de kanskje hjelpe til med at hun bør velge noe mer passende. Man skal jo på én måte lære barna å følge sosiale normer, det vil si følge flokken til en viss grad. Men om jenta vil ha dongeriskjørt iver tykke strømpebukser heller enn jeans og noen erter henne for dét, eller blir ertet for å bruke hjemmestrikk over kjøpeklær eller Cubusjakke over Canada Goose? Da støtter jeg heller barnet og jobber mot mobbingen. For man skal også støtte barnet i egen personlighet og ønsker, og ikke detaljstyre alt. 6
venus24 Skrevet 18. desember 2018 #16 Skrevet 18. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det kanskje ikke lurere at skolen stopper mobbingen, og jobber for et bedre klassemiljø? Hurra for foreldre som lar barna gå i det de ønsker i forhold til vær og føre, og fuck you til lærere som ikke stopper mobbing. Anonymkode: c4695...fee DETTE. Mobbere klarer alltid finne noe å pirke på. Er det ikke klærne så er det kroppen eller brillene eller tannreguleringen eller navn eller etternavn eller foreldrene eller foreldrenes bil eller foreldrenes jobb eller noe helt annet. Man bør ikke lære barn at de skal tilpasse seg mobbere ved å nekte dem å være seg sjæl. Still heller krav til skolen om å sette inn tiltak mot mobbing. Dessuten virker det ikke som om mobbing faktisk er et problem her, men at TS er redd for at det kan bli det. 5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #17 Skrevet 18. desember 2018 Jeg har en syvåring som jeg veileder når klær skal velges ut. Jeg viser henne hvilke farger som passer fint sammen, og hvilke stiler som kræsjer. Hun setter sammen noen virkelig kule outfits, og jeg vil dra det så langt som å si at hun har peil på hva hun driver med. Som forelder går det faktisk an å si at to plagg kræsjer. Jeg kommer til å veilede henne med sminke også. Den dagen hun kommer med altfor mye rouge og helt feil øyeskygge kommer jeg faktisk til å si noe. Skulle ønske min mor hadde gjort det for meg. Anonymkode: 3e747...368 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #18 Skrevet 18. desember 2018 56 minutter siden, shiva skrev: Men hvis hun velger klær som gjør at hun blir mobbet? Barn kan være grusomme. Er det ikke da kanskje lurt av foreldre å komme med et bedre forslag? Ungene har vel foreldre som deg, da. Det får jo være grenser for hvor mye som skal mangle i topplokket. Anonymkode: 9cf32...661 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #19 Skrevet 18. desember 2018 Da jeg var på den alderen hadde jeg kort hår til ørene, gjerne en lilla tunika, skikkelig baggy jeans og over den gyselige tunikaen hadde jeg gjerne en mørkegrønn t-skjorte. Det så helt forferdelig jævlig ut Men det gjorde meg ikke til et mobbeoffer! Anonymkode: 15f1b...65f 2
Zoey Skrevet 18. desember 2018 #20 Skrevet 18. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en syvåring som jeg veileder når klær skal velges ut. Jeg viser henne hvilke farger som passer fint sammen, og hvilke stiler som kræsjer. Hun setter sammen noen virkelig kule outfits, og jeg vil dra det så langt som å si at hun har peil på hva hun driver med. Som forelder går det faktisk an å si at to plagg kræsjer. Jeg kommer til å veilede henne med sminke også. Den dagen hun kommer med altfor mye rouge og helt feil øyeskygge kommer jeg faktisk til å si noe. Skulle ønske min mor hadde gjort det for meg. Anonymkode: 3e747...368 Sånn vil jeg også gjøre. Husker en gang da jeg var blant de yngste på ungdomsskolen og hadde sminka meg ganske mørkt og tungt for første gang. Mamma bad meg stoppe før jeg rakk ytterdøra. Studerte meg. Sikker på at nå fikk jeg beskjed om å vaske det bort. Vent litt, sa hun. Kom tilbake med en kajal og rettet på eyeliner i ytre øyekrok. "Du var litt skeiv." Jaha,da så. 😜 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå