Gå til innhold

Endring av arbeidstid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg er for tiden gravid i uke 26.

Jobber redusert grunnet svangerskapet. Normalt jobber jeg turnus som vil si hver 3 uke kveld + lørdag. Nå vil arbeidsgiver at jeg skal skrives ut av turnusordningen så de slipper å betale meg tilleggene. De får allerede etterbetalt min grunnlønn av nav (for de timene jeg ikke jobber), de har glemt å søke om å få tilleggene dekket. Jeg har snakket med nav som sier at arbeidsgiver kan søke om å få dette dekket, og at de mest sannsynlig få innvilget denne søknaden også. det er en økning på  1000-2000 i mnd.

Ifølge personalhåndboken der jeg jobber skal tillegg arbeidstaker får som følge av egeninnsats inkludert ettermiddags tillegg betales når vi er sykemeldte. 

Når dette står i personalhåndboken og arbeidsgiver kan (mest sannsynlig) få pengene etterbetalt av nav skjønner ikke jeg hvorfor de gjør seg vanskelige og vil gi meg mindre lønn nå som vil bety mindre utbetalt i min permisjon. 

Noen som vet om arbeidsgiver kan endre min arbeidstid nå uten at jeg vil?  Og er det noen som skjønner hvorfor arbeidsgiver gjør seg vanskelige? De skal jo ikke betale for noe av dette. (Hadde skjønt det om nav ikke ville tilbakebetale).

Anonymkode: 0e767...94e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det kan de ikke. Gå til tillitsvalgt og få hjelp til å håndtere

Anonymkode: 247da...9cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...