AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #21 Del Skrevet 21. desember 2018 Om du ønsker fritid, ikke bli lærer. Du har mange ferier, men påskeferie og høstferie blir tilbragt bak rettebunkene her. Juleferien er god, men resten av desember er et hardkjør uten like med enorme rettemengder og rapportskriving. Her pyntes, bakes og vaskes ingenting før jeg tar ferie, fordi jeg ikke har tid til det. Sommerferien er selvsagt helt super, selv om jeg gjerne hadde byttet den mot muligheten til å dra til Karibien i februar. Det er fantastisk å ha fri sammen med egne barn hele sommeren, men det er dritdyrt å dra på ferie da. Hvis du ønsker å jobbe med barn og unge må du ha lyst til det. Ikke bli motivert av fri og ferier. Da kommer du til å få deg en nedtur, det er helt sikkert. Barna fortjener lærere som ønsker å jobbe med de, ikke lærere som gleder seg til den lange sommerferien. Uavhengig om det er barnehagelærer eller vgs-lærer du utdanner deg til. Anonymkode: 37d46...091 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #22 Del Skrevet 21. desember 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Javel? Min samboer som er pedagogisk leder i barnehage har 450 k i året, og har ikke steget til maks ansinitet enda, vil jo ikke påstå at det er i bunn av skalaen da. Anonymkode: ed2f1...274 Er kanskje ikke dårligst, men det er nå i hvert fall godt under gjennomsnittslønna i Norge, som var på 531.000 i 2017.. Anonymkode: eba47...ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #23 Del Skrevet 21. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er kanskje ikke dårligst, men det er nå i hvert fall godt under gjennomsnittslønna i Norge, som var på 531.000 i 2017.. Anonymkode: eba47...ece Jeg vil tørre å påstå at utregning av gjennomsnittslønna i norge er litt skakk.. ikke rart folk går i kjelleren om de ikke har 500 k i året, minst. Noen har lønn på halvannen million, andre på 300 k, så regner de et gjennomsnitt av det. De fleste har ikke 531 k i lønn her jeg bor i alle fall! De aller fleste jeg kjenner, jobber i butikk eller detaljehandel, og her jeg bor, er det billig å bo, ergo lavere lønn. 450 k i året er ikke dårlig her, og min samboer vil stige til nærmere 500 k, som er ansett som godt betalt her jeg bor. Jeg bor i en bygd i Telemark, hvis det er av betydning. Dog skjønner jeg at det er ræva betalt o Stavanger, hvor det koster minst 10/12 tusen å leie noe, men de har dertil høyere lønninger. En butikkmedarbeider i Stavanger, tjener bedre enn en i Notodden feks. Men uansett, for en dagtidjobb fra mandag til fredag, fra (tidligst) kl 07, og (senest) kl 16.30, 7,5 timer om dagen, og aldri helg, så syns jeg virkelig ikke 450 er i bunn av stigen. Jeg har ikke høyskole, og derav ingen jobb som krever det, jeg jobber mye kveld og helg, og kommer aldri til å få 450 k i den stillingen jeg er i i dag. Da skal jeg jobbe overtid døgnet rundt i så fall. Anonymkode: ed2f1...274 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #24 Del Skrevet 21. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Javel? Min samboer som er pedagogisk leder i barnehage har 450 k i året, og har ikke steget til maks ansinitet enda, vil jo ikke påstå at det er i bunn av skalaen da. Anonymkode: ed2f1...274 Jeg kommer ikke på andre lederstillinger med så dårlig lønn, for en pedagogisk leder er jo faktisk en slags avdelingsleder med både andre voksne og barn under seg. 450 k er jo ikke akkurat mye i den sammenhengen. Jeg er lærer, har 8 års ansiennitet og har 530 000 i årslønn, til sammenligning. Anonymkode: 506d7...d0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #25 Del Skrevet 21. desember 2018 Vet ikke hva som er best, men ville spart meg å bli lærer! Det er en utakknemlig jobb, dessverre. Og vanvittig MYE jobb! Anonymkode: 7ecc9...5df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #26 Del Skrevet 21. desember 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer ikke på andre lederstillinger med så dårlig lønn, for en pedagogisk leder er jo faktisk en slags avdelingsleder med både andre voksne og barn under seg. 450 k er jo ikke akkurat mye i den sammenhengen. Jeg er lærer, har 8 års ansiennitet og har 530 000 i årslønn, til sammenligning. Anonymkode: 506d7...d0e Jeg har selv en lederstilling, men en mellomlederstilling, og ikke så god lønn. Men igjen, jeg er ikke utdannet. Og allikevel er arbeidstiden veldig gunstig i barnehage fremfor lærer (en bekjent av meg jobber som lærer, og det er visstnok veldig mye jobb utenfor arbeidstiden). Og min samboer har langt i fra 8 års ansinitet, å skal fortsette å stige, så har jo ikke akkurat nådd makstaket i lønn heller. Men uansett så syns jeg det virker til å være veldig gunstige arbeidstider, 'lite jobb på tross av lederstilling', og god lønn mtp forholdene og utdannelseslengden, i barnehage da. riktig nok i den stillingen, assistent og vikar og sånn aner jeg ikke noe om. Anonymkode: ed2f1...274 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #27 Del Skrevet 22. desember 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil tørre å påstå at utregning av gjennomsnittslønna i norge er litt skakk.. ikke rart folk går i kjelleren om de ikke har 500 k i året, minst. Noen har lønn på halvannen million, andre på 300 k, så regner de et gjennomsnitt av det. De fleste har ikke 531 k i lønn her jeg bor i alle fall! De aller fleste jeg kjenner, jobber i butikk eller detaljehandel, og her jeg bor, er det billig å bo, ergo lavere lønn. 450 k i året er ikke dårlig her, og min samboer vil stige til nærmere 500 k, som er ansett som godt betalt her jeg bor. Jeg bor i en bygd i Telemark, hvis det er av betydning. Dog skjønner jeg at det er ræva betalt o Stavanger, hvor det koster minst 10/12 tusen å leie noe, men de har dertil høyere lønninger. En butikkmedarbeider i Stavanger, tjener bedre enn en i Notodden feks. Men uansett, for en dagtidjobb fra mandag til fredag, fra (tidligst) kl 07, og (senest) kl 16.30, 7,5 timer om dagen, og aldri helg, så syns jeg virkelig ikke 450 er i bunn av stigen. Jeg har ikke høyskole, og derav ingen jobb som krever det, jeg jobber mye kveld og helg, og kommer aldri til å få 450 k i den stillingen jeg er i i dag. Da skal jeg jobbe overtid døgnet rundt i så fall. Anonymkode: ed2f1...274 Ble bare nysgjerrige på hvilken bygd i Telemark du bor i. Jeg har studert økonomi i Bø, så jeg var litt interessert i lønn etc i nærområdet på den tiden, (noen få år siden) og der virket det som mange hadde høyere utdanning og lønninger over 500 000. Anonymkode: 635b8...7ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå